Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zero

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zero

een eerste lowkey experimentje

Re: Zero

recht zetten (afgaande op de zero)
    ik zou er een vierkant van maken; het centrale van de foto stoort me totaal niet.

Ik heb eens gekeken - uit nieuwsgierigheid - naar het histogram; en moest lachen

Ik zou toch nog een beetje spelen met "niveau's" en "contrast"
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
      Ik heb eens gekeken - uit nieuwsgierigheid - naar het histogram; en moest lachen
      kan je dan iets meer uitleg geven ook, Ook in het bewerken van foto's ben ik een beginneling en ik gebruik het histogram niet, ik kijk naar het beeld en als dat me bevalt is het goed

Comment

De fles staat recht maar wel gedraaid (mijns inziens)
        ... Ik heb eens gekeken - uit nieuwsgierigheid - naar het histogram; en moest lachen

Ik zou toch nog een beetje spelen met "niveau's" en "contrast"
        Ook ik ben erg nieuwsgierig geworden naar de oorzaak van de hilariteit.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Het is een foto die me wel aanspreekt, maar dat gedraaide of schuine van die dop stoorde me wel een beetje.

Normaal gebruik ik ook het histogram niet erg veel. Maar omdat ik weet dat er hier personen zijn (vooral Plaatwerker dus ) die er enorm veel belang aan hechten, heb ik het ook eens gecontroleerd; er was dus enorm veel ruimte over rechts, en dat was zo een beetje de reden voor mijn hilariteit (stom, ik weet het )

Ik weet niet met welk programma je je foto's bewerkt?
          ik probeer...

Comment

Het is een foto die me wel aanspreekt, maar dat gedraaide of schuine van die dop stoorde me wel een beetje.

Normaal gebruik ik ook het histogram niet erg veel. Maar omdat ik weet dat er hier personen zijn (vooral Plaatwerker dus ) die er enorm veel belang aan hechten, heb ik het ook eens gecontroleerd; er was dus enorm veel ruimte over rechts, en dat was zo een beetje de reden voor mijn hilariteit (stom, ik weet het ) ...
            In een foto als deze, met weinig licht, is aan de rechterkant van het histogram uiteraard
            weinig te zien. Maar bekijk dan ook eens de foto aan de hand van de drempelwaarden
            (Threshold). Dan zie je dat het licht aan de rechterkant al vrij direct aanwezig is.
            Het is low key.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Normaal gebruik ik ook het histogram niet erg veel. Maar omdat ik weet dat er hier personen zijn (vooral Plaatwerker dus ) die er enorm veel belang aan hechten, heb ik het ook eens gecontroleerd; er was dus enorm veel ruimte over rechts, en dat was zo een beetje de reden voor mijn hilariteit (stom, ik weet het )

wordt er hier niet wat veel 'in' de foto gekeken ipv 'naar'de foto?
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik werk met pse7 en de testversie van CS5

Is het dan niet normaal dat als je zo een donkere foto met maar een zeer beperkte belichting hebt dat alle informatie in het histogram aan de linkerkant zit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Ja.
                  Tenzij je wat wil leren in plaats van alleen maar plaatjes kijken.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                    maar ik vind het wel een mooie foto
                    dat had ik vergeten te schrijven

voor ene keer dat ik eens naar de technische kant kijk

ik probeer...

Comment

De foto op zich spreekt me niet zo heel erg aan. Maar qua belichting lijkt er mij toch niet echt iets mis, met het vooropgestelde doel in gedachten.

Echter, dat scheve in de foto vind ik wèl storend.
                      Het logo van Sprite is schuin van linksonder naar rechtsboven, waarbij de verticale lijnen van de letters rechtop staan (en niet onder een hoek zoals hier) en de horizontale lijnen van de letters van links naar rechts omhoog lopen (eigenlijk niet horizontaal zijn dus)
                      Dit alles min of meer natuurlijk, want de hoek waaronder het logo wordt gebruikt blijkt een beetje afhankelijk te zijn van de verpakking en zo, maar nergens staat ze zoals hier.

Mocht je het flesje niet meer hebben om dit op het etiket te controleren, HIER zie je min of meer wat ik bedoel.

Dit is natuurlijk maar mijn mening, voor wat ze waard is.

greetz,
                      Bart
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik heb ondertussen geprobeerd om de tekst recht te zetten maar dan stoort de scheve dop en de contour van fles me veel meer dan de scheve tekst dus hou ik voorlopig bij deze en bij een volgende opname zal ik de dop zo draaien dat het recht staat.

Comment

Ik bedoelde ook niet dat je moest proberen om deze foto aan te passen, maar gewoon dat je eens een nieuwe moest proberen te maken
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

De foto is technisch prima in orde imo, maar verder spreekt hij me niet echt aan
                            Gijs
                            http://gijscollet.wix.com/photography

Comment

Working...
                            X