Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leegstand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leegstand

Je kan beter eerst de foto verkleinen naar het juiste BD formaat.

Daarna voer je de bewerking uit filter - slim verscherpen:
    Amount tussen 70% en 120% procent
    Radius tussen 0.7 en 2.0 meestal zit je met 1.2 in de goede richting.

p.s. 1 keer verscherpen is ruim voldoende.

Ik heb problemen met de 2de keer verscherpen want dan krijg je verscherping op verscherping.

Vriendelijke groet,
    Jessey
    Last edited by jessey; 22 maart 2012, 13:13.

Comment

raar sien dat je op die manier je foto naar de vaantjes helpt, ergens moet je missen of in de fout gaan want ik doe ALTIJD maar dan ook ALTIJD mijn verscherping op die manier en heb er nog nooit problemen mee gehad.

heb van die hele tutorial een actie gemaakt in CS5 en moet enkel mijn foto nog openen en CRTL+F8 indrukken en tis gepasseerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        raar sien dat je op die manier je foto naar de vaantjes helpt, ergens moet je missen of in de fout gaan want ik doe ALTIJD maar dan ook ALTIJD mijn verscherping op die manier en heb er nog nooit problemen mee gehad.

heb van die hele tutorial een actie gemaakt in CS5 en moet enkel mijn foto nog openen en CRTL+F8 indrukken en tis gepasseerd.
        kan je even die handelswijze (actie maken) in een pb uitleggen ben nog niet zo vertrouwd in ps,bedankt
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          kan je even die handelswijze (actie maken) in een pb uitleggen ben nog niet zo vertrouwd in ps,bedankt

aub sien

Stel dat je 500 vakantie foto’s in een map hebt, en je wilt daar overal de tekst Vakantie Zomer 2007 toevoegen, of je wilt ze verkleinen. Of je hebt een website gemaakt […]

Comment

Begrijp jullie werkwijze niet hoor, maar ik vertrek altijd van een RAW en dat is hier misschien niet het geval.
            Elke RAW heeft verscherping nodig, en die pas ik toe in de workflow van Lightroom zoals die door Adobe bedacht werd, van boven naar beneden dus. Wat goed is laat ik ongemoeid. En het laatste wat ik doe is verkleinen.
            Maar ja, nooit overdrijven in verscherping, dat wreekt zich altijd, als de foto niet scherp is neem er dan een andere.

Comment

Working...
            X