Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onzeker !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onzeker !!


    Kleur Scherpte Compositie

  • #2
    Re: Onzeker !!

    Mooie lichtinval op het hoofdje.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Onzeker !!

      vind de lichtval hier juist niet zo mooi.
      ook mag er wat van onderkant af.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Onzeker !!

        Ik zal je werk wat volgen Jessey. Ik zie, Je bent een nieuwe toer opgegaan. Kritiek zal ik niet echt geven omdat ik hierin zelf een nulletje ben.
        Maar ik zie wel heel wat verbetering in de huidskleur en je bewerkingen. Het neusje zou ik zelf nog wat retoucheren.

        waar ik nu momenteel in portretfotografie naar zal kijken is hoe het licht op mensen valt en waar de schaduw zich vormt. Ik zit momenteel zelf met een probleem, die ik zowel via fotoshop en alsl met de juiste instelling van mijn fototoestel, en lichtinval wil betrachten. Zit daar nog op te piekeren. Vandaar mijn prestudie en eventuele vragen.

        @ bouk zou ik willen vragen : Vanwaar zou jij het licht doen komen en eventueel het waarom erbij vermelden. Dat zou Jessey misschien ook wel willen weten.

        Comment


        • #5
          Re: Onzeker !!

          Oja Jessey, Hoe ben jij tewerk gegaan ? Welk licht heb je gebruikt. Heb je ook schermen geplaatst ? Dat zijn vragen waar ik ook mee zit.

          Comment


          • #6
            Re: Onzeker !!

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            vind de lichtval hier juist niet zo mooi.
            ook mag er wat van onderkant af.
            grt,bouk.
            Er mag inderdaad wel wat af van de onderkant

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Kritiek zal ik niet echt geven omdat ik hierin zelf een nulletje ben.
            Maar ik zie wel heel wat verbetering in de huidskleur en je bewerkingen. Het neusje zou ik zelf nog wat retoucheren.

            Je moet jezelf niet naar beneden halen is nergens voor nodig je had beter neer kunnen zetten dat je een beginner ben in portret fotografie

            waar ik nu momenteel in portretfotografie naar zal kijken is hoe het licht op mensen valt en waar de schaduw zich vormt. Ik zit momenteel zelf met een probleem, die ik zowel via fotoshop en alsl met de juiste instelling van mijn fototoestel, en lichtinval wil betrachten. Zit daar nog op te piekeren. Vandaar mijn prestudie en eventuele vragen.

            @ bouk zou ik willen vragen : Vanwaar zou jij het licht doen komen en eventueel het waarom erbij vermelden. Dat zou Jessey misschien ook wel willen weten.
            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Oja Jessey, Hoe ben jij tewerk gegaan ? Welk licht heb je gebruikt. Heb je ook schermen geplaatst ? Dat zijn vragen waar ik ook mee zit.
            Het licht kwam via een groot raam binnen vallen.
            Ik zelf vindt het lichtval in deze foto wel mooi maar gelukkig smaken verschillen.

            Comment


            • #7
              Re: Onzeker !!

              Een mooi portretje Jessey met de scherpte op de juiste plaatsen. Ook de scherptediepte vind ik mooi meewerken.
              Vind enkel het verschil in licht op beide gezichtshelften wat groot.
              Kun je ofwel oplossen met een stuk piepschuim waarmee je licht van het raam reflecteert op de donkere zijde, ofwel off-camera gaan bouncen op de bleke achtergrond....maar zachtjes dan zodat de schaduwzijde niet klaarder wordt dan het door het raam belichte deel.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Onzeker !!

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Een mooi portretje Jessey met de scherpte op de juiste plaatsen. Ook de scherptediepte vind ik mooi meewerken.
                Vind enkel het verschil in licht op beide gezichtshelften wat groot.
                Kun je ofwel oplossen met een stuk piepschuim waarmee je licht van het raam reflecteert op de donkere zijde, ofwel off-camera gaan bouncen op de bleke achtergrond....maar zachtjes dan zodat de schaduwzijde niet klaarder wordt dan het door het raam belichte deel.

                Groetjes
                Marc
                Bedankt voor je tip.
                Zal er zeker eens over nadenken als de situatie weer een keertje voorbij komt.
                Ik had me flitser 15 minuten eerder opgeborgen voordat dit moment voorbij kwam.
                Had hem dus gewoon bij me moeten houden.
                Last edited by jessey; 28 maart 2012, 16:01.

                Comment

                Working...
                X