Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
daar staat een huisje
Collapse
X
-
-
Re: daar staat een huisje
mooi maar zou de helft van de voorgrond eraf halen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtmooi maar zou de helft van de voorgrond eraf halen.
grt,bouk.
Jammer dat (weer) niet is gekeken naar het histogram. Er kan zoveel meer licht in en nu is
er een wat sombere weergave. Van het huisje zou ik het donkere eens selecteren en
partieel een beetje oplichten zodat de plankenstructuur zichtbaar(der) wordt.
Nu vind ik het niks terwijl het wel potentieel heeft voor een mooie plaat.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtLaat voor mij maar zitten (die voorgrond dus).
Jammer dat (weer) niet is gekeken naar het histogram. Er kan zoveel meer licht in en nu is
er een wat sombere weergave. Van het huisje zou ik het donkere eens selecteren en
partieel een beetje oplichten zodat de plankenstructuur zichtbaar(der) wordt.
Nu vind ik het niks terwijl het wel potentieel heeft voor een mooie plaat.
Het partieel oplichten is een item dat ik nog niet beheers maar heb een poging ondernomen om het totaal beeld lichter/luchtiger te makenvriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtHet partieel oplichten is een item dat ik nog niet beheers maar heb een poging ondernomen om het totaal beeld lichter/luchtiger te maken
word er niet blij van.
Heb je nu al de beschikking over PS, CS of PS-E en misschien kan het ook prima in Lightroom?
Bij het histogram de rechterschuif tegen het begin van de berg schuiven.
Het partieel oplichten doe je - volgens mij - door met de 'Quick selection' gereedschap te
klicken op het donkere deel van het huis. Die selectie ga je met (alweer) een histogram
verbeteren door de rechterschuif naar links te bewegen (zoveel als smaakvol is).
Nog maar eens oefenen...Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtJammer dat (weer) niet is gekeken naar het histogram. Er kan zoveel meer licht in en nu is er een wat sombere weergave.
Ik vind de foto heel natuurlijk kijken.
Akkoord dat je moet proberen van rechts te belichten (histogram onderaan rechts laten aansluiten), maar als het somber weer is, mag het ook een sombere foto zijn.
Als ik natuurfoto's maak, streef ik naar een zo natuurlijk mogelijke weergave, ook al gaat het histogram daarbij letterlijk de mist in. Het is vaak moeilijk om in de nabewerking een rechts belichte foto, van iets dat er in zijn geheel heel somber uitziet, terug te krijgen, naar een natuurgetrouwe weergave. Als er geen wit in de foto zit, hoeft er van mij geen wit te zijn. Als het histogram rechts aansluit, zou er in priincipe wit in de foto moeten zitten.
Nu zit hier wit in deze foto, de dakrand en het raamkader, en op de eerste versie, ziet het er toch goed uit voor mij.
Comment
-
-
niet mis,
maar ik heb een beetje gespeeld met pse
(op automatisch) en ik kom aan een heel ander resultaat: realistischer, het huisje ook mooier van kleur en doortekening.
Nu het nog op een iets sterker punt zetten (zeker links een stuk eraf, en onderaan ook een beetje)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtEen iets andere uitsnede met een enorme paarse waas en sterk verlies aan scherpte. Ik
word er niet blij van.
Heb je nu al de beschikking over PS, CS of PS-E en misschien kan het ook prima in Lightroom?
Bij het histogram de rechterschuif tegen het begin van de berg schuiven.
Het partieel oplichten doe je - volgens mij - door met de 'Quick selection' gereedschap te
klicken op het donkere deel van het huis. Die selectie ga je met (alweer) een histogram
verbeteren door de rechterschuif naar links te bewegen (zoveel als smaakvol is).
Nog maar eens oefenen...
Hoop dat je tvlug erug wat blijer wordt -)
bedankt voor de raadgevingenvriendelijke groeten, Sien
Comment
-
Ik vind je originele een super foto.
Het gaat erom wat je zelf mooi vindt en als dat dan somber is, ok!Touch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtik denk dat ik hier NU moet afblijven want door de één of andere handeling is mijn originele foetsjie!??Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtIk heb die originele nog wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk berichtZou prettig zijn als hij er nog staat... anders heeft mijn commentaar weinig zin .
Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk berichtZou prettig zijn als hij er nog staat... anders heeft mijn commentaar weinig zin .
is nu gecorrigeerd!vriendelijke groeten, Sien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtIk heb die originele nog wel.
en nu blijf ik eraf!vriendelijke groeten, Sien
Comment
Comment