Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vreemd, het gebouw links lijkt bol te staan, alhoewel het wel mooi recht staat in je kader, en het rode gebouw op de achtergrond schreeuwt om net iets te veel aandacht.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte foto is...
Waar ik het moeilijk mee heb is het feit dat er geen echt onderwerp is.
Gebouw links is een stukje van een groter geheel, rode gebouw is te klein om een onderwerp te zijn maar schreeuwt om aandacht, kraan steekt irritant zijn hoofd boven de gebouwen en het bootje wat volgens de titel het onderwerp moet zijn wordt verzwolgen door de gehele foto, waardoor het ook geen schoolvoorbeeld vormt van een onderwerp.
Gelukkig zijn de kleuren, scherpte en contrast
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik kan er mijn vinger niet opleggen,
maar ik vind dat de kleuren hier niet goed zitten??
Het water te donker, het rode van dat gebouw té rood...
verder lijkt het 1e grote gebouw in het water te vallen?
Ik ben persoonlijk niet zo overtuigd van deze foto...
Ik denk dat we dit onder de noemer "verschillend afgestelde monitor" kunnen plaatsen.
Als ik de foto naar mijn ander scherm sleep krijg ik ook een verschil .
Daarom is het ook zo moeilijk om kleuren te beoordelen.
Robby BB
Ik denk dat we dit onder de noemer "verschillend afgestelde monitor" kunnen plaatsen.
Als ik de foto naar mijn ander scherm sleep krijg ik ook een verschil .
Daarom is het ook zo moeilijk om kleuren te beoordelen.
Robby BB
Inderdaad, net even andere monitor aangehangen
op laptopscherm komt het goed,
op monitor komt het... tjah, niet zo positief
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Bedankt!
Het gebouw links stoort me ook wat (helt precies zo over ).
Van de kleuren hou ik zelf wel, al denk ik soms dat ik de enige ben die graag felle kleuren ziet...
De kraan heb ik weggewerkt.
Bedankt!
Het gebouw links stoort me ook wat (helt precies zo over ).
Van de kleuren hou ik zelf wel, al denk ik soms dat ik de enige ben die graag felle kleuren ziet...
De kraan heb ik weggewerkt.
Het probleem is steeds wat de monitor weergeeft.
Als jij werkt met een monitor die de kleuren nogal flauw weergeeft, dan zul je tijdens uw bewerking van de kleuren, steeds onbewust moeten overdrijven om de kleuren te krijgen die je wilt. Als nu iemand uw foto's bekijkt op een monitor waar de kleuren wel op korekte sterkte verschijnen dan begrijp je dat uw kleuren veel te fel worden weergegeven. Dus als de mensen steeds zeggen dat je kleuren teveel gesaturreerd (te hevig zijn) dan kan het aan uw smaak liggen dat je graag hevige kleuren ziet of er is iets met je monitor. Een gecalibreerde monitor is ook geen wondermiddel want dat hheft alleen maar nut om steeds de zelfde kleuren te krijgen en om de communicatie tussen de computer en de printer te fine tunen om zo de kleuren die op je scherm komen ook de kleuren zijn die uit je printer komen.
Plaats 100 gecalibreerde monitoren nast elkaar en ik denk niet dat je 10 monitoren gaat vinden die hetzelfde weergeven, zelf monitoren van hetzelfde merk en type.
Robby BB
Comment