Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familiefeest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Familiefeest

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Waarom zou een titel niet belangrijk zijn voor een foto.
    Ik zeg helemaal niet dat een titel niet belangrijk is.
    Ik zeg dat een titel soms mensen dingen doet verwachten. En dat ik daar wel wil mee breken.... want geef nu toe...
    Je ziet de titel "5", denk jij spontaan aan een plant?
    Ik zag hier ooit een titel "kaal", denk jij spontaan aan een een kapotte wasspeld?
    Neen, en toch moet ik mijzelf verantwoorden,
    dit terwijl mijn titel aan gevuld wordt door de eerste zin in het topic:
    "maar dan in de details."

Jij zegt dat deze foto's NIETS met elkaar te maken,
    toch is elke foto binnen 1 en dezelfe m² van elkaar genomen...
    De placemat op de groene servet, de lamellen om de zon buiten te houden, de tandenstokers...

Allemaal aanwezig, elk deeltje maakte deel uit van het grotere geheel dat die dag gaande was... een familie feest... Een a-typische foto, bij een typische titel...

Maar leuk dat mensen naar de foto's kijken...
    vorige keer commentaar op de opdracht,
    nu commentaar op de titel,
    langzaamaan zou je denken dat het hier niet meer om de fotografie gaat?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Fijn dat er nog iemand dit opmerkt, er zijn wel meer mensen die dit denken. Het conceptuele is leuk, maar dit blijft tot nader order een fotografieforum.
      Je abstracte werk heb ik dan ook zonder de titel indachtig bekeken. Met of zonder, het blijven sterke foto's.

Comment

Dank je wel Zappa,
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Waarom ik hier zo reageer is niet omdat je, een voor mij verkeerde,titel hebt gekozen, maar op je reaktie wanneer Loeky en plaatwerker hetzelfde verklaarde.
          Daar zeg je duidelijk dat een titel niet altijd bij een foto moet passen.
          Ik begrijp ook dat je met uw titel de mensen wil wakker schudden, heb ik ook al gedaan.
          Jij hebt hier hetzelfde willen doen. Jij weet de achtergrond van de foto's en wat ze voorstellen maar wij niet, buiten foto drie. Dus voor sommige mensen is je titel en je bedoeling ermee mislukt, so what. Dit kan gebeuren dat je verkeerd wordt begrepen. Volgende keer prijzen ze je de lucht in. Thats live. Maar als je er dan, voor sommige mensen, nog eens verkeerd op reageerd dan zijn we helemaal vertrokken, en dat is ook geen ramp of een drama.
          Dit heeft wel degelijk met fotografie te maken.
          Dat je uw foto met hart en ziel verdedigd siert je en moet ik zeggen dat dit hier op BD veel te weinig gebeurt. Maar verwacht dan ook tegenreaktie van welke kwaliteit die ook mag zijn. Uit ,mischien voor u, slechte comments kun je leren.
          Wij, die comments geven moeten ook de TS'ers en hun bedoelingen leren kennen.
          De volgende keer dat ik een foto van u bekijk zal ik dan ook op een andere manier uw titel en foto beoordelen.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik ben blij dat je begrijpt dat ik mijn foto's verdedig (en dat ik niet gewoon koppig wil doen).

Mag ik vragen, waarom het debat enkel hier voeren?
            topic "5" heeft hetzelfde probleem vrees ik.

Ik snap nog steeds de commotie niet,
            misschien om dat ik fotogericht denk.

niet titel/spelling/opdracht/whatever-gericht.

Ik ga binnenkort op een taalforum wat foto's posten,
            misschien dat ze daar er wel voorbij kunnen

'k vraag me af of er nu mensen zijn, die nog naar de foto's gaan kijken,
            of gewoon op de discussie springen...
            of gewoon het topic negeren... zodat uitendelijk.... dit topic wat verpest wordt

Comment

Doe topic 5 eens open en kijk eens goed. Wat zie je 5 bloemblaadjes.
              Voor mij is dit een gepaste titel en mischien heeft mijn denken niets met de titel 5 te maken omdat de ts ook iets heel anders wou bedoelen met de titel. Maar ik leg de link met de 5 bloemblaadjes.
              Je foto is 235 open gedaan. Hier zijn foto's die het met veel minder moeten doen en dat heeft dan niet te maken met de kwaliteit. Dat mensen reageren of niet hangt niet van een discutie af maar of dat de foto bevalt of niet en dan nog is het niet zeker dat een commentaar geven en ik heb het al gezegd dat , met de ervaring die ik hier heb op BD topic's met helemaal verschillende foto's op niet veel commentaren moeten rekenen.
              Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Doe topic 5 eens open en kijk eens goed. Wat zie je 5 bloemblaadjes.
                Voor mij is dit een gepaste titel en mischien heeft mijn denken niets met de titel 5 te maken omdat de ts ook iets heel anders wou bedoelen met de titel. Maar ik leg de link met de 5 bloemblaadjes.
                Je foto is 235 open gedaan. Hier zijn foto's die het met veel minder moeten doen en dat heeft dan niet te maken met de kwaliteit. Dat mensen reageren of niet hangt niet van een discutie af maar of dat de foto bevalt of niet en dan nog is het niet zeker dat een commentaar geven en ik heb het al gezegd dat , met de ervaring die ik hier heb op BD topic's met helemaal verschillende foto's op niet veel commentaren moeten rekenen.
                Robby BB
                Je hebt gelijk,
                ik ga mij in een hoekje schamen omdat ik geen goeie titel heb...

Comment

Je hebt gelijk,
                  ik ga mij in een hoekje schamen omdat ik geen goeie titel heb...
                  Nu weet ik het zeker dat je niet begrijpend leest of kun je mij aantonen waar ik gezegd heb dat je u moet schamen, integendeel maar dan moet je begrijpend lezen. Maar daar zullen ze alles kunnen over vertellen op dat taalforum waar je uw foto's gaat plaatsen
                  Robby BB

Comment

Kan je mij ergens aantonen waar dit verplicht wordt?
                    De foto's zijn genomen op een familiefeest.
                    dat ze niet brengen wat jij verwacht, maakt toch niet of de foto meer of minder geslaagd is?

Ik snap de commotie helemaal niet. Ik dacht dat het hier om foto's ging, niet om titels?

Als ik een titel Kaal zou kiezen, wat verwacht jij dan te zien?
                    BD verplicht dit bij het plaatsen van een topic.

en uit het reglement:
                    2.7. Onderwerptitels

Geef een nieuw onderwerp een passende titel zodat het meteen duidelijk is wat men (ongeveer) te lezen of zien krijgt. Titels als ‘Mijn foto's’, ‘Vraagje’ zijn dus niet zinvol.
                    Bij 'Kaal' denk ik aan iets kaals. Kale akkers, een kale waslijn, een kaal hoofd.

Ik zeg helemaal niet dat een titel niet belangrijk is.
                    Ik zeg dat een titel soms mensen dingen doet verwachten. En dat ik daar wel wil mee breken.... want geef nu toe...
                    Je ziet de titel "5", denk jij spontaan aan een plant?
                    Ik zag hier ooit een titel "kaal", denk jij spontaan aan een een kapotte wasspeld?
                    Neen, en toch moet ik mijzelf verantwoorden,
                    dit terwijl mijn titel aan gevuld wordt door de eerste zin in het topic:
                    "maar dan in de details."

Jij zegt dat deze foto's NIETS met elkaar te maken,
                    toch is elke foto binnen 1 en dezelfe m² van elkaar genomen...
                    De placemat op de groene servet, de lamellen om de zon buiten te houden, de tandenstokers...

Allemaal aanwezig, elk deeltje maakte deel uit van het grotere geheel dat die dag gaande was... een familie feest... Een a-typische foto, bij een typische titel...

Maar leuk dat mensen naar de foto's kijken...
                    vorige keer commentaar op de opdracht,
                    nu commentaar op de titel,
                    Veronderstel nu eens dat ik iets feestelijks verwacht en dan teleurgesteld reageer.
                    Het was ook onbekend dat het hier om de creatieve benadering gaat van een opdracht.

Ik ben blij dat je begrijpt dat ik mijn foto's verdedig (en dat ik niet gewoon koppig wil doen).

Mag ik vragen, waarom het debat enkel hier voeren?
                    topic "5" heeft hetzelfde probleem vrees ik.

Ik snap nog steeds de commotie niet,
                    misschien om dat ik fotogericht denk.

niet titel/spelling/opdracht/whatever-gericht.

Ik ga binnenkort op een taalforum wat foto's posten,
                    misschien dat ze daar er wel voorbij kunnen

'k vraag me af of er nu mensen zijn, die nog naar de foto's gaan kijken,
                    of gewoon op de discussie springen...
                    of gewoon het topic negeren... zodat uitendelijk.... dit topic wat verpest wordt
                    Natuurlijk verdedigt men zijn foto's. Niets mis mee. Maar je had mijn commentaar ook
                    mogen negeren (maak je mij niet boos mee). En je bent er wel in geslaagd om ruim 20
                    commentaren te laten zien en ook dat trekt kijkers en commentatoren. Maar met jouw
                    heel uitgebreide verdediging ben je zelf ook medeschuldig aan het opblazen van de
                    titelkwestie.

On topic:
                    #1 de geringe scherptediepte geeft voor mij een totaalindruk van onscherpte met een
                    afwijkende band. De foto boeit mij niet.
                    #2 Deze heeft nog de meeste spanning omdat de lijnen niet allemaal keurig verticaal
                    staan. Wederom helaas niet erg boeiend.
                    #3 Wellicht had ik zelf deze scherpgesteld op de voorste prikkers en de rand. Dit werkt
                    voor mij niet lekker. Het potje staat wat scheef (bewust?)
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Plaatwerker, je hebt gelijk,
                      ik heb een slotje aangevraagd via het !-symbooltje.

verder kon ik je commentaar zo al wel inschatten.
                      zover was het al duidelijk

Comment

ik heb een slotje aangevraagd via het !-symbooltje.
                        Beste,

Ik laat deze topic liever open, dan er een slotje op te plaatsen ..

Wel hoop ik dat de volgende reacties uitsluitend over het beoordelen van de foto's gaan.

Mvg,
                        Mod-!Bart

Comment

Working...
                        X