Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verloren in de ruimte ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verloren in de ruimte ?

Dit is een standbeeld te Leuven (Aan de vaart) dat tegen een silo geplaatst is. Ik heb hem zo willen nemen dat hij precies in de lucht hangt. Maar de lucht viel niet mee, dus heb ik er een andere achtergrond geplaatst (ik heb een kleine map mat allerlei wolkenluchten aangelegd voor in het geval). De onnodige kabels heb ik weggewerkt. Bij foto 2 is de kabel doorgeknipt en nu is ie echt verloren.

1.
    2. kabel doorgeknipt

3. update donkere achtergrond en donkere astro

update met 'planeet'

4. update met lichte wijziging personage + achtergrond.

[Mod-LesC]Om geen precedenten te scheppen (je mag in principe slechts drie foto's laten zien), heb ik de twee eerste achter een linkje geplaatst. Dank voor je begrip.[/Mod]
    Last edited by LesC; 5 mei 2012, 20:29. Reden: Foto's achter linkje

Re: Verloren in de ruimte ?

Het idee is goed alleen vindt ik het wolkendek niet echt passen bij die astronaut. De lucht is ook heel onnatuurlijk. Het extraheren zou ook nog iets beter kunnen.Ik weet niet of je met PS werkt.
    eerst een selectie maken en dan selectie verfijnen.

Comment

ga voor de doorgeknipte kabel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vind je idee erg goed en inventief, maar de afwerking is nog niet helemaal daar.
        De wolken zijn idd te donker, maar dat zou je kunnen oplossen door de astronaut te beschaduwen....of lichtere achtergrond en dan de lichtinval correct te benaderen.
        Vind het idee alvast erg leuk en ben zeker dat dit afgewerkt erg lollig gaat zijn!
        We do not see things as they are. We see them as we are.

Canon Eos 550D 18-135mm Canon EF-S; 50mm f/1.8 Canon EF

Comment

Als je hem verbeterd ga ik voor foto 2

als je de lucht nog hebt en je hebt de astronaut op een aparte laag staan kan je altijd nog even met een heel zacht gummetje langs de randen van de astronaut, slang lucht toevoer zodat het niet zo op valt misschien een verlooplaag toepassen
          Last edited by jessey; 4 mei 2012, 11:03.

Comment

Geweldig om deze dingen al voor je geestesoog te zien wanneer je langs zo'n standbeeld
            loopt. Ik begrijp wel dat je twee keer hetzelfde beeld hebt gebruikt, maar een kleine
            wijziging van standpunt had net iets meer verhaal gegeven.
            Wat betreft de achtergrond denk ik dat een rechtenvrije foto van een verre sterrennevel
            meer had gepast.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Wat betreft de achtergrond denk ik dat een rechtenvrije foto van een verre sterrennevel
              meer had gepast.
              Hier volg ik ook

Comment

.....
                meer had gepast.
                maar dan wordt het zo reëel.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb een donkere achtergrond gemaakt en de astro ook. Mijn tweede versie daar heb je meer de indruk dat een groot planeet achter hem bevind. Althans zo zie ik het.

Comment

Bedankt allemaal.

Ik begrijp wel dat je twee keer hetzelfde beeld hebt gebruikt, maar een kleine
                    wijziging van standpunt had net iets meer verhaal gegeven
                    In al mijn ijver ben ik vergeten hem van standpunt wat te wijzigen. Sorry, vandaag ga ik ermee aan de slag. De sterrenhemel moet ik nog nemen. Zo'n hemel heb ik nog niet in mijn portfolio.

Comment

Ik denk dat het nu goed is.

Comment

Hier ben ik niet in thuis. Maar ik kijk wel vol bewondering naar de foto(s) zonder mij te verdiepen in de techniek. Ik kan hier alleen maar respect voor hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                          [Mod-LesC]Om geen precedenten te scheppen (je mag in principe slechts drie foto's laten zien), heb ik de twee eerste achter een linkje geplaatst. Dank voor je begrip.[/Mod]
                          Drie foto's OK, maar updates tellen mijns inziens toch niet mee in de telling?
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

Drie foto's OK, maar updates tellen mijns inziens toch niet mee in de telling?
                            ik volg hier ook hoor! Ik heb het ook al altijd zo verstaan (en de ene mod verstaat het ook zo, maar de andere anders )
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

De regels is duidelijk, maximaal 3 foto's zichtbaar, in SC werkt het iets anders, daar mag strikt genomen maar één foto staan, tenzij er een update bij staat ( het moet duidelijk over dezelfde foto gaan, dus een bewerking van het origineel ) dus daar kunnen maximaal 2 foto's in de openingspost staan.
                              LesC heeft hier dus correct gehandeld . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X