Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bekijk de ogen aandachtig en je zult zien dat de foto niet scherp is.
Ik vermoed zelfs dat er bewegingsonscherpte is als je het rechter deel van de nek bekijkt.
Het water geeft hier wel de indruk dat de foto scherp is
Compo en kleur
Robby BB
Om hoeveel meter stond je van de zwaan ? Dit in verband met de scherpte
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik vermoed zelfs dat er bewegingsonscherpte is als je het rechter deel van de nek bekijkt.
Het water geeft hier wel de indruk dat de foto scherp is
Om hoeveel meter stond je van de zwaan ? Dit in verband met de scherpte
je zou het denken dat het bewegingonscherpte is ja wat betreft de nek.. maar ik stond recht voor de zwaan op zo,n 3 meter afstand.. en die nek is gewoon de dof omdat de kop van de zwaan naar mij toe kwam..ik heb ingezoemt op de ogen..anders zal ik het niet weten
hallo ik heb het nog ff nagekeken van die ogen..en de rede is ik heb meer fotos van eenden..die het zelfte als mijn zwaan zijn..onscherp op de oogjes..en haarscherp voor de rest..ik ben het eens na gaan kijken op internet omdat het ineens in me op kwam over vliesen over hun ogen..want alle eendjes en zwaanen waren hun voedsel onder water aan het zoeken..dus hier een stukje geknipt van internet..
Een eend heeft drie oogleden. Ze bevinden zich boven, onder en binnen in het oog. Het binnenste ooglid functioneert als een soort duikbril. Deze oogleden gaan automatisch dicht als de eend onder water duikt. Ze zijn doorzichtig zodat de eend onder water kan zien zonder dat er water in zijn ogen komt
Je hebt een DOF van 2cm , 1cm voor en 1cm achter het focuspunt wat wil zeggen dat het heel nipt is en dat je goed moet mikken. komt daarbij nog dat de zwaan naar je toe kwam toen je richte.
Als ik het witte randje onder aan het oog zie dan vermoed ik dat het vlies verwijderd is van het oog.
Het diafragma dichtknijpen is ook niet echt helpzaam omdat je bv bij f12,7 nog maar 5cm Dof hebt.
Ik ben, van mening de 263mm op 3m over kill is waarmee ik wil zeggen dat een kleinere focus beter had geweest.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment