Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crazy Ducks nr 5 (vervolg)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crazy Ducks nr 5 (vervolg)

foto 13 : : Luister goed, we gaan nu het water in, blijf goed in mijn buurt en kijk vooral hoe ik het doe.

foto 14 : Viktor en Laura zwemmen netjes achter papa aan. Maar Eend die doet weer wat anders. Heel de tijd door zwemt hij met zijn koppie onder water. Nieuwsgierig als hij is, hij wil weten of de wereld er net uitzien onder als boven het water. Verstandig bazeke niet ?

foto 15 : De les is om en ze willen het water uit. Maar Ojee, daar staat die eendehater. Nu zijn we verloren denkt Stoere Bink. Maar Eend roept : 'Volg me, ik ken de weg onder water (dat durft de vos vast niet), we komen zo aan de overkant." Dus duiken ze allen onder water en volgen Eend.

Re: Crazy Ducks nr 5 (vervolg)

Het werken met verschillende weerkaatsingen of geen weerkaatsing werkt hier storend voor mij, Vooral de grijze schaduw. Het lijkt dat je niet weet wat je moet kiezen.De beste keuze voor mij zou zijn van foto 2,
    Foto 1 iets meer plaats onderaan en bovenaan een stuk eraf,
    Foto drie idem als foto 1. Stenen zijn hier geen meerwaarde,
    De duikende eentjes
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Het werken met verschillende weerkaatsingen of geen weerkaatsing werkt hier storend voor mij, Vooral de grijze schaduw. Het lijkt dat je niet weet wat je moet kiezen.De beste keuze voor mij zou zijn van foto 2,
      Foto 1 iets meer plaats onderaan en bovenaan een stuk eraf,
      Foto drie idem als foto 1. Stenen zijn hier geen meerwaarde,
      De duikende eentjes
      Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Ik had zopas ontdekt hoe ik een schaduw het best kon maken maar in het water kon ik niet op dezelfde wijze werken. Dus zocht ik naar een andere mogelijkheid.
      De stenen kan ik inderdaad afcroppen, maar kijk naar het vervolg daar krijgen ze wel een rol. Dus is mijn vraag nu. Toch weg of dan maar laten ?

Ik heb een tijdschrift gevonden die me uitleg geeft hoe en welke tools je kan gebruiken om schaduwen maken (nu nog hopen dat ik die tools ook bezit). Moet het nog bestuderen. En een Donald tijdschriftje voor de pootjes en bekje. Dat zal ik ook even bestuderen. Heb nog veel te leren maar met oefening en doorzetting zal ik beetje bij beetje er komen.

@ Jessey : ik ben nu momenteel bezig elk figuur met het gummetje max te bewerken. en ze alzo bewaren. Dat zal mij werk nadien vereenvoudigen. Ik ben voorlopig zoet.

Comment

Ik kan maar één goede raad geven en dat is hou het zo eenvoudig mogelijk. zeker als je iets voor kinderen maakt. Als je het eenvoudig houd maak je het uw eigen niet moeilijk. Eenvoud is een zeer belangrijke factor in iedere kunstvorm.
        Eén van de schoolvoorbeelden van eenvoud is _________________________La Linea_________________________.
        Wat ik met eenvoud wil zeggen vind ik ook terug in je verhaal. Het is de bedoeling dat je wil laten zien dat eend een specialeke is. Dit zou je met heel komplekse foto's kunnen laten zien. Maar je lost dit zeer goed op door eend een duikbril op te zetten. Nog voor ik het verhaal kende wist ik dat er iets niet pluis was met eend. i
        Ik zal eend ook overal in het verhaal direkt herkennen en weet ook dat daar de aktie zal plaats vinden. Probeer deze lijn van eenvoud te volgen in je verhalen, dit zowel in de foto's als in de tekst.
        Wat de stenen betreft zou ik ze, als ze toch een rol gaan spelen, in tweede foto laten zien, en in de laatste foto wat inzoomen op de aktie, Om dan de eendje,naar ik vermoed, aan de stenen laten naar boven komen.
        Ik zou de eendenhater ook ietsjes groter maken, want nu komt hij mij nogal puppyachtig over, die wil komen spelen met de eendjes
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Als je iets verkleind en daarna weer vergroot heb je meestal kwaliteitsverlies.

Als je de eendje wilt vergroten of verkleinen je maakt van iedere karakter een foto.
          als je dat gedaan hebt maak je ze vrijstaand.
          Als je de vos vrijstaand hebt gemaakt maak je daar een slimme laag of object van en die sla je op als vos.psd

Een slimme laag heeft als voordeel dat je geen kwaliteitsverlies hebt bij het vergroten en verkleinen van de vos. als je die laag selecteert kan je d.m.v CTRL +T. als je shift ingedrukt houdt kan je nu als je de hendels naar buiten of naar binnen schuift de foto vergroten en verkleinen zonder kwaliteitsverlies.
          Last edited by jessey; 9 mei 2012, 08:59.

Comment

Working...
          X