Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pup

8 weken oude ruwharige dwergteckel

Last edited by Tigor; 19 mei 2012, 19:55.
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Re: pup

Volgens mij is er iets met de kleuren misgegaan.
    Ik zie hier veel groen en geel op plaatsen waar het niet hoort.
    Iets te eng gecadreerd.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

die oogjes zijn anders wel verterend en scherp. Mooi met die weerspiegeling!
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

Comment

wij hebben hier nu ook zo'n mormeltje rondlopen van 10 weken; gladharig. En ik die 2 bouviers gehad heb )

je hebt hem (haar) wel mooi stil gekregen voor de camera, da beest van ons zit geen 2 seconden stil, als ze niet slaapt.
        Cadrage stoort me niet, verscherping wel (je kan de oogjes alleen ook verscherpen, ik veronderstel dat dat je bedoeling was)
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Volgens mij is er iets met de kleuren misgegaan.
          Ik zie hier veel groen en geel op plaatsen waar het niet hoort.
          Iets te eng gecadreerd.
          Robby BB
          Heb de kleuren aangepast alsook het cadreren. Ik was op zoek naar een specialere cadrering dan het gewone, misschien iemand een voorstel?

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          die oogjes zijn anders wel verterend en scherp. Mooi met die weerspiegeling!
          Bedankt Marie-Anne

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          wij hebben hier nu ook zo'n mormeltje rondlopen van 10 weken; gladharig. En ik die 2 bouviers gehad heb )

je hebt hem (haar) wel mooi stil gekregen voor de camera, da beest van ons zit geen 2 seconden stil, als ze niet slaapt.
          Cadrage stoort me niet, verscherping wel (je kan de oogjes alleen ook verscherpen, ik veronderstel dat dat je bedoeling was)
          Wil je geen broertje voor de jouwe, hij is van mijn vriendin en ze heeft nog twee reutjes over
          Ik verscherp door een een kopie van de laag op "bedekken" te zetten en dan via filter - overige - hooglichten te verscherpen, maar dit lukt niet als ik een selectie maak van bijvoorbeeld de ogen. Op welke manier kan ik een selectie verscherpen?

Bedankt voor jullie commentaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht

Wil je geen broertje voor de jouwe, hij is van mijn vriendin en ze heeft nog twee reutjes over

neen, merci

Ik verscherp door een een kopie van de laag op "bedekken" te zetten en dan via filter - overige - hooglichten te verscherpen, maar dit lukt niet als ik een selectie maak van bijvoorbeeld de ogen. Op welke manier kan ik een selectie verscherpen?
            hij is beter, je update.
            Maar hij mocht toch nog een klein beetje scherper. Ik werk met photoshop elements, dus daar zou ik je een beetje mee kunnen helpen een selectie te verscherpen
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Als je cropt moet je ook rekening houden dat de kwaliteit van je foto achteruit gaat.
              Je rekt een bepaald gedeelte van een foto uit. Met minder wil je weer en bij deze foto wreekt zich dat.
              Als het snuitje ,bij de update, er helemaal zou opstaan dan was het compo, maar zoals je zelf kunt zien is de kwaliteit teveel achteruit gegaan.
              Robby BB
              Last edited by robbydorine; 20 mei 2012, 08:11.

Comment

ja de upgrade is heel wat beter.

Comment

Ik werk met CS3, dat zal dus ook wel lukken om een selectie te verscherpen. Doe jij dat gewoon met de filter "verscherpen"?

Comment

Ik werk met CS3, dat zal dus ook wel lukken om een selectie te verscherpen. Doe jij dat gewoon met de filter "verscherpen"?
                    Heel veel mogelijkheden om een foto te verscherpen..
                    via onscherp masker..is er één van.. kijk hier ook eens klik

Nu om een selectie te verscherpen kan je nadat je de foto in zijn geheel verscherpt hebt een laagmasker zetten en enkel de gewenste delen uit halen.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

De update vind ik beter.
                      Mvg.

Comment

de update is mooi
                        foto met hoog knuffelgehalte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht

Nu om een selectie te verscherpen kan je nadat je de foto in zijn geheel verscherpt hebt een laagmasker zetten en enkel de gewenste delen uit halen.
                          Heel fel bedankt voor de uitleg,

aan al de anderen, bedankt voor de commentaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht

Wat ik bij uw uitleg zou willen bijvoegen, wat volgens mij even belangrijk is dan de bewerking op zich, is het feit dat je moet vertrekken van een origineel met een kwaliteit. Iedere bewerking zal kwaliteitsverlies geven en wanneer het origineel al gebrek heeft aan kwaliteit dan zul je het alleen maar erger maken. Dit zien we hier in de in de update. Die lijkt op het eerste gezicht wel beter maar dat is omdat we vergelijken met een foto die minder scherp is. Stel dat Tigor direkt de update had geplaatst, in plaats van de eerste foto, dan kon je er staat op gaan dat de meeste hadden gezegd dat deze foto te fel verscherpt was, als Tigor al een comment zou gehad hebben.
                            Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Wat ik bij uw uitleg zou willen bijvoegen, wat volgens mij even belangrijk is dan de bewerking op zich, is het feit dat je moet vertrekken van een origineel met een kwaliteit. Iedere bewerking zal kwaliteitsverlies geven en wanneer het origineel al gebrek heeft aan kwaliteit dan zul je het alleen maar erger maken. Dit zien we hier in de in de update. Die lijkt op het eerste gezicht wel beter maar dat is omdat we vergelijken met een foto die minder scherp is. Stel dat Tigor direkt de update had geplaatst, in plaats van de eerste foto, dan kon je er staat op gaan dat de meeste hadden gezegd dat deze foto te fel verscherpt was, als Tigor al een comment zou gehad hebben.
                              Robby BB
                              Nu kan ik even niet meer volgen, de eerste foto is veel meer verscherpt dan de update, ik vind die eerste te veel verscherpt of zie ik dat zo verkeerd?

Comment

Working...
                              X