Ik ben een grote fan van dergelijke wolkenpartijen. :
De tweede is algemeen gezien wel de betere.
Als je bij de eerste een correctie aanbrengt met "shadows & highlights" op het onderste deel, dan haal je nog wel wat uit de molens. Om de halo's weg te werken zal je wat meer tijd moeten uittrekken en heel nauwkeuring kloonwerk moeten doen, best op een nieuwe laag. Misschien iets voor een lange winteravond en dan kan je volgend jaar nog een update plaatsen. (Niet sarcastisch bedoeld!)
Luc
Als je de tip 'schaduw/hooglichten' van LucFT toepast wordt je tweede een beauty !!
Ik heb met het 'snelle selectie tool' enkel de molens en andere gebouwen, die smalle strook dus geselecteerd, zonder het water, en het daar op toegepast. Ik heb wel ook reeds ondervonden dat je 'schaduw/hooglichten' beter twee op drie keer lichtjes toepast, dan in één keer alles te willen ophelderen. Je moet eens proberen, je zult versteld staan.
Groetjes
Toch moeilijk hé die bewerkingen , 't is een job apart
grt. Ria
Oorspronkelijk geplaatst door DabbertjedabBekijk bericht
Mee eens
Vind ze beide wel iets hebben.
Het is iets geworden wat nu gewoon bij digitale fotografie hoort. We hebben nu de mogelijkheid een foto verbeteren, waarom zouden we het dan ook niet doen.
Ikzelf tracht ze zo origineel mogelijk te houden, daarom dat ik zelfs nog steeds niet in RAW fotografeer, maar foutjes tracht ik er wel uit te halen.
Gewoon eens de fotobewerkingslessen voor beginners volgen en dan verder zelf gaan experimenteren en je leert (niet alles) veel van zelf.
Groetjes
Comment