Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
(eindelijk) Gent Sint Michielshelling
Collapse
X
-
(eindelijk) Gent Sint Michielshelling
Labels: Geen
-
-
Re: (eindelijk) Gent Sint Michielshelling
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtzeer grijs 'onfotogeniek' weer
Grijs weer is eigenlijk fotografisch het gemakkelijkste weer, omdat je geen hard belichte partijen hebt en ook geen overdreven schaduwen. Je kan zonder bijlichten in bepaalde situaties fotograferen, wat je met zonnig weer niet altijd kan.
Ook met grijs weer echter, moet je rekening houden met het licht. De zon, ook al zit ze achter die gigantische softbox, wolken genaamd, hou je vaak beter in de rug, zeker als je luchten bij op je beeld gaat zetten.
Hoe vaak hebben we plaatwerker hier al zien schrijven over het histogram ? Bij deze foto zit in de lucht totaal geen detail en is er een duidelijke overstraling door overbelichting. Als ik de gebouwen dan zie, en het geheel van de foto zie ik alleen grijs. Als je het contrast gaat optrekken, wordt de muur die een invoerende lijn vormt naar de achterliggende gebouwen, heel donker tegenover de rest van de foto, en gaat ze zwaar doorwegen. Ze wordt misschien wel "beter" het onderwerp.
Ik zou net met dat grijze weer, geopteerd hebben om in kleur te fotograferen, omdat wanneer alles "grijs en onfotogeniek" is, kleur net het verschil kan maken. Compo vind ik hier wel goed. Misschien eens teruggaan op een ander moment, want er is zeker iets van te maken.
-
Super compo.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
merci,
ik heb eerlijk gezegd ook getwijfeld over het licht grijze van de foto (normaal werk ik iets donkerder)
Ik zet er de originele bij en doe nog eens een poging om een zw te maken
Comment
-
Met dit soort lucht zal je daar geen detail inkrijgen. Beter eens teruggaan.
De compo ismaar je had je camionette moeten verzetten
Je had ook eens door je knieën kunnen gaandan vertrok die lijn mooi uit de linker hoek.
Die voetgangster links op de brug is een mooi detail.
Mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
-
Heel mooi van compo, ik vind de tweede zw de mooiste,deze heeft meer karakter.Wel spijtig van de wagen rechts in beeld, Grtjes FrancineZo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtmerci,
ik heb eerlijk gezegd ook getwijfeld over het licht grijze van de foto (normaal werk ik iets donkerder)
Ik zet er de originele bij en doe nog eens een poging om een zw te maken
Vervolgens zou ik een grijze bedekkingslaag maken op 30% en de bovenkant van je foto in die laag zwart schilderen, de muur vooraan wit. Nog een klein s'je in de curve, en 't ziet er veel beter uit.
Als je kleur prefereert, de verzadiging van het geel op de camionnette nog wat terugschroeven. Je foto zal m.i. nooit geen spetter van een foto worden, omdat er in eerste instantie niets in de lucht zit. Er zit toch meer in.Last edited by vedeka; 15 april 2012, 14:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk berichtMet dit soort lucht zal je daar geen detail inkrijgen. Beter eens teruggaan.
De compo ismaar je had je camionette moeten verzetten
Je had ook eens door je knieën kunnen gaandan vertrok die lijn mooi uit de linker hoek.
Die voetgangster links op de brug is een mooi detail.
Mvg,
Eddy
Ik twijfelde heel sterk of die camionette mij stoorde of niet; en eigenlijk deed ie dat niet echt ('t was dan ook een beer van een chauffeur)
wanneer ik door mijn knieën zou gegaan zijn, zag ik nix meer, want dat zat ik achter de leuning
Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk berichtHeel mooi van compo, ik vind de tweede zw de mooiste,deze heeft meer karakter.Wel spijtig van de wagen rechts in beeld, Grtjes Francine
Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk berichtHet valt heel erg op wat je gedaan hebt in de bewerking, in de tweede zwart-wit. De toren is bovenaan donkerder dan er onder. Om de lucht donkerder te maken in PS : Afbeelding - Aanpassingen - Curven - wit pipet (tevoren ingesteld op 244) - klik op de lucht - klaar.
Vervolgens zou ik een grijze bedekkingslaag maken op 30% en de bovenkant van je foto in die laag zwart schilderen, de muur vooraan wit. Nog een klein s'je in de curve, en 't ziet er veel beter uit.
Als je kleur prefereert, de verzadiging van het geel op de camionnette nog wat terugschroeven. Je foto zal m.i. nooit geen spetter van een foto worden, omdat er in eerste instantie niets in de lucht zit. Er zit toch meer in.
merci
Comment
-
- 7 oktober 2009
-
OK, teruggaan, geen enkel probleem
nr 1 vind ik super. Hangt hier al aan mijn bureaublad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door superhendrik Bekijk berichtIk wil mee!!!!!!!!!
nr 1 vind ik super. Hangt hier al aan mijn bureaublad
Ben er eentje van Gentse omstreken héTouch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
Comment
-
-
Eens terug gaan en bracketing optie gebruiken dan heb je meerdere vliegen in een slag geslagen :P
Compositie[Mooie gebouwen en mooie lucht] met details
Natuurlijk geen vliegenals je meerder foto`s hebt verschillende belichtingen dan kom je ook tot een mooie foto. Maar mij stoort het origineel niet omdat de compositie goed is en misschien heb je dus al het maximale er uit gehaald wat in deze foto verstopt zat.
Comment
Comment