Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Middagdutje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Middagdutje

Deze namiddag trof ik twee duttende beestjes aan, die ik zo stil mogelijk heb trachten te fotograferen, al heb ik er geen idee van of jullie deze foto kunnen smaken. Is de compo eigenlijk wel oké? De belichting? Zelf storen de takjes aan de linkerzijde mij wat, maar mogelijk is er meer met deze foto aan de hand. Alle kritiek is daarom meer dan welkom.

85mm, 1/125sec, f/4, ISO-800

Re: Middagdutje

De foto helt wat naar rechts. Je kunt de rechtstand van dit soort foto's controleren aan de
    hand van de weerspiegelingen. Zelfde punten (origineel en reflectie) dienen op een
    loodrechte lijn te liggen. Probeer dat vooral in het midden van de foto te doen omdat je
    ook kan worden getruukt door perspectivische vertekening.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Een beetje rechter, en zonder de eenden was het ook een leuke foto geweest. Een iets lager standpunt, had hem m.i. nog sterker gemaakt, zodat de achterste steigers, iets lager in het beeld zaten, mja... dan kreeg je misschien weer een meer rommelige achtergrond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
        Een beetje rechter, en zonder de eenden was het ook een leuke foto geweest.....
        yep..vind ik ook.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

denk ook dat je wat meer door de knieën had moeten gaan!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik had het echt niet door dat hij niet recht stond. De bovenste steiger staat idd ook dicht tegen de rand aan, misschien had ik het wat meer ruimte mogen geven. Heb het ter plaatse nog geprobeerd voor ik de foto nam, maar ik was bang dat er dan teveel gras op de foto zichtbaar zou zijn. Ik heb de foto wel bewust rechtstaand genomen omdat ik anders die steigers er niet goed mee opkreeg.

Bedankt voor jullie opmerkingen, ik ga het nog eens opnieuw proberen, met of zonder ganzen.

Comment

Working...
            X