Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fransch meer (3)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fransch meer (3)

    met knoopjes



    Update : gecropt vermits die buis niet recht te kloppen is
    de oever staat nu toch recht (oef)

    Last edited by marie-anne; 28 maart 2012, 15:35.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Fransch meer (3)

    ik hou wel van die doorkijkers! Ik zou de horizontale buis grcopt hebben . Wordt de foto mi sterker!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Fransch meer (3)

      Speciale kijk op het meer
      Ofwel was de onderste buis krom ofwel zit je met wat vertekening, ik zou de onderste buis rechttrekken zelfs al was het ding krom, het oogt beter.
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #4
        Re: Fransch meer (3)

        Ik vind deze foto de minder van de 3 foto`s die je hebt laten zien vooral die buis van de reling in het midden stoort mij erg.

        Comment


        • #5
          Re: Fransch meer (3)

          Toch een mooie mits een paar kleine wijzigingen waarvan sommige hierboven reeds aangehaald. De kromme (?) buis onderaan rechtzetten, de oever rechtzetten en dat 'floske' links boven, dat uit het kader komt, wegclonen. Dit is echter mijn persoonlijke mening, die van jou primeert.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Fransch meer (3)

            Een eigenzinnige kijk op dit "Fransch" meer. Knap gezien.
            Het feit dat de oever afloopt is voor mij een minpuntje.
            Ik weet niet met welke software je werkt maar de meeste/betere hebben wel een tooltje aan boord om lenscorrectie toe te passen.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Fransch meer (3)

              Bedankt voor de opmerkingen.

              Update is geplaatst.
              De oever staat nu tenminste recht en het "floschke" is weg.
              Maar met die tool rechttrekken kan ik toch nog niet goed overweg hoor.
              Het lukt me niet. Tenandere, die buis was echt krom.

              Een prettige namiddag nog voor iedereen!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Fransch meer (3)

                Na de update vraag ik me af of het wel veilig was om erover heen te lopen dan wel fietsen

                Comment


                • #9
                  Re: Fransch meer (3)

                  Vind de tweede ook de leukste!
                  Al zou ik de piepende rots aan de onderkant ook proberen weg te krijgen!
                  FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fransch meer (3)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zuzip Bekijk bericht
                    Vind de tweede ook de leukste!
                    Al zou ik de piepende rots aan de onderkant ook proberen weg te krijgen!
                    Haha, crop tot een knoop dan.

                    @TS croppen heeft zelden zin, tenzij je onderwerp dermate geïsoleerd is dat je het kan gaan plaatsen in het geheel en meteen vergroten. Dit gezegd zijnde vind ik de originele foto gewoon zeer goed. Die buis is gewoon haar eigen zelf, niets op tegen, krom en dan ... Wat ik je wel zou aanraden is een circulaire polarisatiefilter voor op je 15-85 ( goeie lens denk ik wel) dan gaan de witte wolkjes wat beter uitkomen en het blauw van de lucht ook. Denk er aan om de zon op 90° te houden en je polarisatiefilter in de juiste stand te draaien, dan maak je juweeltjes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fransch meer (3)

                      Wat ik je wel zou aanraden is een circulaire polarisatiefilter voor op je 15-85 ( goeie lens denk ik wel) dan gaan de witte wolkjes wat beter uitkomen en het blauw van de lucht ook. Denk er aan om de zon op 90° te houden en je polarisatiefilter in de juiste stand te draaien
                      Dank Zappa voor de tip. Ik heb zo een polarisatiefilter (cadeautje van buurman) maar was totaal vergeten dat dit kon dienen.

                      Al zou ik de piepende rots aan de onderkant ook proberen weg te krijgen
                      Voilà Zuzip, het is handig om op BD mensen te vinden die zulke dingen opmerken. Met al dat gedoe van croppen en wegklonen was ik dit totaal over het hoofd gezien.
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment

                      Working...
                      X