Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fier rechtop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fier rechtop

Vind het een geslaagde opname,
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Kan het tijdstip van 08.54 in de ochtend van 2 oktober van invloed zijn op de kleuren ?
      Eerste periode na zonsopgang zit er nog wel eens wat roods in het licht.

(Een discussie over calibratie van monitorschermen moeten we zien te vermijden.)
      Ik had deze in gedachten, ook ochtend- of avondrood en kijk wat het blauw in de foto doet. Geen grijntje rood zit daar in.
      Bij jou is er misschien teveel mist dat de kleuren wat door elkaar doet lopen.

Schermcallibratie enz. daar ken ik niks van. Ik ga dat wel eens uitzoeken binnenkort.
      Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Kan het tijdstip van 08.54 in de ochtend van 2 oktober van invloed zijn op de kleuren ?
        Eerste periode na zonsopgang zit er nog wel eens wat roods in het licht.

(Een discussie over calibratie van monitorschermen moeten we zien te vermijden.)
        Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
        Ik had deze in gedachten, ook ochtend- of avondrood en kijk wat het blauw in de foto doet. Geen grijntje rood zit daar in.
        Bij jou is er misschien teveel mist dat de kleuren wat door elkaar doet lopen.

Schermcallibratie enz. daar ken ik niks van. Ik ga dat wel eens uitzoeken binnenkort.
        Mijn dank voor jouw volharding. Ik ben daardoor toch wat langer en scherper gaan kijken
        naar mijn eigen werk.
        Voor de plaatsing van het origineel had ik zelf al globaal onderzoek gedaan naar
        eventuele kleurzweem en met de standaarden die ik gebruik wist ik niets te vinden.

Niettemin ben ik door jouw opmerkingen opnieuw gaan kijken en uitzoeken. Ik
        bespeurde op het lichte glaswerk links inderdaad een 'rood' accent. Ik heb het verwijderd
        met (PS-E) remove color cast. Het resultaat is in de update te zien. Ik ben benieuwd naar
        wat jij er van vindt.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Hij lijkt veel 'zuiverder' nu
          Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

ja, update is iets 'beter'
            maar zonder update was ie ook al
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Heel mooie foto, eerste vond ik ook al goed, maar wow wat een update kan doen. Het is tof dat je hier door naar andermans foto's en updates ( na de commentaren dan ) te kijken zoveel kan bijleren.

Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
                Heel mooie foto, eerste vond ik ook al goed, maar wow wat een update kan doen. Het is tof dat je hier door naar andermans foto's en updates ( na de commentaren dan ) te kijken zoveel kan bijleren.
                Beginnershoek is het onderdeel met de hoogste commentaarscore.
                Maar je moet wel kritisch blijven.
                Niet iedereen, ook ik niet, heeft het alleenrecht op de kennis en kunde.
                Niet iedereen leert even snel.
                Soms vliegen we elkaar in de haren maar dat is ook leerrijk en vaak vermakelijk.
                Last edited by Plaatwerker; 16 april 2012, 10:00. Reden: tikfout
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                X