Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liesl, communie 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Liesl, communie 2

    Nog eentje die ik gemaakt heb voor de eerste communie van een kleindochter.




    Groeten
    Herman
    Groetjes, Herman.
    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

  • #2
    Re: Liesl, communie 2

    Ik vind de foto's wel mooi, maar bij de rechtse vind ik het wat jammer van het witte randje , in photoshop kan je je selectie misschien nog wat verfijnen door 'refine edge' te gebruiken en het randje zo zonder al te veel moeite nog weg te werken? De schaduw rond het vierkant vind ik persoonlijk iets te zwaar, misschien kan je de blending mode ervan aanpassen (op soft light zetten bijvoorbeeld) Lettertype kan er wel mee door, hoewel ik zelf toch voor een iets duidelijker en minder schuin had gekozen. De kleur van de achtergrond vind ik er wel mooi bij staan.

    En eh, ik ben géen grafisch ontwerper, heb gewoon gezegd wat ik ervan vind, dus kan goed zijn dat het geen enkele steek houdt .
    Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
    Mijn foto's van paarden vind je hier

    Comment


    • #3
      Re: Liesl, communie 2

      Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
      Ik vind de foto's wel mooi, maar bij de rechtse vind ik het wat jammer van het witte randje , in photoshop kan je je selectie misschien nog wat verfijnen door 'refine edge' te gebruiken en het randje zo zonder al te veel moeite nog weg te werken? De schaduw rond het vierkant vind ik persoonlijk iets te zwaar, misschien kan je de blending mode ervan aanpassen (op soft light zetten bijvoorbeeld) Lettertype kan er wel mee door, hoewel ik zelf toch voor een iets duidelijker en minder schuin had gekozen. De kleur van de achtergrond vind ik er wel mooi bij staan.

      En eh, ik ben géen grafisch ontwerper, heb gewoon gezegd wat ik ervan vind, dus kan goed zijn dat het geen enkele steek houdt .
      Bedankt voor de reactie, dat wit randje, daar heb ik inderdaad te weinig tijd ingestoken. De schaduw, daar heb ik redelijk wat mee geschoven met naar mijn idee zo het mooiste, gelukkig zijn er verschillende meningen. Met het lettertype probeerde ik een beetje diepte te krijgen.

      Groeten
      Herman
      Groetjes, Herman.
      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

      Comment


      • #4
        Re: Liesl, communie 2

        Het staand meisje is inderdaad heel slordig.
        Jammer dat de knie van het zittende meisje zo dicht bij het kader zit. Ik zou daar zelf wat meer ruimte hebben gelaten.

        Het lettertype is inderdaad smaak, niet de mijne.
        Verder leuk geprobeerd, maar ik zou het nog eens overdoen!
        Heb nog zoveel te leren :)

        Comment


        • #5
          Re: Liesl, communie 2

          Het is inderdaad jammer dat je er niet meer werk van hebt gemaakt je kan eventueel met een zacht gummetje die witte lijntjes weg te werken. Ik zou de kleuren van de jurk en die als achtergrond instellen.

          Comment


          • #6
            Re: Liesl, communie 2

            ik volg hier een beetje de algemene toon van de comments,
            wel heel goed geprobeerd - ik weet niet hoever je staat met ps, maar ik vind het toch wel
            zittende foto:
            Lettertype: mooi, maar toch wel een beetje moeite moeten doen om haar naam te lezen!
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Liesl, communie 2

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              ik volg hier een beetje de algemene toon van de comments,
              wel heel goed geprobeerd - ik weet niet hoever je staat met ps, maar ik vind het toch wel
              zittende foto:
              Lettertype: mooi, maar toch wel een beetje moeite moeten doen om haar naam te lezen!

              Ik heb 1 jaar avondcursus gevolgd, academie voor beeldende kunsten de rest uit boeken en hier op het forum waar ik ook al veel heb geleerd.
              Groetjes, Herman.
              Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

              Comment


              • #8
                Re: Liesl, communie 2

                Oorspronkelijk geplaatst door hemt Bekijk bericht
                Ik heb 1 jaar avondcursus gevolgd, academie voor beeldende kunsten de rest uit boeken en hier op het forum waar ik ook al veel heb geleerd.
                Misschien nog eens de slagschaduw aan pakken en probeer nu eens scherpe hoeken te krijgen ipv ronde hoeken

                Comment

                Working...
                X