Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tana Lot (gevraagde zonsondergang ;-) )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tana Lot (gevraagde zonsondergang ;-) )

    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
    wi = hoor ?????

    Dat is west-vlaams, een eigen dialect hier in belgie die wij hebben, wij begrijpen gelijk welk ander dialect in Belgie maar alle andere belgen hebben massas problemen om ons te verstaan

    ik weet niet of je een smartphone hebt maar laatst is er een App uitgekomen om West-vlaams te leren

    Het is een dialect waar iedere west-vlaming enorm trots op is

    En nu goak mie grjid doen want sebit goak e pientje goan drienkn en ton met wuvetje nor de sauna

    Comment


    • #17
      Re: Tana Lot (gevraagde zonsondergang ;-) )

      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      Dat is west-vlaams, een eigen dialect hier in belgie die wij hebben, wij begrijpen gelijk welk ander dialect in Belgie maar alle andere belgen hebben massas problemen om ons te verstaan

      ik weet niet of je een smartphone hebt maar laatst is er een App uitgekomen om West-vlaams te leren

      Het is een dialect waar iedere west-vlaming enorm trots op is

      En nu goak mie grjid doen want sebit goak e pientje goan drienkn en ton met wuvetje nor de sauna
      Ja, en dan zal het Gents daarin nog wel weer een bijzondere plaats innemen volgens mijn
      zegsman Wim Claeys. Nee, ik heb geen smartphone maar wel een trackpad bij mijn Mac
      (om al die aaiers een beetje te begrijpen). En die laatste zin herbergt voor mij geen
      geheimen hoor (ook al is jouw spelling niet helemaal correct ). Het zijn alleen losse
      woordjes zonder context die wat moeite geven.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #18
        Re: Tana Lot (gevraagde zonsondergang ;-) )

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Ja, en dan zal het Gents daarin nog wel weer een bijzondere plaats innemen volgens mijn
        zegsman Wim Claeys. Nee, ik heb geen smartphone maar wel een trackpad bij mijn Mac
        (om al die aaiers een beetje te begrijpen). En die laatste zin herbergt voor mij geen
        geheimen hoor (ook al is jouw spelling niet helemaal correct ). Het zijn alleen losse
        woordjes zonder context die wat moeite geven.

        het lezen valt op zich wel mee ja, tot je het hoort
        zeker als je dan bij een echte platte west-vlaamse boer zit

        Comment

        Working...
        X