Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De lentezon verdwijnt langzaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De lentezon verdwijnt langzaam

    Hallo

    Het is niet één, maar 676 foto's dat ik hier post: [TIMELAPSE]Another Sunset.

    Ik ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met Timelapse, en omdat dit meer met fotografie dan met video te maken heeft vond ik het wel de moeite om eens op dit forum te tonen. Indien het hier niet hoort, geef het een schop

    Fototoestel ingesteld op interval timer (duh): om de 5 seconden.

    Manuele focus
    ISO 100
    S 1/2000
    A f 4.2

    (Met de enige lens die ik heb, mijn 18-105 kitlens op ongeveer 30mm (voorgrond was storend).

    of ?

    PS: Op mijn Youtubekanaal staan nog meerdere timelapse video's (van mindere kwaliteit), te herkennen aan de titeltags [TIMELAPSE] en [AGRITIMELAPSE] en er zullen er nog meer worden upgeload. Voel je vrij om je te abonneren, en zo op de hoogte te blijven.

  • #2
    Re: De lentezon verdwijnt langzaam

    denk dat je hier beter met een groter f/getal werkt om alles scherpt te krijgen, nu vind ik dat de scherpte op de voorste takken liggen en het geheel erachter (waar het om te doen is) er wat wazig uitkomt.

    al eens de timelaps video's van Dustin Farrel gezien?

    aanschouw en geniet met openvallende mond
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    Comment


    • #3
      Re: De lentezon verdwijnt langzaam

      Dit is toch wel heel bijzonder hoor!
      Maar, hoe krijg je zoveel foto's op één kaartje? Of doe je dat anders?
      Daar wil ik wel meer van weten.
      Gr. Marie-Anne
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: De lentezon verdwijnt langzaam

        Een grotere f-waarde, daar zal ik op letten in het vervolg.

        Wow zeg, die kleuren... Zalig.

        Ik heb nog een grote weg af te leggen

        Comment


        • #5
          Re: De lentezon verdwijnt langzaam

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Dit is toch wel heel bijzonder hoor!
          Maar, hoe krijg je zoveel foto's op één kaartje? Of doe je dat anders?
          Daar wil ik wel meer van weten.
          Gr. Marie-Anne
          of eventueel via thetering.

          Comment


          • #6
            Re: De lentezon verdwijnt langzaam

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            Maar, hoe krijg je zoveel foto's op één kaartje? Of doe je dat anders?
            Daar wil ik wel meer van weten.
            Dit is niet gedaan met tethering. Ik heb een kaartje van 8 Gigabyte (SanDisk). Voor TimeLapse fotografeer ik niet met een RAW-setting, maar gewoon JPEG. Bij mijn D5100 heb ik de keuze tussen JPEG fine, normal of low (quality). Ik kies voor normaal. Dan kan ik ongeveer 1500 foto's dumpen.

            Voor timelapse vind ik het niet echt nodig om in RAW te fotograferen: zoveel postprocessing zie ik toch niet zitten.

            Comment


            • #7
              Re: De lentezon verdwijnt langzaam

              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
              al eens de timelaps video's van Dustin Farrel gezien?

              aanschouw en geniet met openvallende mond
              http://www.youtube.com/watch?v=Lks1XuFC4x0
              Ik heb eens verder gezocht op die naam. Ik heb een HDR-Timelapse-Tutorial gevonden van hem. Next experiment :-D .

              Ik beschik alleen niet over zijn HDR-software. Hoop dat ik hetzelfde effect kan bereiken met Photoshop CS5 en een batch-opdracht. Zonder al te veel flikkering.

              Comment

              Working...
              X