Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtendgloren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ochtendgloren

eentje van deze morgen toen ik op weg was naar mijn eerste klant.

xposureTime: 1/125s
    FNumber: f/11
    FocalLength: 70mm
    ISOSpeedRatings: 100

grtz david

Re: Ochtendgloren

Niet mis hoor, wist niet dat je met een Eos 550D in dat formaat kon foto's maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Niet mis hoor, wist niet dat je met een Eos 550D in dat formaat kon foto's maken.

weet nie wat je ermee bedoeld maar tis gewoon een halve crop, de bovenkant van de foto heb ik eraf gesneden omdat het gewoon een wolkendek was die imo geen meerwaarde gaf aan de foto.

mvg david

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        weet nie wat je ermee bedoeld maar tis gewoon een halve crop, de bovenkant van de foto heb ik eraf gesneden omdat het gewoon een wolkendek was die imo geen meerwaarde gaf aan de foto.

mvg david
        Meestal is dit formaat het samenvoegen van meerdere foto's, een pano dus.
        Dat wolkendek is het betere gedeelte anders, wat heb je aan duistere velden, en derden kijken lekkerder.

Comment

Te donker voor mij.
          Om 08:05 h is het veel lichter, tenzij je camera uur nog op winteruur staat van 2 jaar geleden.
          Indien je de bewerkingen kent om het " niet luchtgedeelte " op te lichten, krijg je voor mijn part een veel mooiere foto.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            Te donker voor mij.
            Om 08:05 h is het veel lichter, tenzij je camera uur nog op winteruur staat van 2 jaar geleden.
            Indien je de bewerkingen kent om het " niet luchtgedeelte " op te lichten, krijg je voor mijn part een veel mooiere foto.

mijn kennis van het fotografische gedeelte in photoshop is wat aan de lage kant voorlopig, weet niet echt hoe ik het "niet luchtgedeelte" apart wat kan opklaren, dus uitleg of hulp is zeker welkom

mvg david

Comment

Mooi plaatje David, ben ook nog maar een leek hoor in ps...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                mijn kennis van het fotografische gedeelte in photoshop is wat aan de lage kant voorlopig, weet niet echt hoe ik het "niet luchtgedeelte" apart wat kan opklaren, dus uitleg of hulp is zeker welkom

mvg david
                op een vlugge manier (maar geen echte goei), zodat je het verschil gaat merken...

open je foto
                dupliceer de achtergrondlaag
                selecteer met toverstaf het heldere gedeelte in de lucht en voeg het donkere gedeelte van de lucht bij de selectie met lasso of..)
                copie, plakken
                maak copie achtergrondlaag actief, aanpassingslaag niveau en pas aan (verhelderen)
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Op een heel eenvoudige manier in PS. Met de lasso het donkere gedeelte ruwweg selecteren, op de selectie de doezelaar instellen op (voor dit formaat) 15. Dan schaduwen en hooglichten toepassen tot je het gewenste resultaat verkrijgt.
                  In mijn geval was dithttp://img152.imageshack.us/img152/2883/naamloos1n.jpgdeze [/URL]

Ik lees het wel of je deze al dan niet beter vind.

Groetjes

Comment

Op een heel eenvoudige manier in PS. Met de lasso het donkere gedeelte ruwweg selecteren, op de selectie de doezelaar instellen op (voor dit formaat) 15. Dan schaduwen en hooglichten toepassen tot je het gewenste resultaat verkrijgt voor het donkere gedeelte.
                    Voor mij persoonlijk was dit deze

Ik lees het wel of je deze al dan niet beter vind .

Groetjes

Comment

Heel knap gedaan David
                      mvg jako
                      Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Je kunt ook de selectiepenseel te gebruiken. Neemt iets meer tijd in beslag. De delen die donkerder moeten worden gewoon opschilderen, neem de een deel van die lichte boomgedeelten ook mee zo merk je geen verschil en hoef je ook niet te doezelen. Volg gewoon de contouren (gemakkelijker als je het beeld vergroot).
                        Als de selectie gemaakt is goed kijken dat je geen stukjes overgeslagen heb.
                        En nadien gewoonweg lichter maken.

Comment

makkelijker is het in eerste instantie gewoon goed te doen bijvoorbeeld door spotmeting.
                          en eventueel (tegenlicht) overbelichten.
                          scheelt je een hoop PS werk.
                          bij deze opname kan je zelf het gras nog weglaten.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            makkelijker is het in eerste instantie gewoon goed te doen bijvoorbeeld door spotmeting.
                            en eventueel (tegenlicht) overbelichten.
                            scheelt je een hoop PS werk.
                            bij deze opname kan je zelf het gras nog weglaten.
                            grt,bouk.
                            ik denk dat ik spotmeting gebruikt heb bij deze bouk.

aan iedereen bedankt voor de updates, en info, eens mee aan de slag gaan deze avond.

Comment

Working...
                            X