Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret



    Hoi,

    Sinds kort een SLR gekocht en volop mee aan het experimenteren. Dit is een van mijn eerste portretten. Graag had ik hier wat commentaren op gelezen (zowel positieve als negatieve). Ik ben benieuwd... Bedankt voor jullie reactie.
    Last edited by dennie; 23 mei 2012, 11:57. Reden: foto groter dan max toegelaten afmetingen

  • #2
    Re: Portret

    licht door raam gebruikt?

    in ieder geval een mooie start mijn eerste portret foto was een heel stuk minder ;D
    opletten met reflecties in ogen bij portret.
    eenzame haartjes ook mee opletten.

    mss nog naverscherping doen voor je de foto online zet, door te uploaden verlies je kwaliteit in je foto.

    maar in ieder geval een zeer mooie binnenkomer, je hebt alvast een knap model met een mooie blik vast om op te oefenen, (dat laatste moet je niet dubbelzinnig opvatten he)

    ow en nog een laatste tip, de rest laat ik dan over aan de pro's
    je kunt je foto in het midden van de pagina zetten, daarmee presenteer je uw foto een stuk mooier, en het maakt het beter en aangenamer om te kijken.

    Comment


    • #3
      Re: Portret

      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      ... mss nog naverscherping doen voor je de foto online zet, door te uploaden verlies je kwaliteit in je foto. ...
      Het kwaliteitsverlies i.c. scherpteverlies ontstaat door het verkleinen naar het BD-formaat
      van 900 px (max). Niet door het uploaden zelf.
      Mijn advies is om het verkleinen altijd zelf te doen en ook zelf de na-verscherping te kiezen
      alvorens te uploaden. Laat zo min mogelijk over aan externe instanties.

      Ga zo snel mogelijk weg van Tinypic. Op een willekeurig moment verkleinen ze de
      bestandsgrootte van jouw upload en ga je de pixels bijna kunnen tellen. Een redelijk
      alternatief vind ik Picasaweb maar er zijn meer.

      De foto die je toont heeft een duidelijke kleurzweem. Wanneer je met de grijspipet op
      het oogwit, tussen iris en neus van het links gelegen oog, clickt worden de kleuren beter.
      Zoals gezegd: let op lossen haren etcera. De rechtse pupil had beter gekund. Stel vooral
      scherp op de ogen. Als deze dame geduldig is kan je er nog mooie portretten mee
      maken. Er valt nog wel meer te zeggen maar voorshands heb je hieraan wel genoeg.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Portret

        Ik vind dit voor een eerste portret een meer dan geslaagde foto (ik wou dat ik hem gemaakt had). Mooi gekadreerd ook.

        Comment


        • #5
          Re: Portret

          Volgens de exiff is deze foto op open diafragma getrokken, objectief een beetje soft op open diafragma? Probeer eens op een keiner diafragma (heb dat probleem ook ) .
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Portret

            Beetje 'gelig' inderdaad.

            Mooie jonge dame en behoorlijk geslaagd portret!
            "Just do it !"

            http://jr52.be/index.html

            Comment

            Working...
            X