Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Er gaat volgens mij wat fout je sluitertijd staat op 1seconden ingesteld dit dit zou minimaal 1/60
Je foto ziet er nu ook bewogen uit maar dat komt omdat je de sluiter heel langzaam dicht laat gaan hij
hij staat nu ingesteld op 1/1 seconden veranderd dit naar 1/60 en het komt allemaal wel goed
hier volg ik weeral jessey
alhoewel,
met een beetje verscherping kom je ook al een heel end hoor
(je ziet dan dat je scherp hebt gesteld op de krijttekening van de box rechts bovenaan.
In niveaus mag je ook nog een beetje met schuivertjes spelen, zodat ie minder flets is.
Je afmetingen van je foto zijn ook redelijk klein (zowel lengte in pixels als je kb's)
De sluitertijd klopt hoor, dit is werkelijk 1 seconde, het was namelijk niet zo licht op de plaats. Flits is niet gebruikt en de foto is gemaakt op statief met afstandsbediening.
Ik had de foto wel wat aangepast met photoshop.
Ook noenkelmi bedankt voor de tips. Ik heb de foto wat groter gemaakt. en wat verscherpt in photoshop.
Persoonlijk moet ik wel zeggen dan wanneer ik hem upload met photobucket ik veel scherpte verlies. Ik heb hem dan met photobucket ook nog eens verscherpt.
Ook wou ik vragen hoe je je foto groter kan maken in kb's ?
Is er nog een ander uploadprogramma dat je foto's niet zo ver***** als je ze upload?
Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmansBekijk bericht
... Persoonlijk moet ik wel zeggen dan wanneer ik hem upload met photobucket ik veel scherpte verlies. Ik heb hem dan met photobucket ook nog eens verscherpt.
Ook wou ik vragen hoe je je foto groter kan maken in kb's ?
Is er nog een ander uploadprogramma dat je foto's niet zo ver***** als je ze upload?
Ik werk al jaaaaaren met Picasa webalbums en heb daar ongeveer 15Gb aan foto's staan.
De 20Gb opslagruimte kost mij per jaar maar een paar Euro per jaar. Dat is veel
goedkoper van de ergernis van de 'gratis parkeerplaats'. Maar de bewerkingssoftware van
Picasa adviseer ik niet (te grof).
Mijns inziens beste workflow:
1. Foto bewerken
2. foto verkleinen naar 900 px maximaal
3. foto naverscherpen (er zijn verschillende manieren)
4. Foto nu in zo hoog mogelijke kwaliteit opslaan
5. upload naar parkeerplaats
Dan hoef je de parkeerplaats geen oncontroleerbare bewerkingen meer te laten uitvoeren.
De rest weet je wel.
Dank je voor de feedback !!
Ik ga zeker eens bij picasa kijken en daar waarschijnlijk dan een abonnementje nemen. Ook bedankt om je workflow er even bij te zetten. Ik verkleinde mijn foto's niet in het bewerkingsprogramma.
Doe je dit eigenlijk met alle foto's of enkel met degene die je online post . Ik denk toch dat wanneer je ze afdrukt of een fotoboek wilt maken dat ze dan beter groter zijn hé, of ben ik daar mis in dan?
Dank je voor de feedback !!
Ik ga zeker eens bij picasa kijken en daar waarschijnlijk dan een abonnementje nemen. Ook bedankt om je workflow er even bij te zetten. Ik verkleinde mijn foto's niet in het bewerkingsprogramma.
Doe je dit eigenlijk met alle foto's of enkel met degene die je online post . Ik denk toch dat wanneer je ze afdrukt of een fotoboek wilt maken dat ze dan beter groter zijn hé, of ben ik daar mis in dan?
mvg john
Ik denk ook dat je ze beter groot bewaard, ik verklein alleen deze die ik wil uploaden naar het net. Mooie update hoor, Grtjes Francine
Oorspronkelijk geplaatst door Francine VersluysBekijk bericht
Ik denk ook dat je ze beter groot bewaard, ik verklein alleen deze die ik wil uploaden naar het net. Mooie update hoor, Grtjes Francine
Dank je voor de feedback ! blij dat de update toch bij iemand in de smaak valt. Zelf moet ik nog wat aan wennen, vind het misschien iets te verscherpt. Op de computer is hij mooier, maar ik denk dat het veel te maken heeft met het uploadprogramma. Ga toch eens kijken voor iets anders.
... Doe je dit eigenlijk met alle foto's of enkel met degene die je online post . Ik denk toch dat wanneer je ze afdrukt of een fotoboek wilt maken dat ze dan beter groter zijn hé, of ben ik daar mis in dan?
Algemene workflow:
1. Fotograferen in RAW
2. Kaart uitlezen in de computer (MAC) en de eerste schifting in Voorvertoning. Wat
gemis aan scherpte vertoont of andere fouten (compositie) gaat onverbiddelijk in de
prullenbak.
3. Restant gaat gerubriceerd (onderwerp/evenement/periode) naar een externe harde
schijf die ook dagelijks wordt gebackupped.
4. Voor de ontwikkeling van de RAW gebruik ik DxO waarin dezelfde rubricering wordt
gehandhaafd. Ook deze wordt steeds gebackupped
5. Resultaten worden naar mijn keuze opgeborgen in Aperture met ook weer dezelfde
rubricering. Ook dit gaat weer dagelijks in de Backup.
Ik kan dus altijd weer terugvallen op originelen en ook op verschillende
bewerkingsstadia. Verkleinen doe ik uitsluitend voor BD en ik kan dat zowel in DxO als in
PS-E doen.
Comment