Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

denk zweefvlieg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• denk zweefvlieg

hallo hier weer een van mij van 3 dagen geleden..ik denk dat dit een zweefvlieg is..maar ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk..deze was aan het uitrusten op dat blad.

bedankt voot het kijken.

groetjes ingrid,

ik heb nog ff met me foto lopen spelen..bedoellen jullie meer van dit..tilt shift idee ?

Last edited by braxsata; 20 april 2012, 08:49.
    Niet geschoten is altijd mis!

Re: denk zweefvlieg

vind deze heel knap met mooie dof!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik denk een hele goeie. Spijtig dat ik niet kan zeggen supergoed. Dit komt omdat ,voor mij, een beetje meer DOF het diertje nog spectaculairder naar voor zou komen.
      anders hadden het er 4 geweest
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Héél mooi!

Comment

Superscherp op het kopje, mooie kleuren en een knappe diagonaalvorming door het vliegje zelf. Van mij krijg je er .... maar mijn hoogste score is dan ook maar drie .
          Groetjes

Comment

ik zou er best wat dof overheen willen gooien hoor..maar dan haal ik toch de scherpte eruit?..en als ik er dof overheen zal gooien..hoeveel % dof dan..ik werk met pse.

groetjes ingrid,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
              ik zou er best wat dof overheen willen gooien hoor..maar dan haal ik toch de scherpte eruit?..en als ik er dof overheen zal gooien..hoeveel % dof dan..ik werk met pse.

groetjes ingrid,
              DoF is scherptediepte, en die gooi je er niet overheen met PS Hoe hoger je f-getal, hoe meer scherptediepte je krijgt.
              Scherpte en DoF zijn ok voor mij. Wel veel te hard licht. Dat vermijdt je best.
              Ook ruis in de BG te zien.

Maar je hebt hem er goed opstaan hoor Compo misschien een beetje centraal, maar als goede weergave-foto stoort dat hier niet echt.

Grtz,
              Kurt

Comment

't is een zweefvlieg,
                en ze staat er goed op.
                Heb geen idee of je veel of weinig scherptediepte in je opname wou leggen,
                voor mij hoeft dat niet, vind het zo goed.
                Wil je tegemoet komen aan de heersende trend om zoveel mogelijk scherptediepte in dit soort opnamen te leggen,
                dan was het in dit geval, zo geklaard, door een kleiner diafragma te gebruiken,
                probeer eens een diaframa tussen f11 en f16.
                En kijk wat het geeft.
                In deze opname had het gekund, je kon makkelijk de ISO waarde wat verhogen, en tegelijk het diafragma wat meer dichtknijpen.
                Nikon D7000, en wat glas.
                http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

Ik vind em geslaagd Is inderdaad een zweefvlieg, meer bepaald een blinde bij (ondersoort van de zweefvliegen)
                  If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
                    ...
                    Wil je tegemoet komen aan de heersende trend om zoveel mogelijk scherptediepte in dit soort opnamen te leggen,dan was het in dit geval, zo geklaard, door een kleiner diafragma te gebruiken,
                    probeer eens een diaframa tussen f11 en f16.
                    En kijk wat het geeft.
                    In deze opname had het gekund, je kon makkelijk de ISO waarde wat verhogen, en tegelijk het diafragma wat meer dichtknijpen.
                    Ik heb niet gesproken over zoveel mogelijk DOF, wel heb ik gezegd "een klein beetje meer DOF.
                    Waardoor er bv een vleugel zou scherp worden, wat toch een verbetering zou zijn vind ik. Maar zeker niet het maximum dat je er zou uitkrijgen w, wat de DOF betreft.

Vind het wel grappig dat de TS er wat DOF wou overeen gooien waardoor de scherpte zou afnemen.
                    Blijkbaar een gemis aan basiskennis , wat zou kunnen verholpen worden door wat te googlen.
                    Robby BB
                    Last edited by robbydorine; 19 april 2012, 21:36.

Comment

denk het robby..maar goed ik ben daaraantegen pas anderhalve maand bezig met fotografie..en heb zo veel gelezen en gezien dat ik het waarschijnlijk vergeten ben of over het hoofd gezien heb..maar als het nu nog met pse gedaan kan worden zie ik heel graag een voorbeeld van jou...hoe het wel moet

Comment

denk het robby..maar goed ik ben daaraantegen pas anderhalve maand bezig met fotografie..en heb zo veel gelezen en gezien dat ik het waarschijnlijk vergeten ben of over het hoofd gezien heb..maar als het nu nog met pse gedaan kan worden ...
                        Dat kan je echt niet achteraf regelen. De scherpteDIEPTE (Depth of Field) is een laag
                        lucht vóór de camera waarin alles aanvaardbaar scherp mag worden geacht.
                        Waarneembaar scherp betekent dat de verstrooiingscirkel van een punt binnen die laag
                        op jouw censor binnen aanvaardbare afmetingen blijft. Deze scherptediepte hangt af van:
                        1. de kwaliteit van de lens die je gebruikt
                        2. de camerabody met de daarbij behorende firmware
                        3. het gebruikte diafragma
                        4. de afstand waarop je scherpgesteld hebt (afstand tot het onderwerp van sensor tot onderwerp)
                        5. de gekozen brandpuntsafstand (bij telelenzen nogal variërend dus)

Je kunt berekeningen zien op: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

Speels eens met dat programma om de effecten te zien van de verschillende instellingen
                        van jouw camera.

Maar alle vijf factoren kan je niet meer achteraf beïnvloeden.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

denk het robby..maar goed ik ben daaraantegen pas anderhalve maand bezig met fotografie..en heb zo veel gelezen en gezien dat ik het waarschijnlijk vergeten ben of over het hoofd gezien heb..maar als het nu nog met pse gedaan kan worden zie ik heel graag een voorbeeld van jou...hoe het wel moet
                          DOF moet je bekomen door de instelling van je toestel. Iets dat niet scherp is kun je met software niet scherp maken. Wel kun je de DOF verminderen met de computer, dus scherpte wegnemen zodat je de indruk krijgt dat je met een kleine DOF werkt.
                          Voor de rest heeft Pacha een uitleg gegeven om een grotere DOF te bekomen
                          Robby BB

Comment

Hier is te ver naar voor scherpgesteld. DOF kan je een beetje zelf regelen, door je scherpstelpunt te verleggen,
                            door manueel te focussen.
                            De DOF zit meestal 1/3de voor je scherpstelpunt en 2/3de er achter. Bij macrolenzen neigt het meer naar 1/1 voor/achter.
                            Je hebt meer blad voor het dier scherp dan op het dier, dus is er iets te ver naar voor gefocust.

Verder is 't allemaal dik in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                              Hier is te ver naar voor scherpgesteld. DOF kan je een beetje zelf regelen, door je scherpstelpunt te verleggen,
                              door manueel te focussen.
                              De DOF zit meestal 1/3de voor je scherpstelpunt en 2/3de er achter. Bij macrolenzen neigt het meer naar 1/1 voor/achter.
                              Je hebt meer blad voor het dier scherp dan op het dier, dus is er iets te ver naar voor gefocust.

Verder is 't allemaal dik in orde.
                              1/3 2/3 is wel een verkeerde vooestelling die je hier geeft.
                              Ga maar eens naar de link die Plaatwerker heeft gegeven en dan zul je zien dat er heel andere waarde worden gegeven
                              Robby BB

Comment

Working...
                              X