Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwaan kleef aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwaan kleef aan

vandaag een paar uurtjes het bos ingeweest met me nieuwe lens ..hopelijk kunnen jullie deze smaken.

bedankt voor het kijken.

groetjes Ingrid,

Niet geschoten is altijd mis!

Re: Zwaan kleef aan

En scherp!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

Volg voorganger.

Comment

knap met die druppels!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Bekijk de ogen aandachtig en je zult zien dat de foto niet scherp is.
          Ik vermoed zelfs dat er bewegingsonscherpte is als je het rechter deel van de nek bekijkt.
          Het water geeft hier wel de indruk dat de foto scherp is
          Compo en kleur

Robby BB

Om hoeveel meter stond je van de zwaan ? Dit in verband met de scherpte
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik vermoed zelfs dat er bewegingsonscherpte is als je het rechter deel van de nek bekijkt.
            Het water geeft hier wel de indruk dat de foto scherp is

Om hoeveel meter stond je van de zwaan ? Dit in verband met de scherpte

je zou het denken dat het bewegingonscherpte is ja wat betreft de nek.. maar ik stond recht voor de zwaan op zo,n 3 meter afstand.. en die nek is gewoon de dof omdat de kop van de zwaan naar mij toe kwam..ik heb ingezoemt op de ogen..anders zal ik het niet weten

groetjes ingrid,

Comment

hallo ik heb het nog ff nagekeken van die ogen..en de rede is ik heb meer fotos van eenden..die het zelfte als mijn zwaan zijn..onscherp op de oogjes..en haarscherp voor de rest..ik ben het eens na gaan kijken op internet omdat het ineens in me op kwam over vliesen over hun ogen..want alle eendjes en zwaanen waren hun voedsel onder water aan het zoeken..dus hier een stukje geknipt van internet..

Een eend heeft drie oogleden. Ze bevinden zich boven, onder en binnen in het oog. Het binnenste ooglid functioneert als een soort duikbril. Deze oogleden gaan automatisch dicht als de eend onder water duikt. Ze zijn doorzichtig zodat de eend onder water kan zien zonder dat er water in zijn ogen komt

groetjes ingrid,

Comment

ik heb het licht in het oog wat lichter gemaakt..het toont meten stuk beter.

groetjes ingrid,

Comment

Je hebt een DOF van 2cm , 1cm voor en 1cm achter het focuspunt wat wil zeggen dat het heel nipt is en dat je goed moet mikken. komt daarbij nog dat de zwaan naar je toe kwam toen je richte.
                  Als ik het witte randje onder aan het oog zie dan vermoed ik dat het vlies verwijderd is van het oog.
                  Het diafragma dichtknijpen is ook niet echt helpzaam omdat je bv bij f12,7 nog maar 5cm Dof hebt.
                  Ik ben, van mening de 263mm op 3m over kill is waarmee ik wil zeggen dat een kleinere focus beter had geweest.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                  X