Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rode strik

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rode strik

Canon 1100 D 50mm F/8.0 1/40

Canon 1100D 50mm F/1.8 1/125

Ik vond het contrast tussen het zwart en het rood wel iets hebben, maar de uitvoering kon wel beter denk ik...zeker de tweede foto lijkt me toch wat ruis te bevatten. Ik heb de hoeveelheid kleurpigment bij beide foto's wat verminderd, dit leek me de sfeer nog meer te benadrukken.

Re: rode strik

Wat mij direkt storend opviel bij de eerste foto was het driehoekje in de rechter benedenhoek. Mischien kun je daar een stuk van het gordijn clonen of het minder opvallend maken, want de foto verdiend het.
    Ik vind het een goede foto maar geen mooie foto. Dit lijkt mischien tegenstrijdig maar het is mijn smaak niet. Maar mijn smaak doet er niet toe.
    Het is een specialeke waar het model ook wel tevreden mee zal zijn.
    Voor de rest wacht ik de beoordelingen van de andere af.
    De ruis stoort mij in het geheel niet. Ruis is geen factor die men ten alle tijden moet verbannen. Soms is ruis juist een meerwaarde voor een foto.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Wat mij direkt storend opviel bij de eerste foto was het driehoekje in de rechter benedenhoek. Mischien kun je daar een stuk van het gordijn clonen of het minder opvallend maken, want de foto verdiend het.
      Ik vind het een goede foto maar geen mooie foto. Dit lijkt mischien tegenstrijdig maar het is mijn smaak niet. Maar mijn smaak doet er niet toe.
      Het is een specialeke waar het model ook wel tevreden mee zal zijn.
      Voor de rest wacht ik de beoordelingen van de andere af.
      De ruis stoort mij in het geheel niet. Ruis is geen factor die men ten alle tijden moet verbannen. Soms is ruis juist een meerwaarde voor een foto.
      Robby BB
      Ja nu je het zegt, dat hoekje had ik dan weer niet gezien...Ik had een hele reeks gemaakt en deze was de beste..Ik was al content dak er eindelijk eens volledig op stond, want het model ben ikzelf dus hehe. Dat stukje bruin links is een kast, mss dermee ook dat het niet in me was opgekomen om dat te clonen.
      Bedankt voor je eerlijke reactie!

Comment

De eerste is heel goed hoor, dat driehoekje stoort niet. Ik zou dat voortaan in fotobeoordeling modellen zetten, daar gaan ze je verder op weg zetten als dit jouw ding is.
        De tweede zegt me minder, beetje rommelig, misschien in zwart/wit met alleen d estrik in het rood. Maar dat werd dan al zo dikwijls gedaan. Ook heb je hier F1.8 gebruikt, je lens volopen gaat nooit optimaal presteren, beetje dichtknijpen geeft beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          De eerste is heel goed hoor, dat driehoekje stoort niet. Ik zou dat voortaan in fotobeoordeling modellen zetten, daar gaan ze je verder op weg zetten als dit jouw ding is.
          De tweede zegt me minder, beetje rommelig, misschien in zwart/wit met alleen d estrik in het rood. Maar dat werd dan al zo dikwijls gedaan. Ook heb je hier F1.8 gebruikt, je lens volopen gaat nooit optimaal presteren, beetje dichtknijpen geeft beter.
          Okey, ik zal dat eens doen zie :-)
          Bedankt voor de tip, ik moet da een beetje afleren denk, da diafragma volledig open draaien!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            ....
            De tweede zegt me minder, beetje rommelig, misschien in zwart/wit met alleen de strik in het rood. Maar dat werd dan al zo dikwijls gedaan. Ook heb je hier F1.8 gebruikt, je lens volopen gaat nooit optimaal presteren, beetje dichtknijpen geeft beter.

volg deze commentaar .
            door bovendien tegen licht te fotograferen maak je het jezelf nog eens extra moeilijk.

Dirk

Comment

Gesloten wegens dubbelposting
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
              X