Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

food

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• food

Wat geexperimenteerd voor foto's food, en wijn, is het wat?
    dank voor het kijken,
    Roger

Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Re: food

Kweet niet.
    Vind er wat te veel loze ruimte in de composities.
    Foto's missen wat frisheid. Pasta nodigt niet uit om op te eten.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Foto 1 en 2: Ik heb moeite met het glas die zo scheef op de foto staat. Bij foto 1 kan het nog, maar dan zou je beter de hand die het glas vasthoudt meenemen, want zo lijkt het alsof het glas gewoon aan de rand kleeft ofzo. Bij foto 2 vind ik het scheve glas al helemaal niet bij de foto passen, gewoon naast elkaar had een veel rustigere foto opgeleverd.

Foto 3: Ik stel me wat vragen bij de scherpte. Ook mag hij ietsje helderder van kleur gemaakt worden.

Grtz, Jelle
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Bij 1 en 2 wil ik het etiket zien hoor, en bij 3 mag er best licht op het voedsel vallen dat je weet wat je eet.

Comment

Aangepast, meer licht...ook iets meer schaduw..

Update 1

De handen op foto 1 en 2 kunnen er gewoonweg niet bij, omdat.........het geen handen zijn. (ook niet voor de vork met pasta)
          Last edited by !Bart; 18 mei 2012, 13:26. Reden: foto achter linkje geplaatst

Comment

Bij foto 1 : naar mijn mening had de fles zou nog schever moeten staan (diagonaal met glas, (dus zorgen dat je niet teveel meer in fles hebt of alles is in pompbak
            maar of dit nu mogelijk is is me de vraag.
            Foto 2 : interessante houding. Maar zorg ervoor dat je de hele fles ziet en de poot van het glas ook, doch in de houding dat jij het nu voorstelt vertrekkend vanuit de hoek rechts.
            foto 3 : update is veel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Kweet niet.
              Vind er wat te veel loze ruimte in de composities.
              Foto's missen wat frisheid. Pasta nodigt niet uit om op te eten.
              volg!

update van de pasta is beter maar nog dat niet
              nikon stuff

Comment

Hallo, nog een update, maar ik heb een probleem; als ik de bewerkte foto zie op mijn scherm met LR4, ziet hij er echt veel beter uit. Om de foto hier te plaatsen, wordt hij geêxporteerd, naar Picassa, om van daaruit naar Picassa webalbums te uploaden, en daarna op BD te plaatsen.

Als ik op mijn scherm de foto's naast elkaar plaats, zijn de verschillen zéér groot, In Picassa zijn ze zeer valer, in LR4 veel levendiger.
                In windows live zijn ze ongeveer als in LR4.

Weet iemand of je van LR rechtstreeks naar BD kunt?
                Thx , Roger

Update 2
                Last edited by !Bart; 18 mei 2012, 13:27. Reden: foto achter linkje geplaatst

Comment

Rechtreeks op BD gaat niet, je moet zelf voor opslag zorgen (website, Flickr, Tinypic Picasa etc etc)

De foto van de pasta is niet scherp, wat de kleuren betreft kan het dat je in de verkeerde kleurruimte aan het werken bent, kies overal voor sRGB en je kan veel problemen vermijden.
                  Last edited by Zappa; 17 mei 2012, 07:37. Reden: typfout

Comment

Ligt het niet in de manier hoe je de foto op slaat.

Als het goed is kun je kiezen uit 2 kleur ruimtes.
                    ARGB of SRGB

ARGB heeft een groter kleurspectrum
                    SRGB heeft een kleine kleurspectrum

ARGB1998 heeft dus een groter kleur spectrum, alleen kan een browser die niet goed weergeven.

Daarom converteren ik altijd ARGB1998 naar SRGB als ik klaar ben met mijn bewerkingen.
                    Het is misschien de moeite waard om te kijken in welk kleur spectrum de camera staat ingesteld.
                    Je moet ook zorgen dat die instellingen overeen komt met de foto bewerkingsprogramma.

Wat je ook kiest stel zowel de camera als foto bewerkingsprogramma gelijk in.
                    info kleurbeheer

Comment

@ Jessey; Van harte bedankt voor uw info i.v.m. kleurbeheer. LR4 stond ingesteld op profoto, heb ik nu, voor picassa, ingesteld op srgb. Ziet er al wat beter uit denk ik.
                      Volgens het artikel zijn de instellingen van de camera niet van belang aangezien ik in RAW fotografeer.

@zappa; met één scherpstelpunt heb ik scherpgesteld op het tomaatje. Waarschijnlijk een te groot diafragma genomen, waardoor te kleine scherptediepte. Bewogen kan niet, want genomen op statief met draadloze afstandsbediening.

Update 3
                      Last edited by !Bart; 18 mei 2012, 13:28. Reden: foto achter linkje geplaatst

Comment

je gaat hier 'boel' krijgen!
                        Je mag maximum 3 foto's per topic plaatsen (en volgens de laatste richtlijnen zijn updates inbegrepen)

Je eerste wijnfoto is zeker niet slecht (beter dan de mijne geweest)
                        maar check eens die van Nelita (en nog anderen) in abstract dacht ik.

je pastafoto: de 2e vind ik de beste. Maar ik zo ofwel een kleiner diafragmagetal nemen, zodat je nóg minder scherptediepte hebt (is nogal in de mode) ofwel een grotere zodat je alles op je foto scherp hebt.

Je foto's kijken mooier indien je ze in het midden van de pagina plaatst (via de knoppen "aanpassen - meer opties - centreren")
                        Ook zetten we hier onze updates in de eerste post, zodat je beter kan vergelijken.
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          Je mag maximum 3 foto's per topic plaatsen (en volgens de laatste richtlijnen zijn updates inbegrepen)
                          Bij deze heb ik de updates achter een linkje geplaatst ..
                          Ik heb ze een nummer gegeven, en ik het rood gezet. Hierdoor hoop ik dat alles alsnog duidelijk blijft.

Mvg,
                          Mod-!Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door !Bart Bekijk bericht

Bij deze heb ik de updates achter een linkje geplaatst ..
                            Ik heb ze een nummer gegeven, en ik het rood gezet. Hierdoor hoop ik dat alles alsnog duidelijk blijft.

Mvg,
                            Mod-!Bart
                            oeps zal eraan denken in de toekomst..

Comment

Working...
                            X