Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heusden Stadshaven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heusden Stadshaven

merci,

euh, ik heb geen fish eye

deze pano is zonder statief genomen - wanneer ik met Gina iets bezoek of ergens in een stad(je) of dorp(je) met haar rond loop, heb ik zelden of nooit mijn statief bij (ligt wel altijd in m'n auto).

20 % overlappen, hmmm, ik denk dat ik zelf nog meer overlap
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oke dan vraag ik mij af waar die vertekening vandaan komt waarom die lijnen niet recht lopen van het muurtje en de horizon die bol loopt

Ps. Misschien een monopod of een been statief

Vriendelijk groet ,
      Jessey

Comment

dit is een panorama gemaakt uit meerdere foto's.
        Meestal neem ik héél veel foto's voor een panorama: voor die pano van de burg in Brugge die ik hier destijds geplaatst heb heb ik 52 foto's genomen

Hier heb ik er veel minder genomen, ik schat een stuk of 8 of 10 (heb de originelen niet meer )
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          dit is een panorama gemaakt uit meerdere foto's.
          Meestal neem ik héél veel foto's voor een panorama: voor die pano van de burg in Brugge die ik hier destijds geplaatst heb heb ik 52 foto's genomen

Hier heb ik er veel minder genomen, ik schat een stuk of 8 of 10 (heb de originelen niet meer )
          Dat is erg jammer want op zich is het een mooie foto met hier en daar een schoonheid foutje.

Comment

het panorama van de brug in Brugge is heel knap en dan nog uit 52 foto's!!

nonkelMi mag ik even uw pano van Heusden gebruiken om iets bij te leren
            sommige delen van de foto zijn waziger dan de andere, hoe komt dit en hoe krijg je dit weg? ik heb dit namelijk ook op sommige van mijn pano's

Comment

Knappe foto.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door onsis Bekijk bericht
                het panorama van de brug in Brugge is heel knap en dan nog uit 52 foto's!!

nonkelMi mag ik even uw pano van Heusden gebruiken om iets bij te leren
                sommige delen van de foto zijn waziger dan de andere, hoe komt dit en hoe krijg je dit weg? ik heb dit namelijk ook op sommige van mijn pano's
                Als je een panorama maakt moet je er wel voorzorgen dat je minimaal overlapt
                Het is ook het beste om een statief te gebruiken en max 50% overlappen.
                Wat mij aangeraden is als de camera op het statief staat om eerst op het onderwerp scherp te stellen en de waardes over nemen. daarna de camera helemaal manueel in te stellen en
                daarna je foto`s te nemen

Comment

Jessey bedankt voor je reactie
                  ik pas de door jou beschreven techniek toe. ik had wel eerst HDR techniek met 3foto's toegepast per deel en dan de delen samengevoegd in Ps tot panorama. Ik dacht dat de waas vlakken veroorzaakt werden door de niet correct uitgevoerde HDR techniek. maar nu zie ik dit in Michel zijn foto ook vandaar de vraag?

Ik zoek de foto en start een eigen topic, dit is misschien verstandiger

Comment

Photoshop heeft de boot in deze panorama niet kunnen uitlijnen omdat er.waarschijnlijk te weinig informatie

Vriendelijk groet ,
                    Jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                      Photoshop heeft de boot in deze panorama niet kunnen uitlijnen omdat er.waarschijnlijk te weinig informatie

Vriendelijk groet ,
                      Jessey
                      De zin is zoals de foto: niet helemaal AF .
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                        De zin is zoals de foto: niet helemaal AF .
                        Dank je wel voor het (AF)maken verduidelijken.

Comment

Working...
                        X