Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
2 en 3 heel goed hoor
1 is iets tè voor mij, en jammer van dat witte stuk (huisje of zo?) op de achtergrond, de foto is nogal somber vind ik...
leuk je handtekening
facebook
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.
zo'n brush maken? zo heb ik het gedaan in Photoschop (zowel CS5 als PSE7)
ik ben begonnen met een mooie scherpe foto van je handtekening op een wit blad (of een scan op 300DPI werkt even goed.)
Door de witbalans aan te passen de achtergrond effectief volledig wit gemaakt (het best om met zwarte tekst te beginnen anders zet je hem om naar Zwart-wit)
Dan klik je op de balk 'achtergrondlaag' zodat je die een andere naam kan geven bvb laag 0
Dan selecteer je de witte achtergrond met de magische staf en controleert dat ook in alle krullen als mee geselecteerd zijn anders moet je dat nog toevoegen aan de selectie
Dan Delete je de selectie.
Nu is het nog zaak van je afbeelding te verkleinen naar minder dan 2500 op 2500 pixels
en in edit (of bewerken) define brush preset en je brush een naam te geven.
Misschien zijn er andere makkelijkere manieren
zo'n brush maken? zo heb ik het gedaan in Photoschop (zowel CS5 als PSE7)
ik ben begonnen met een mooie scherpe foto van je handtekening op een wit blad (of een scan op 300DPI werkt even goed.)
Door de witbalans aan te passen de achtergrond effectief volledig wit gemaakt (het best om met zwarte tekst te beginnen anders zet je hem om naar Zwart-wit)
Dan klik je op de balk 'achtergrondlaag' zodat je die een andere naam kan geven bvb laag 0
Dan selecteer je de witte achtergrond met de magische staf en controleert dat ook in alle krullen als mee geselecteerd zijn anders moet je dat nog toevoegen aan de selectie
Dan Delete je de selectie.
Nu is het nog zaak van je afbeelding te verkleinen naar minder dan 2500 op 2500 pixels
en in edit (of bewerken) define brush preset en je brush een naam te geven.
Misschien zijn er andere makkelijkere manieren
Dank u
Bedankt voor de uitleg! Weer wat nieuws bijgeleerd
Foto 1 staat teveel op en er zijn veel elementen die storen (snijden in de boterbloem, wit huis)
Foto 2 mis ik scherpte op de bloem.
Wel een mooie BG
Foto 3 simpel maar mooi, ik kom hier tot rust
Mvg,
Eddy
maar ik vraag me wel af hoe ik dat wit huis weg kan krijgen?
Het eenvoudigste manier is ter plaatse gaan en de foto opnieuw nemen maar deze keer zonder het huis erbij.
Maar je kan altijd bij wijze van oefening hetvolgende proberen. 1ste crop tot aan het witte huis, 2de crop iets verder dan het einde witte huis, het purperenaanhangsel ernaast moet dan ook verdwijnen.
Beide foto's tegen elkaar plaatsen maar dan heb je nog een lelijke scheidingslijn. Met nattevinger bijwerken + vervagen. Met wat handigheid, behoudt je een vierkante foto.
Ik heb het zien doen, dus die mogelijkheid bestaat. Aan jou de keuze.
Oorspronkelijk geplaatst door DabbertjedabBekijk bericht
Ik mis de originele 3e foto maar deze is voor mij ook de beste.
Je mag steeds update's plaatsen hoor, ook al heb je er reeds 3 staan.
De derde foto staat nu achter een linkje maar ik heb dat niet gedaan ik dacht dat het misschien door een moderator gedaan was omdat er reeds 3 stonden.
Comment