Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

    Nikkon D700 / D810 Nikkor 24-70mm f2.8 / 16-35mm f4
    www.dasgeorges.be
    www.youpic.com/photographer/georgesdas/

  • #2
    Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

    de witte achtergrond komt fel over en zo verliezen de 2 muziekanten hun waarde in de foto, wel een leuk idee achter deze foto

    Comment


    • #3
      Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

      Die foto heeft iets. Mij stoort die witte achtergrond niet, integendeel, ik heb de indruk dat alle aandacht gericht wordt op de spelers. Ze hebben schijnbaar veel plezier.

      Comment


      • #4
        Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

        mooi in beeld gebracht,
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

          Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk bericht
          mooi in beeld gebracht,
          Volg hier, leuke foto
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

            De achtergrond, heb ik dubbel gevoel Alsof de muziekanten en het gras op een witte achtergrond zijn geplakt en langs de andere kant vestigd de witte achtergrond de aandacht op de muziekanten
            Goed scherp
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              ... en langs de andere kant vestigt de witte achtergrond de aandacht op de muzikanten.
              Leg dat nu eens uit in mensentaal... ik zie enkel overstraling van de achtergrond, en dichtgelopen zwart. In praktijk noemt men dit contrast. Te veel contrast in één beeld, wat mij betreft.

              De originele foto kan wel meevallen, maar wat er mee gebeurd is...

              Comment


              • #8
                Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

                Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                Leg dat nu eens uit in mensentaal... ik zie enkel overstraling van de achtergrond, en dichtgelopen zwart. In praktijk noemt men dit contrast. Te veel contrast in één beeld, wat mij betreft.

                De originele foto kan wel meevallen, maar wat er mee gebeurd is...
                Contrast dekt vele ladingen. Contrast gaat niet alleen over over dichtgelopen zwart en overstraalde achtergrond
                Contrast gaat over tegenstellingen, bv licht- donker, ruis-scherpte, zoet -zuur, mooi lelijk, de ene kleur tegenover een andere kleur, liefde haat, pijn-genot, jij en ik enz enz enz
                Hier gaat het bij mij over het contrast (al heb ik zo niet gezegd) van de muziekantenop de uitgebrande lucht waardoor mijn aandacht word gelegd op de muziekanten.µ
                Maar ik heb ook het gevoel dat jij hebt over de foto wat betreft het door u genoemde contrast. Zo heb ik mijn eigen tegenstelling ( lees contrast, tussen de twee gevoelens die ik heb, namelijk "ik vind ze goed eeeeeeeeeeeen ik vind ze niet goed.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

                  De witte achtergrond is nietmeer dan de gesluierde lucht. De muziekanten staan op de dijk van een beek.
                  Nikkon D700 / D810 Nikkor 24-70mm f2.8 / 16-35mm f4
                  www.dasgeorges.be
                  www.youpic.com/photographer/georgesdas/

                  Comment


                  • #10
                    Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Contrast dekt vele ladingen. Contrast gaat niet alleen over over dichtgelopen zwart en overstraalde achtergrond
                    Contrast gaat over tegenstellingen, bv licht- donker, ruis-scherpte, zoet -zuur, mooi lelijk, de ene kleur tegenover een andere kleur, liefde haat, pijn-genot, jij en ik enz enz enz
                    Hier gaat het bij mij over het contrast (al heb ik zo niet gezegd) van de muziekantenop de uitgebrande lucht waardoor mijn aandacht word gelegd op de muziekanten.µ
                    Maar ik heb ook het gevoel dat jij hebt over de foto wat betreft het door u genoemde contrast. Zo heb ik mijn eigen tegenstelling ( lees contrast, tussen de twee gevoelens die ik heb, namelijk "ik vind ze goed eeeeeeeeeeeen ik vind ze niet goed.
                    Robby BB
                    Komaan... jij zegt dat de overstraalde achtergrond de muzikanten er beter laat uitkomen, en ik krijg geen uitleg hoe dit gebeurt ?
                    Waar zie jij uitgebrande lucht ? Ik zie enkel WIT. Ik zie geen lucht? alleen rechts iets dat lijkt op een wolkje.
                    Hoe draagt dit nu bij om de muzikanten beter uit de foto te laten komen ? het doet gewoon pijn aan de ogen om naar de randen te kijken.
                    Zouden ze er niet uitkomen bij een normale achtergrond ?
                    De overstraling van het studiowit, zorgt voor mij alleen maar voor een onnatuurlijke omgeving en afleiding van het onderwerp.

                    Comment


                    • #11
                      Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

                      Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                      Komaan... jij zegt dat de overstraalde achtergrond de muzikanten er beter laat uitkomen, en ik krijg geen uitleg hoe dit gebeurt ?
                      Waar zie jij uitgebrande lucht ? Ik zie enkel WIT. Ik zie geen lucht? alleen rechts iets dat lijkt op een wolkje.
                      Hoe draagt dit nu bij om de muzikanten beter uit de foto te laten komen ? het doet gewoon pijn aan de ogen om naar de randen te kijken.
                      Zouden ze er niet uitkomen bij een normale achtergrond ?
                      De overstraling van het studiowit, zorgt voor mij alleen maar voor een onnatuurlijke omgeving en afleiding van het onderwerp.
                      ik moet je hierin toch bijtreden hoor, ik zie nie echt de meerwaarde van de achtergrond, als je een tijdje blijft kijken naar deze foto overheerst de witte lucht ten opzichte van de personen, maar das ieder zijn smaak zeker? qua foto, compositie, kleur, scherpte

                      Comment


                      • #12
                        Re: do-mi-sol-do-mi-do-sol-mi

                        Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                        Komaan... jij zegt dat de overstraalde achtergrond de muzikanten er beter laat uitkomen, en ik krijg geen uitleg hoe dit gebeurt ?
                        Waar zie jij uitgebrande lucht ? Ik zie enkel WIT. Ik zie geen lucht? alleen rechts iets dat lijkt op een wolkje.
                        Hoe draagt dit nu bij om de muzikanten beter uit de foto te laten komen ? het doet gewoon pijn aan de ogen om naar de randen te kijken.
                        Zouden ze er niet uitkomen bij een normale achtergrond ?
                        De overstraling van het studiowit, zorgt voor mij alleen maar voor een onnatuurlijke omgeving en afleiding van het onderwerp.
                        Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannoo Bekijk bericht
                        ik moet je hierin toch bijtreden hoor, ik zie nie echt de meerwaarde van de achtergrond, als je een tijdje blijft kijken naar deze foto overheerst de witte lucht ten opzichte van de personen, maar das ieder zijn smaak zeker? qua foto, compositie, kleur, scherpte
                        Dat is nu het mooie van het menselijke brein, het verschillend denken.
                        Mischien nog even nalezen wat ik geschreven heb, ik heb ook het zelfde gedacht als jullie, maar ik sta ook open voor zaken die in tegenstelling zijn met wat mijn brein mij voorschoteld.
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment

                        Working...
                        X