Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als ik naar (foto 2) kijk dan zie ik zo wel rechts onder (voor de kijker links) roodbruine kleur door het groen heenkomen. ben nieuwsgierige welke iso waarde je gebruikt heb. als je hoge iso waarde hebt gebruikt dan zou ik die verminderen. BV 1600 iso naar 400 iso.
Iso 1600 Betekent meer ruis
Iso 400 Betekent bijna tot geen ruis.
Zal zodra ik thuis ben nog wel even kijken want ik vertrouw de monitor niet op het werkt.
Om ruis eventueel te voorkomen : (heb het onlangs gelezen, komt niet van mij he, ik ben nog zelf een lerende, net zoals jij) fototoestel op ruisreductie instellen.
Zoals Jessey reeds aanhaalde lage iso. En heb je toch nog ruis, programma fotoshop, ruisreductie gebruiken. Lukt dit nog niet. Nou omzetten Zw want daar is het meer toegelaten. En lukt het dan nog niet is de foto voor de prullenbak of je neemt het voor spek en bonen.
Vermoed dat de lens ook een rol speelt, maar daar ben ik niet zeker van. (Heb het ook niet gelezen). De meer gevorderden zullen dat laatste kunnen beamen of teniet doen. Daar zal ik ook zelf nog even naar uitkijken.
Nu we horen wel of het juist is wat ik gelezen heb. Maar wou mijn kleine kennis toch even doorgeven. Of ik het zelf al heel goed doe, is nog de vraag. Je kunt iets weten, maar dan toch nog verkeerd uitvoeren omdat je het zoals ik vaak zeg nog niet in de handen heb.
Nu ik vind beide bloemen buiten het ruis, want dat is voor een kleurenfoto wel belangrijk, erg mooi.(dat las ik ook)
Mijn toestel staat altijd op ruisreductie (heb net nagekeken)
Ik heb geprobeerd het met PSE de ruis weg te krijgen. Hopeloos!
Dit wordt dan wel een item voor de prullenbak
Mijn toestel staat altijd op ruisreductie (heb net nagekeken)
Ik heb geprobeerd het met PSE de ruis weg te krijgen. Hopeloos! ...
Ik heb ruisreductie altijd uitgeschakeld.
Ik fotografeer in RAW
Bij de bewerking/conversie in DxO vindt de ruisreductie automatisch plaats maar deze kan
ook handmatig worden bijgestuurd. Over de resultaten ben ik al jaren zeer tevreden.
Comment