Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lina 6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lina 6

f/14
    1/125 sec
    iso 100
    brandpuntafstand 50 mm

reactie's meer dan welkom
    Canon Sony A7 III + 7D - Canon 24-70mm - Canon 70-200mm - sigma 8-16mm - canon 100mm

Re: Lina 6

Hoi Dany T,

Kijk eens naar je witbalans er is meer uit deze foto te halen.
    Weet alleen welk programma je gebruikt voor de bewerking

Voorbeeld
    Last edited by jessey; 1 mei 2012, 22:31.

Comment

In PS eens in de curven de rechterschuiver tot tegen de berg zetten en het wordt een wereld van verschil. Ook zou ik de 6 à 7 kleine zwarte vlekjes op de vloer verwijderen. Verder een knappe foto, met een mooie deugnietachtige pose van het jonge model .
      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
        Hoi Dany T,

Kijk eens naar je witbalans er is meer uit deze foto te halen.
        Weet alleen welk programma je gebruikt voor de bewerking

Voorbeeld
        dank u voor het voorbeeld
        ik werk met lightroom 4,
        Canon Sony A7 III + 7D - Canon 24-70mm - Canon 70-200mm - sigma 8-16mm - canon 100mm

Comment

Spontaan kinderlijk geposeerd, als een kind dat een model achterna doet, da's wel leuk. LIcht vind ik goed vallen, en ook de schaduwwerking van de haren maakt het geheel speelser voor mij, en deze zit ook nergens hinderlijk.

Niet voldoende licht, kijk naar het histogram, en zorg dat het onderaan rechts aansluit.
          Is niet zozeer een probleem met de witbalans, maar eerder met het licht. Deze kan met gemak een stopje opgelicht worden, en dan wordt hij al veel frisser van kleur.
          Wat de voorbeeldversie van jessey betreft, die is me net iets te roze/oranje in het aangezicht. Het is echter moeilijk om de juiste balans te vinden, in een 900-600 pixels foto. Dat doe je beter op de raw-versie in lightroom.

Wat de witte achtergrond betreft. Er zit een wit naar grijs-verloop op, en her en der lijkt er stof te liggen, maar het kunnen ook sensorvlekken zijn, die zich bij een kleiner diafragma gaan manifesteren. Als je kiest voor "clean", zorg dan ook dat het clean is.

Comment

vedeka :Niet voldoende licht, kijk naar het histogram, en zorg dat het onderaan rechts aansluit

ja histogram lezen ben ik nog niet deze les moet nog volgen , en de studio was inderdaad niet proper

Comment

Voor mij leuke opname,goed geposeerd van het modelletje,
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
              X