Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretjes

hoi iedereen,

Ben hier net nieuw...heb enkele dagen geleden mijn eerste digreflexcamera gekocht. Momenteel nog niet meer dan enkele portretjes kunnen schieten. Bij deze,

Koen

Re: Portretjes

Koen, welkom om foto's te beoordelen plaats je er best telkens één, en liefst groter formaat max900 langste zijnde.
    Je zal meer feed back krijgen.
    Ik ga voor het kindje, liepo de grond daar echt zo schuin? en persoonlijk vind ik dat hij rechts te dicht in het kader staat.
    Zoals gezegd als ze groter zijn kunnen de echte kenners hier meer en dieper op ingaan.
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Bruno, bedankt voor de tips. Het gras dat je op de foto van het kindje ziet loopt inderdaad af...Vlaamse Ardennen

Comment

Ik vind ze alleszins heel geslaagd! De bovenste twee zou ik een stukje croppen, nu hangt er nogal veel lucht boven beide heren hun hoofd. De kleuren zijn echt heel mooi, ik ben benieuwd welke camera/lens je gebruikt?
        http://binocularimprints.tumblr.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ninvestment Bekijk bericht
          Ik vind ze alleszins heel geslaagd! De bovenste twee zou ik een stukje croppen, nu hangt er nogal veel lucht boven beide heren hun hoofd. De kleuren zijn echt heel mooi, ik ben benieuwd welke camera/lens je gebruikt?

Geloof het of niet: canon 1100d met kitlens

Enkel saturatie werd lichtjes aangepast

Comment

De kleuren zijn inderdaad heel mooi

Comment

Foto's zijn een beetje aan de kleine kant om te beoordelen, maar 't zal wel lukken
              Mijn voorkeur gaat uit naar de derde. Grappige compo, zo die kleine in die grasvlakte.
              Portret één kan ook, maar probeer in de toekomst af en toe ook te letten op datgene dat zich achter de persoon in kwestie bevindt. Stopcontact ??? ( links) achter het hoofd vraagt nu nogal wat aandacht.
              Portret twee is voor mij persoonlijk dan net weer te schuin. Schuine stand voor portretten kan vast en zeker, maar hier vind ik het niet echt werken. Er is ook teveel onnuttige ruimte boven het hoofd van de man. Het gaat om de man en niet om de rolluiken
              Kleuren van één en twee zijn voor mij een beetje te ... Het gezicht van 1 zal in werkelijkheid toch niet worteloranje zijn en meneer twee heeft precies een rode neus van iets .... Dat zal toch ook niet de bedoeling zijn. Bij 3 vind ik de kleuren dan wel ok; het groene gras mag er inderdaad goed uitspringen. KLeuren beheren van foto's is ook iets wat je stap voor stap kan leren en soms ook eigen interpretatie.
              Enfin, je zal er wel in groeien en met vallen en opstaan raak je zeker en vast wel op de goede weg. Succes op je verdere ontdekkingstocht.
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
              X