Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Opbouw van het beeld is niet slecht, door de reling te gebruiken, maar het onderwerp had m.i. beter uit het midden gezeten, meer naar links, met meer ruimte in kijkrichting. Da's ook het enige, want belichting, scherpte en kleuren zijn heel mooi.
Rommelige achtergrond die het beeld geen goed doet, ze zitten er wel mooi, drie op een rij. Voor dergelijk onderwerp was het waarschijnlijk beter geweest om spotmeting te gebruiken. Toch een mooie poging
Rommelige achtergrond die het beeld geen goed doet, ze zitten er wel mooi, drie op een rij. Voor dergelijk onderwerp was het waarschijnlijk beter geweest om spotmeting te gebruiken. Toch een mooie poging
Waarom spotmeting ? Is er iets mis met het licht in deze foto ?
Als je op zwart gaat spotmeten... dan wordt het grijs. Nu zit er nog een beetje zwart in.
vedeka, thnx... het was idd beter de vogels iets meer naar links te zetten.
pixxel, ik vond het contrast voorgrond-achtergrond wel leuk... maar het is mss wel iets te veel. had mss de foto nog van iets dichterbij moeten kunnen nemen. graag je suggesties
thnx
Alles is zowat reeds geschreven, met uitzondering van die handtekening....... man toch, die verkl.... de hele foto, dat zie je zelf toch ook ?
Groetjes
Alles is zowat reeds geschreven, met uitzondering van die handtekening....... man toch, die verkl.... de hele foto, dat zie je zelf toch ook ?
Groetjes
Groetjes
Achtergrond rommelig is inde'rdaad waar maar waar vind je deze kerels, in het midden van het stad. Deze zijn hier gefotografeerd in hun natuurlijke Habitat.
Deze centrale plaatsing van de vogels vind ik . reden is het gezichtsbedrog dat er is.
Als men bovenkant ballustrade meet links van het kader naar de vogel heb je dezelfde afstand als je rechts zou meten van het kader naar de rechtse vogel. Maar doordat de balustrade rechts smaller is geeft dat de indruk dat dit stuk langer is. Daardoor heb ik niet het gevoel dat deze vogels centraal geplaatst zijn, ook al zijn ze dat wel.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
F9 bij 1/800 en iso 200, dat is een dilemma natuurlijk, zeker met een groepje van drie. Als je het diafragma vergroot, dan zal je achtergrond meer vervagen, en je had daar gezien de 1/800 ruimte voor, maar dan zijn ze nooit alle drie scherp.
Jouw keuze lijkt me dan ook terecht, pech voor wie de achtergrond storend vind. Zoveel detail in een zwarte vogel weergeven, ik zie het er niet veel doen in dit onderdeel. En dan heb ik het over foto's hé.
Comment