Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zeepaardje curacao

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zeepaardje curacao

tijdens onze clubreis met Antwerp Whet Wheel (duikclub voor duikers met een handicap) heb ik dit prachtige kleine diertje kunnen fotograferen en op film zetten.

Last edited by LesC; 30 maart 2012, 09:21. Reden: Layout aangepast

Re: zeepaardje curacao

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Shooting Day Foto's, waar deze foto volgens het forumreglement inderdaad niet thuishoort, naar Beginnershoek.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nog geen enkele reactie op de foto ?
        Vermoedelijk jaloers dat ze er niet geweest zijn .

Zo'n foto moet je niet posten in postzegelformaat, maar liefst 900 pixels langste zijde. Dat kijkt al iets makkelijker.
        Als je dan verkleind, moet je verscherpen. Je haalt een hele hoop pixels weg, en wil hetzelfde resultaat, dus moet je dat aanpassen aan het kleinere formaat.

De foto zelf... Het is een kleurenpracht daar op de bodem, en dat komt er voor mij niet helemaal uit. Het zeepaardje moet je echt gaan zoeken.
        Het staat centraal en er staan te veel andere dingen op, om het direct te vinden.
        Vooral de witte koraalbloemen rechts, storen enorm door overstraling.
        De vis daarentegen, komt er wel goed uit, omdat hij sterk in de foto staat (1/3de van links, 1/3de van onderen).

Let ook op de kleurbalans... met drie muisklikken en ietwat verscherpen, kom ik HIER uit. Voor mij is het beter, maar nog altijd niet heel goed.

Ik heb zelf nog nooit onderwaterfotografie gedaan. Behalve met een klein compactje in 't zwembad. Er zal wel heel wat bij komen kijken. Toch is hier m.i. de fout gemaakt het onderwerp niet goed af te zonderen, en verkeerd te plaatsen in de compositie.

Ik geef het maar mee, wat ik er van denk.

Comment

Working...
        X