Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn schoonbroer en mijn zoontje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn schoonbroer en mijn zoontje

graag jullie mening.

NIKON D3100, f/4.5, 1/60, 30mm

Re: mijn schoonbroer en mijn zoontje

heel mooie interactie tussen die twee
    maar volgende keer geen stuk wielerkoers op de foto en meer van je zoontje

Comment

en als ik de achtergrond verander? Is dit beter of gewoon nooit doen? bvb volledig grijze achtergrond?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Brys Bekijk bericht
        en als ik de achtergrond verander? Is dit beter of gewoon nooit doen? bvb volledig grijze achtergrond?
        Een stukje TV of andere opvallende kleur is voor mij eigenlijk "not done" het trekt de aandacht naar zich toe.
        Verder mooie foto, troptse papa en schiterende zoon
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Brys Bekijk bericht
          links een stukje af en volledig grijze achtergrond is beter volgens mij, maar een redmiddel. Je kan het gerust uitproberen en als update posten. (op deze wijze kan je volgens mij veel leren uit de verschillende reacties)

Maar persoonlijk vind ik ook dat je de foto moet hernemen. Het zijn mensen uit je naaste omgeving en het is een prettig onderwerp.

veel succes en denk eraan ik vertel gewoon mijn mening, er kunnen andere meningen volgen

Comment

wat je kunt proberen is achtergrond gitzwart en personages zoals je voorkomen mits wat oplichten via omzetten zw (werken met schuiverkes naar eigen smaak).
            Dan krijg je een mooi contrast en wordt de aandacht niet afgeleid.
            Als je dat wenst plaats ik wel even mijn voorbeeld.

succes ermee !

Comment

Je kan de achtergrond nog wel blurren maar eerst de tv wegclonen.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

Comment

Je kan de achtergrond nog wel blurren maar eerst de tv wegclonen.
                Heb je dat zelf uitgeprobeerd ? Ik zou het graag eens willen zien.

Sven heeft ook vlekken rond het hoofd van de man. Vandaar ik tevens een zwart achtergrond voorstelde. (niet met cloon, maar met doordrukborstel).
                Bovendien vind ik Grijs als achtergrond omdat heel de foto dan te grijs wordt.
                Maar dat is een kwestie van smaak.
                Bovendien heb ik de foto gedraaid om de sterke kant te gebruiken.

Zal toch maar mijn voorbeeld even tonen. Dan zien jullie hoe ik het bedoel.

Comment

bedankt van de reacties.
                  ik ben nog niet zo goed met photoshop. De tip van het doordrukken is handig.
                  Nu vroeg ik me juist af of je dan enkel een zwarte rand krijgt of kan je dit ook in andere kleuren?
                  Welke instelling is het best? Schaduwen, middentonen of hooglichten.

Comment

Bij mijn handeling gebruikte ik de hand middentonen en belichting 50 %. Je moet soms op verschillende delen verschillende keren overgaan maar daar ben ik doorgaans heel tevreden over. Test maar uit, het bijt niet, zeg ik altijd tegen mezelf.
                    Niet vergeten om penseel grootte aan te passen. En foto erg vergroten wil je mooi rond de personen schilderen en geen stukjes wil overslaan. Zo kan je ook zien of je foto donker genoeg is.
                    voor de kleur:
                    Ik vrees dat je alleen zwart krijgt. Al moet ik zeggen, Ik heb het nooit anders geprobeerd en zou niet weten hoe ik de kleur zou moeten veranderen, misschien met het emmertje ? Met zekerheid kan ik het je niet zeggen. Dat moet ik zelf eerst uitproberen.
                    Maar als je een andere achtergrond wil, denk ik dat je dan beter het gummetje gebruikt.

Ach probeer maar uit. Het is niet erg als je fotoshop nog niet goed kent, al doende leer je het gebruiken. Dat heb ik en vele anderen ook gedaan. Vallen en opstaan.

Natuurlijk kun je de voor de handliggende oplossing kiezen en dat heef Onsis je reeds gemeld. Wat je ook kiest het is jou foto, jij bent er de baas over. Succes ermee en laat ons dan nogmaals genieten van je mooie foto.

Comment

Working...
                    X