Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heli

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Heli

    Het origineel is gewoon erg goed, de tonemapping is té synthetisch, naar mijn smaak. Ik zou de belichting van het origineel lichtjes aangepast hebben, maar niet meer dan dat.

    En, ja, een heel rotorblad was mooi geweest, maar het is nu ook goed.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #17
      Re: Heli

      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Ver er over , veel te ver. Dit heeft met HDR nietys meer te maken. Daar waar HDR dient om lichte en donkere gedeelte op elkaar af te stellen , iets wat jze met één foto niet mogelijk is, wordt deze heli achtter een waas verstopt.
      Gebruik HDR waarvoor het dient. Zo kun je van alles een HDR maken zelfs van een wit vlak.
      Robby BB
      Ha, maar tonemapping kan wel met één foto ( al is het er voor jou ver over )


      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      HDR ook als er genoeg info zit in de donkere en lichtere delen.
      Robby BB
      Oei een Robby die zichzelf tegenspreekt

      Aan iedereen en ik bedoel iedereen bedankt om te reageren, Ik vond het "spelen" leuk.
      Blijkbaar was het voor sommigen ook mooi. Nogniet helemaal in orde maar het was de eerste keer. Ik heb er althans veel uit geleerd, ook uit de PM's . Ik zal mij hopelijk niet te veel vervelen maar als ik het nog eens doe , weer een probeerselke ?
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #18
        Re: Heli

        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        ik vind het wel een beetje jammer dat z'n linker rotorblad er niet volledig op staat
        dat is ook mijn enige opmerking... ik hou wel van HDR, heb het altijd al iets gevonden, en vind deze zeker goed gedaan.

        Marleen
        Marleen Stallaerts - Erembodegem
        Canon 1000D
        welkom op mijn fotopagina

        Comment


        • #19
          Re: Heli

          Het heeft wel iets weg van een computerspel. Crysis ofzo :P
          Leuk!
          Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

          Comment


          • #20
            Re: Heli

            Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
            Ha, maar tonemapping kan wel met één foto ( al is het er voor jou ver over )




            Oei een Robby die zichzelf tegenspreekt

            Aan iedereen en ik bedoel iedereen bedankt om te reageren, Ik vond het "spelen" leuk.
            Blijkbaar was het voor sommigen ook mooi. Nogniet helemaal in orde maar het was de eerste keer. Ik heb er althans veel uit geleerd, ook uit de PM's . Ik zal mij hopelijk niet te veel vervelen maar als ik het nog eens doe , weer een probeerselke ?
            Ik spreek mijn eigen hier niet tegen. Wat ik wil zeggen is dat je met HDR de lichte en donkere delen zo kunt afstellen dat ze allemaal goed belicht zijn.
            Dit is niet mogelijk wanneer je één foto neemt waar donkere en lichte partijen in voorkomen. Hier moet je dan kiezen voor de donkere of lichtere delen goed te belichten.
            Maar ik geef toe het was mischien iets te onduidelijk geschreven.

            HDR is het gebrek aan dynamisch bereik van de camera te compenseren.
            Tone mapping is het gebrek aan dynamisch bereik van de hardware, beeldscherm, printer te compenseren.
            Zie LINK

            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #21
              Re: Heli

              Zeer vermakelijke discussie over het al dan niet HDR en wie er gelijk wil hebben.

              Het origineel vind ik van de twee afbeeldingen het best naar mijn smaak.
              Bij de bewerkte is de helicopter voor mij te grijs geworden, evenals het platform.

              Niettemin, als je toch gaarne wil spelen en drama aanbrengen dan zou ik de bewerkte
              versie nog eenmaal aanpakken en bij histogram/curves de zwarte pipet eens klicken op het
              kleine donkere driehoekje naast de drie witte banden op de voorzijde.
              Dat geeft nog eens een mooi dramatisch effect.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #22
                Re: Heli

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Zeer vermakelijke discussie over het al dan niet HDR en wie er gelijk wil hebben.
                Dat dit geen HDR is heeft de TS al duidelijk gemaakt, dus TS heeft gelijk
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #23
                  Re: Heli

                  HDR of niet...zal altijd wel een heikel punt blijven. Met zowel voor- als tegenstanders.
                  Een HDR met één foto bestaat wel degelijk, google maar eens op pseudo-hdr.
                  Ik vind het twee knappe platen met een lichte voorkeur voor het origineel.
                  In het door mij gebruikte PSP X4 wordt tonemapping omschreven als een tool om details in het beeld te versterken.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Heli

                    Goed gespeeld Bruno, ik vind ze beiden knap !
                    Mvg.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Heli

                      knap gedaan, ik hou hier wel van

                      Comment


                      • #26
                        Re: Heli

                        ik hou hier ook wel van, blijven spelen zo

                        D.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Heli

                          mooi, kan altijd beter natuurlijk elk zijn mening.

                          een goeie TuT vind je op de webpagina van deze zweed
                          beslist eens zijn HDR foto's bekijken.
                          Nikon D90

                          Comment


                          • #28
                            Re: Heli

                            Oorspronkelijk geplaatst door bruce61 Bekijk bericht
                            mooi, kan altijd beter natuurlijk elk zijn mening.

                            een goeie TuT vind je op de webpagina van deze zweed
                            beslist eens zijn HDR foto's bekijken.
                            http://www.sirugo.net/tours/
                            Bedankt: wat mij opvalt ik ga hier even uit mijn eigen hokje en ik krijg spontaan extra tips en ook tips in persoonlijke post.
                            Zo zie je maar soms moet een mens eens uit zijn eigen hokje kleuren
                            Dat is altijd zeer leuk meegenomen.
                            Iedereen nogmaals bedankt.
                            mvg Bruno D.G.
                            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                            Comment

                            Working...
                            X