Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dadipark - the return

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dadipark - the return

    Vandaag op stap geweest met NoenkelMie, Nelita en Eddy007.
    Voor hen een eerste kennismaking met Dadipark, voor mij een blij weerzien.

    Er zijn al duizenden foto's gemaakt daar maar goed, ik doe ook maar mijn gooi naar eeuwige roem... wat denken jullie of

    50mm- 2,8 - iso 100 - 1/5000

    met crop
    de crop eruit gedaan... issie beter nu ?
    50mm - 2,8 - iso 100 - 1/350 sec

    Droom ik dat nu of zijn die foto's toch nog te groot ?
    Het wordt tijd dat ik van "foto's plaatsen" een dagelijkse gewoonte maak, dan komt het wel eens goed
    Last edited by Koekje; 11 april 2012, 22:01.
    Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

  • #2
    Re: Dadipark - the return

    Ze zijn niet te groot denk ik, maar het kijkt wel fijner als je de foto's in het midden plaatst. Dat doe je met de centertag of met de middelste 'streepjes' knop.

    Ik vind de tweede foto wel mooi van kleur. Als de hele moer scherp was geweest was het nog mooier.
    Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

    Comment


    • #3
      Re: Dadipark - the return

      oef, centreren...dat is me dan toch al gelukt ...

      merci voor de feedback
      Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Dadipark - the return

        Ge pakt het groots aan ! Met zeer goed gezelschap opgetrokken.
        Het zijn natuurlijk close ups en stukken van onderdelen. zou dus overal getrokken kunnen zijn.
        Ik vind je eerste de beste foto, mooi scherp en goede dof, het onderwerp zegt me minder, maar dat is smaak.
        De tweede spreekt het onderwerp me meer aan maar had ik ook heel de moer liever scherp gezien.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: Dadipark - the return

          Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          Ge pakt het groots aan ! Met zeer goed gezelschap opgetrokken.
          Het zijn natuurlijk close ups en stukken van onderdelen. zou dus overal getrokken kunnen zijn.
          Jaaaa maar zij hadden natuurlijk OOK goed gezelschap

          Bedankt voor je feedback. Vorige keer had ik alleen maar globale shots genomen, vandaag ging ik meer op zoek naar details.
          Roest is van overal maar het zijn de sixties kleurtjes ernaast die het hem doen vind ik.
          Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: Dadipark - the return

            Bij de eerste zou ik dat stukje buis dat in de schaduw zit, bovenaan, eraf croppen. Dan wordt hij voor mij stukken beter, en compositorisch ook beter.

            De tweede heeft een mooi kleurenpallet. Misschien nog beperktere scherptediepte, of gehele onscherpte... of de moer helemaal scherp. Ik zou ze ook meer rechts in beeld gezet hebben, omdat ik meen dat de belichte linkerkant interessanter is.

            Comment


            • #7
              Re: Dadipark - the return

              't Zal wel zijn dat we ook goed gezelschap hadden!
              Ik vind dat je in beide foto's een eigen kijk weergeeft door de details te gaan fotograferen. Da's zeker en vast een pluspunt!
              Bij de eerste foto is de DOF heel goed gekozen, al sluit ik me bij Bruno DG aan wat het onderwerp betreft.
              Ook bij de tweede foto is de DOF goed, al zou ik er ook voor geopteerd hebben om de moer volledig scherp te fotograferen. Ik zou de foto ook wat croppen, zodat de moer op een sterke plaats in de foto komt (i.pl.v. nogal centraal). De kleuren zijn in deze foto heel mooi! De roest komt er idd mooi in uit!
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Dadipark - the return

                voila de crop er terug uit gehaald... beter zo ?
                Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Dadipark - the return

                  Beste is uw foto's laten staan en de update's er onder te plaatsen dan kan iedereenblijven volgen, ook mensen die iets later komen kijken
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dadipark - the return

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koekje Bekijk bericht
                    Jaaaa maar zij hadden natuurlijk OOK goed gezelschap
                    waar? waar? waar?

                    ik volg de comments van mijn voorgangers.
                    Je crop mag je laten staan hoor, want nu raken de commentaren kant noch wal.
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dadipark - the return

                      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      Je crop mag je laten staan hoor, want nu raken de commentaren kant noch wal.
                      Man man man ik moet écht wel oefenen hé
                      voila, hij staat er terug op... Snorrie
                      Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

                      Comment

                      Working...
                      X