Nog even wezen experimenteren met extension tube het zelfde spinnetje 4mm
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
W.W.Web (2)
Collapse
X
-
-
Re: W.W.Web (2)
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtIndrukwekkende foto, maar voor mij te weinig DOF.
Robby BB
om het verschil te kunnen waarnemen.
Comment
-
Als ik mag kiezen ga ik voor de eerste foto. Wat ik er zo mooi aan vind is dat de spin een mooie achtergrond heeft dat me aan de herfst doet denken. Wat wel heel typisch is voor een spin. Wat minder aan het tafereel is dat je de web niet zo goed kunt waarnemen.
Niet dat ik het beter zou gedaan hebben hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtJa ik had met F2.8 kunnen werken maar had gekozen voor F8.0 omdat ik een groter gedeelte scherp wilde hebben.Maar zal een volgende keer diafragma f2.8 gebruiken.
om het verschil te kunnen waarnemen.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtGroter diafragma minder DOF, kleiner diafragma grotere DOF, dus f2.8 geeft minder DOF dan f8.
Robby BB
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtKlopt helemaal
Staat er op je toestel geen knop die je kunt indrukken waardoor je diafragma in de stand die zou gebruikt worden wanneer je de foto maakt. Nu staat je diafragma standaard volledig open maar als je afdrukt komt het diafragma in de stand die je werkelijk hebt gekozen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtEr kan mischien wel genoeg DOF zijn maar dat de focus moet verlrgt worden.
Staat er op je toestel geen knop die je kunt indrukken waardoor je diafragma in de stand die zou gebruikt worden wanneer je de foto maakt. Nu staat je diafragma standaard volledig open maar als je afdrukt komt het diafragma in de stand die je werkelijk hebt gekozen.
Robby BB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtNee hoor Robby BB, Ik heb bewust diafragma 8 ingesteld.dus hij staat niet volledig open op 2.8. Alleen als ik Diafragma 2.8 ga kiezen staat deze open en anders niet.
Als je door de zoeker kijkt dan staat je diafragma volledig open, wat je ook insteld.
Op mijn toestel heb ik ee knop, wanneer ik die indruk dat neemt mijn diafragma de positie in die ik gekozen heb, zonder dat ik effektief een foto maak. Laat ik die knop los dan komt het diafragma terug in de volledig open stand.
Als je die knop indrukt da is het mogelijk op te zien welke DOF je gaat hebben en waar die zich bevind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtAls je die knop indrukt da is het mogelijk op te zien welke DOF je gaat hebben en waar die zich bevind.
Robby BBLast edited by jessey; 23 mei 2012, 14:38.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtJa die knop heb ik ook maar die gebruik ik niet zoveel omdat ik niet zo`n verschil zie maar dat komt waarschijnlijk door de beperking van mijn ogen. het enige wat ik zie is dat het een beetje donkerder wordt. Dus als je even een voorbeeldje waar je dan op moet letten dan kan ik mezelf dat misschien aanleren.
Wanneer je scherp stelt, de knop van uw diafragma indrukt en dan voorzichtig naar voor en naar achter beweegt dan kun je zien dat er een verschil is waar de DOF zich bevind
Ook kun je zien hoe buw achtergrond er gaat uitzien
Hoe goed het zichtbaar is hangt natuurlijk af van hoe veel je diafragma is dicht geknepen. ,maar het geeft toch een indicatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtEerst en vooral moeten natuurlijk de ogen mee willen. Maar mischien kan je ook uw dioptriek fijnstellen. Dat is dat kleine wieltje een uw zoeker om uw zoeker aan uw ogen aan te passen.
Wanneer je scherp stelt, de knop van uw diafragma indrukt en dan voorzichtig naar voor en naar achter beweegt dan kun je zien dat er een verschil is waar de DOF zich bevind
Ook kun je zien hoe buw achtergrond er gaat uitzien
Hoe goed het zichtbaar is hangt natuurlijk af van hoe veel je diafragma is dicht geknepen. ,maar het geeft toch een indicatie
Robby BB
Ik ga in iedergeval er even mee stoeienLast edited by jessey; 23 mei 2012, 15:41.
Comment
-
Mss dat je het beter ziet als je liveview gebruikt
Sent from my HTC using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk berichtMss dat je het beter ziet als je liveview gebruikt
Sent from my HTC using Tapatalk
Comment
Comment