Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familiefeest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Familiefeest

maar dan in de details.

Sluiter: 1/320sec
    F/2,8
    Iso: 400
    Focal: 75mm
    Diafragmavoorkeur.

Sluiter: 1/40sec
    F/2,8
    Iso: 200
    Focal: 75mm
    Diafragmavoorkeur.

Sluiter: 1/20sec
    F/2,8
    Iso: 800
    Focal: 53mm
    Diafragmavoorkeur.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Re: Familiefeest

Leuk, een heel andere aanpak. Maar waar is de taart?
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Er was geen taart...
      wel lekkere panna cotta!
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Waar is dan de foto van de panna cotta? Je stelt me teleur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Waar is dan de foto van de panna cotta? Je stelt me teleur!
          You got me...
          ik had geen tijd om die panna cotta te fotograferen...
          die was sneller op als jij pap kan zeggen

Comment

Een plaatje van een leeggelebberd bord, of een mondhoek met een restje....

Be creative!!!

Comment

Tja de titel en de foto's horen eigenlijk niet echt bij elkaar. Voor mij kies ik foto nr 3
              bij foto 1 zou ik het onscherpte voorkant wegcroppen.
              En bij foto 2 zou ik de zijkanten was wegcroppen (tot en met vouw).

Maar dat is een kwestie van smaak.

Comment

Dat de titel niet bij de foto's past, kan heel goed zijn.
                Maar ik vind dat dit niet altijd nodig is...
                op deze manier "schud" je de mensen eerst even wakker bij het kijken...
                (Verder was elk van deze onderwerpen aanwezig op het familiefeest).

Bij 2 snap ik niet goed wat je zou wegcroppen?
                (zou je willen tonen wat je juist bedoeld? )

Alleszins bedankt voor de bijdrage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Dat de titel niet bij de foto's past, kan heel goed zijn.
                  Maar ik vind dat dit niet altijd nodig is...
                  op deze manier "schud" je de mensen eerst even wakker bij het kijken...
                  Maar dat vind ik pure nep. "Naakt" kan nog wel bij een naaktslak of bij een filet van
                  kippenborst. Er moet wel een zichtbare relatie zijn met de titel (zo lang een titel op BD
                  verplicht blijft).
                  "Details van een familiefeest" was nog net acceptabel geweest voor mij.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Maar dat vind ik pure nep. "Naakt" kan nog wel bij een naaktslak of bij een filet van
                    kippenborst. Er moet wel een zichtbare relatie zijn met de titel (zo lang een titel op BD
                    verplicht blijft).
                    "Details van een familiefeest" was nog net acceptabel geweest voor mij.
                    Kan je mij ergens aantonen waar dit verplicht wordt?
                    De foto's zijn genomen op een familiefeest.
                    dat ze niet brengen wat jij verwacht, maakt toch niet of de foto meer of minder geslaagd is?

Ik snap de commotie helemaal niet. Ik dacht dat het hier om foto's ging, niet om titels?

Als ik een titel Kaal zou kiezen, wat verwacht jij dan te zien?
                    Last edited by Koeno; 10 mei 2012, 13:53.

Comment

Ik vind het OK, het zijn elementen die je terugvindt op feesten. Misschien had je het feestelijke iets meer kunnen benadrukken, door kaarslicht, of ander sfeerlicht, het is wat steriel, afstandelijk. Dat bedoelde ik ook met het afgelebberde bord (maar dat snapte ik op dat moment zelf ook niet) Het is te doods voor een feest, dezelfde foto's met wat feeststemming zouden erg interessant kunnen zijn. Iets om een thema op te bouwen?

Comment

Mooie oefeningen in creativiteit, 2,1 en dan 3 als voorkeur. 2 kan probleemloos succes hebben in de groep Abstract, en vooral de juiste aandacht.

Comment

Maar die foto mag ik daar niet meer posten of wel?
                          (en onder welk punt dan juist? want tot nu hield ik mij altijd tot beginnerspost)

Comment

Nee, eenmal gepost mag dat niet meer, maar ik ben er zeker van dat je er nog gaat maken.
                            Begin in fotobeoordeling tenzij je zeer zeker bent, dan kan Showcase ook. 2 had voor mij in ShowCase gemogen.

Comment

Waarom zou een titel niet belangrijk zijn voor een foto. Waarom zou een naam voor een mens niet belangrijk zijn, waarom zou een merknaam niet belangrijk zijn.
                              Als je dan de titel van een foto niet belangrijk vind gef dan 5 punten of comma's in.
                              Als ik lees Familiefeest dan verwacht ik toch iets herkenbaars te zien en dan mag dat iets tegenstrijdigs zijn zoals bv een familie eenden dieaan het eten zijn, of een pot met wormen. Wat de eertse twee foto's met een familiefeest te maken hebben weet ik ook niet omdat ik niet weet naar wat ik aan het zien ben. De derde foto kan ik nog een familie tandenstokers van maken.
                              Daarbij komt nog dat je drie verschillende foto's plaatst die wat mij betreft niets met elkaar te maken hebben. In theorie en volgens de regels mag dat, maar hier zijn mensen die , terecht een slot op hun foto krijgen omdat ze al te ijverig twee foto's hebben gepost op de zelfde dag.
                              Neem daarbij ook dat het niet verstandig is om verschillende foto's van andere onderwerpen te plaatsen in de zelfde post, omdat je dan niet veel comments gaat krijgen.

OT
                              Foto drie een familiefeest van tandenstokertjes. Zou beter zijn als er meer van de feestzaal (het potje ) te zien was.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                              X