Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reflectie

In de reflectie van een druppel op een orchidee heb ik getracht
    de appartementen aan de andere kant van het plein ( +/- 75 meter ) waar ik woon vast te leggen.
    Ook heb ik een A4 vel op mijn raam geplakt met een nummer.
    Indien dit nummer kan achterhaald worden is mijn opdracht geslaagd.

Een iets grotere uitvoering kan je HIER vinden
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Re: Reflectie

Leuk gedaan hoor,je druppel is echt scherp,maar lezen lukt me niet, hoe graag ik het had gewild, zit te turen en te turen,zelfs mijn bril bovengehaald maar het lukt niet.Anders een hele mooie abstract bijna,maar wel nog veel te grijs denk ik.Ik heb eens geprobeerd de druppel en de rest van de bloem selectief te bewerken, je krijgt dan een mooi beeld hoor. Grtjes Francine
    Last edited by Francine Versluys; 6 april 2012, 15:12.
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
      Ik heb eens geprobeerd de druppel en de rest van de bloem selectief te bewerken, je krijgt dan een mooi beeld hoor. Grtjes Francine
      Je mag deze gerust eens plaatsen. Wil en kan zeker nog wat bijleren. Wel graag met uitleg, van wat en hoe. Dank u.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

toffe foto, geweldige compositie, mag van mij ook wat witter

je reflectie vind ik super gelukt en ik zie er het cijfer 3 in. Is je opdracht geslaagd of heb ik gewoon veel fantasie?

Comment

Ik denk dat het nummer 2 is

Comment

Ik heb eerst de druppel geselecteerd, dan omkeren selectie,met niveau's de achtergrond opgelicht.Dan terug invert selection en de druppel wat bewerkt met niveau's,het masker een beetje gaussiaans vervaagd en dan de reflexie teruggeschilderd in masker zodat deze onveranderd blijft.Dan een klein beetje met curven het contrast enkel van de druppel aangepast, en dan terug de reflexie teruggeschilderd in het masker want deze was ok.
            Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Grtjes Francine

Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DotjeB Bekijk bericht
              Ik ben zeker dat het zo is, dus ...........

Comment

Nou ik denk dat het nummer 7 is bij de druppel van Francine komt die iewat duidelijker naar voren en maak ik er een 7 van. Tenminste als ik naar de juiste reflectie kijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                  Ik heb eerst de druppel geselecteerd, dan omkeren selectie,met niveau's de achtergrond opgelicht.Dan terug invert selection en de druppel wat bewerkt met niveau's,het masker een beetje gaussiaans vervaagd en dan de reflexie teruggeschilderd in masker zodat deze onveranderd blijft.Dan een klein beetje met curven het contrast enkel van de druppel aangepast, en dan terug de reflexie teruggeschilderd in het masker want deze was ok.
                  Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Grtjes Francine
                  Mooi gedaan, Francine. Heb hier zeker wat aan. Bedankt.
                  Zal het zelf ook eens uitproberen.

Comment

Volgens mij gaat Loeky een grijze kleurzweem zien.

Comment

Bedankt voor kijken en reageren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Volgens mij gaat Loeky een grijze kleurzweem zien.
                        Dat heb je dan goed gezien want de foto ziet er inderdaad grijs uit, maar om te zeggen dat het een zweem is.
                        Om het cijfer te kunnen lezen zullen we naar het origineel moeten gaan want met deze foto is het maar gissen, kan een "3, 8,6,9,2" maar kan evengoed een ander getal zijn.
                        Robby BB
                        Last edited by robbydorine; 9 april 2012, 20:35.
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik zie 13.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, maar er zijn toch mensen ( niet alleen hier maar ook in andere topics ) die de vorige commentaren niet lezen alvorens hun mening te geven.

Dus samenvatting.

DotjeB schrijft:

Oorspronkelijk geplaatst door DotjeB Bekijk bericht
                            Mijn antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                            Ik ben zeker dat het zo is, dus ...........
                            Loeky, robbydorine en plaatwerker na mijn bevestiging van goed antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                            ik denk dat het nummer 7 is
                            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            kan een "3, 8,6,9,2" maar kan evengoed een ander getal zijn.
                            Robby BB
                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Ik zie 13.
                            Ik heb hieruit mijn conclusie getrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, maar er zijn toch mensen ( niet alleen hier maar ook in andere topics ) die de vorige commentaren niet lezen alvorens hun mening te geven.

Dus samenvatting.

Loeky, robbydorine en plaatwerker na mijn bevestiging van goed antwoord:
                              Ik heb hieruit mijn conclusie getrokken.
                              Alvorens jij uw conclusie trekt herlees nog eens de comments. Wanneer je iemand quote is het niet netjes dat je maar een stukje uit een hele zin neemt

Wat zegt Dotje "Ik denk dat het nummer 2 is "
                              Denken is bij mijn weten nog altijd gissen.

Wat zeg ik daarop "
                              "Om het cijfer te kunnen lezen zullen we naar het origineel moeten gaan want met deze foto is het maar gissen, kan een "3, 8,6,9,2" maar kan evengoed een ander getal zijn.

En niet
                              "kan een "3, 8,6,9,2" maar kan evengoed een ander getal zijn."
                              Zaken weglaten om gelijk te hebben

Met deze fto die hier geplaatst is kun je niet met zekerheid zeggen, welk getal het is wegens te weinig pixels, maar ben er van overtuigd dat dit op het origineel wel te zien is.
                              Dus met deze foto is uw opdracht mislukt maar met het origineel heel waarschijnlijk wel.
                              En trek nu maar uw conclusies
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                              X