Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Little Guy on a Closed Flower

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Little Guy on a Closed Flower

Vandaag op mijn wandeling zag ik dit klein kereltje toevallig en ik kon niet anders dan een foto van hem te nemen.

Dit is de eerste maal dat ik zoiets klein probeer te fotograferen, maar ik denk dat het toch nog redelijk is gelukt.

Met een echte Macro lens zou het natuurlijk beter zijn geweest.

Little Guy on a Closed Flower by rudymas, on Flickr

300mm
    f5.6
    1/500
    ISO 250

UPDATE

Last edited by Rudy Mas; 25 november 2012, 19:49.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Re: Little Guy on a Closed Flower

Verschrikkelijk handtekening. Dacht eerst dat het een foto was van je naam totdat ik de vlinder zag
    Een wat anders compo dan wat we hier gewoon zijn
    Kleuren mogen iets meer opgepept worden.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ben het eens met de handtekening waar mijn voorganger comment op heeft
      Desondanks zijn voor mij de kleuren redelijk goed.
      Het is eigelijk een tweespalk...de (uitgebloeide)bloem en de vlinder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        De uitgebloeide bloem en de vlinder
        Deze bloem moet mijns inziens nog ontluiken en is bijlange nog niet uitgebloeid! De paardebloem is einde verhaal als er dons op komt!
        Voor de rest een mooie plaat voor mij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakke1 Bekijk bericht
          Deze bloem moet mijns inziens nog ontluiken en is bijlange nog niet uitgebloeid! De paardebloem is einde verhaal als er dons op komt!
          Voor de rest een mooie plaat voor mij!
          De bloeiperiode van een paardenbloem is voorbij wanneer de bloesem(gele bloemetjes) is/zijn verdwenen op de pappus(de kelk). De dons(zaden) worden verspreid door de wind en dit noemt men de voortplanting van de paardenbloem, en heeft niets te maken met de bloei. Het zou kunnen dat de bloem nog moet ontwaken, maar zoals ik het zie, heeft de bloem al gebloeid, anders zou de kelk geen stengels vertonen, want daarin zitten de zaadjes(dons)
          Last edited by Guest4; 5 mei 2012, 15:25.

Comment

Ik geloof U op uw woord!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakke1 Bekijk bericht
              Ik geloof U op uw woord!
              Das lief van u Ik kan mij ook zo vaak vergissen, en niets is menselijker

Comment

En zo leer ik nog eens iets bij over de natuur.

Ik was zelfs niet helemaal zeker of het hier om een vlinder of een mot ging. Ik ben nu eenmaal opgegroeid in de stad en de natuur is iets vreemd voor mij. Maar dankzij mijn fototoestel, zal dat nu wel veranderen, hoop ik.

Ik ben in ieder geval al blij dat de foto niet werd afgeschoten. Je moet namelijk weten dat ik pas van maart dit jaar ben begonnen met fotografie. Zodoende is het nog allemaal wat nieuw voor mij. Gelukkig is er op youtube en andere plaatsen veel informatie te vinden over hoe je wat voor elkaar moet krijgen. Maar ik heb zeker nog een heel lange weg te gaan op het gebied van fotografie.

Oh ja, ik heb in lightroom even mijn watermerk aangepast. Kleiner lettertype en nog iets meer verhuist naar de rechter-beneden-hoek van de foto. Mijn naam zou in het vervolg dus iets minder moeten opvallen.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  En zo leer ik nog eens iets bij over de natuur.

Ik was zelfs niet helemaal zeker of het hier om een vlinder of een mot ging. Ik ben nu eenmaal opgegroeid in de stad en de natuur is iets vreemd voor mij. Maar dankzij mijn fototoestel, zal dat nu wel veranderen, hoop ik.

Ik ben in ieder geval al blij dat de foto niet werd afgeschoten. Je moet namelijk weten dat ik pas van maart dit jaar ben begonnen met fotografie. Zodoende is het nog allemaal wat nieuw voor mij. Gelukkig is er op youtube en andere plaatsen veel informatie te vinden over hoe je wat voor elkaar moet krijgen. Maar ik heb zeker nog een heel lange weg te gaan op het gebied van fotografie.

Oh ja, ik heb in lightroom even mijn watermerk aangepast. Kleiner lettertype en nog iets meer verhuist naar de rechter-beneden-hoek van de foto. Mijn naam zou in het vervolg dus iets minder moeten opvallen.
                  Nu ik beter kijk...Ik vergis mij zeer! Ga een nieuwe bril kopen, want dit is een oranjetipje.. en dus geen Sint-Jans...
                  Last edited by Guest4; 9 mei 2012, 09:23.

Comment

héél mooie foto
                    maar waarom die (ook vernieuwde) handtekening
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Dit is naar mijn mening een oranjetipje en zeker geen sint jacobsvlinder? De sint jacobsvlinder is zwart met rode stippen dus een heel verschil met deze.
                      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                      https://500px.com/marnix_photography

Comment

Qua compositie misschien ietske te centraal geplaatst, maar misschien was je achtergrond dan niet zo ideaal.
                        Kleuren zitten wel lekker, het licht zou misschien wat te hevig kunnen zijn
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Een meer dan behoorlijke poging, maar voor mij storen die uitgebrande delen van de vlinder en de top van de bloem. Handtekening...... zonder is nog altijd het mooist.
                          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                            ....... De sint jacobsvlinder is zwart met rode stippen dus een heel verschil met deze.
                            klopt.
                            __
                            vind het wel een geslaagde poging.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                            X