Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gisteren met de fiets gaan werken. Op de terugweg wat beelden vastgelegd van de dorre akkers die wachten op de zomer. Je voelt wel al de lente opkomen.
Ik zag het verdorie ook toen ik ze onder elkaar zag staan. Er gebeurt bij de derde foto te weinig op de voorgrond.
Ik heb nu nog even geprobeerd daar iets aan te veranderen maar hij wordt er niet beter van.
@ Plaatwerker Niet vergeten dat ze met een coolpix s8000 werden gemaakt, ook die info staat in de EXIF. Staar je nooit blind op een histogram, of op statistieken, wat dat betreft.
Met de beperkingen qua camera heeft de TS wel degelijk een gevoel voor compo getoond, gun hem de kans om te groeien naar meer techniek.
@ Plaatwerker Niet vergeten dat ze met een coolpix s8000 werden gemaakt, ook die info staat in de EXIF. Staar je nooit blind op een histogram, of op statistieken, wat dat betreft.
Met de beperkingen qua camera heeft de TS wel degelijk een gevoel voor compo getoond, gun hem de kans om te groeien naar meer techniek.
Ik staar mij niet blind en ik weet waarmee TS fotografeert. De commentaar is gericht op
de mogelijkheden om - achteraf - de foto's af te werken naar een goede presentatie. De
afwerking staat los van de camera.
Geen probleem hoor die commentaren over kwaliteit. Zo weet ik binnenkort ook hoe het wel kan.
Voor landschap deugt die coolpix echt niet. Ik verwacht er ook niet veel van, het is het fotograferen zelf dat me boeit. Ik oefen daar vooral mee. Bovendien zitten er ferme krassen op en nu is dat op veel fotos merkbaar.
Ik heb vandaag een deal gesloten met mijn zus: ik kan haar Nikon D90 overnemen voor weinig.
Ben benieuwd. Zitten twee (kit) lenzen bij: 18/55 en 55/200.
Eindelijk kan ik weer zoals vroeger met de analoge spiegelreflexen die ik had en heb alles zelf bepalen.
Ik kijk ernaar uit om daar mijn eerste foto's van te posten
Plaatwerker, ik speel het echt nog niet klaar met die kleuren in Gimp. Als ik rood eruit haal wordt de hele foto te blauw of groen. Ik heb geprobeerd hoor. De foto's waren trouwens ook veel te donker.
Ik vind vooral de tweede mooi. Mooi hoe de kleine dorpskern gekoesterd wordt door de heuvels eromheen.
Wat ben jij een gelukszak dat je door zo'n mooi landschap naar je werk kan fietsen!
Ik weet niet of dit gaat in Gimp maar als je de verste delen op je foto (vooral de 1e en de 2e) kan selecteren en daar lokaal
wat contrast zou toevoegen zou je een mooier egaal landschap hebben in de diepte. Ik hoop dat dit verstaanbaar genoeg is
If today was perfect, there would be no need for tomorrow.
Ik snap het zeker, op die manier had ik het nog niet bekeken. Ik hou wel van de mistige achtergrond. Ik ga het eens proberen. Voor Gimp is dat geen probleem.
Maar dat is niet meer voor vandaag, bijna slaaptijd
Ik snap het zeker, op die manier had ik het nog niet bekeken. Ik hou wel van de mistige achtergrond. Ik ga het eens proberen. Voor Gimp is dat geen probleem.
Maar dat is niet meer voor vandaag, bijna slaaptijd
Je mist hoeft daarom niet volledig te verdwijnen. Door meer of minder contrast toe te voegen kan je je "mistlijn" als het ware
meer naar achteren of naar voren in je landschap verschuiven. Je kiest zelf hoe ver.
If today was perfect, there would be no need for tomorrow.
Comment