Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mijnderzijds nog een technische opmerking: De weerspiegeling is in principe altijd (iets)
donkerder dan het origineel omdat in principe nooit al het licht wordt gereflecteerd.
@ plaatwerker en Jessey : ja, interessante opmerking en je hebt gelijk, ik heb het even uitgeprobeerd. Maar dan was ik mis i.v.m. die scheidingslijn. die moet er nu wel zijn. Ik ben met de blur borstel wel, even eroverheen gegaan om het niet te drastisch te maken, maar hij blijft ook goed zichtbaar. Heel erg mooi. Om eerlijk te zijn eigenlijk mooier dan de insect.
Jessey je vlinder wordt een topper.
Mijnderzijds nog een technische opmerking: De weerspiegeling is in principe altijd (iets)
donkerder dan het origineel omdat in principe nooit al het licht wordt gereflecteerd.
@ plaatwerker en Jessey : ja, interessante opmerking en je hebt gelijk, ik heb het even uitgeprobeerd. Maar dan was ik mis i.v.m. die scheidingslijn. die moet er nu wel zijn. Ik ben met de blur borstel wel, even eroverheen gegaan om het niet te drastisch te maken, maar hij blijft ook goed zichtbaar. Heel erg mooi. Om eerlijk te zijn eigenlijk mooier dan de insect.
Jessey je vlinder wordt een topper.
Nog een andere versie gemaakt
Oorspronkelijk geplaatst door Francine VersluysBekijk bericht
ik vind de update met de witte gradient heel knap, prachtig beeld is dit, Grtjes Francine
Nog een andere gemaakt hoop dat die ook gepruimd wordt
Hello Jessey, nou versta ik foto nr 4 niet goed. Waarom is de vlinder zo gekabbeld en zijn omgeving niet, ik zie die logica niet van in ?
Het enige wat er moest gedaan worden was je vorige nr 3 bovenste helft even lichter maken niet teveel, en de onderste kant iets donkerder. Maar niet de vlinder alleen.
Het gaat immers om een habitas als ik me niet vergis ene van de echte en ene van de geprojecteerde of weerkaatste. Dat lijkt me logischer.
Foto 4 is ook erg mooi maar dan heel de onderkant bewerken. Nu stroeft dat beeld wat.
[QUOTE=Loeky;3482121]Hello Jessey, Maar niet de vlinder alleen.
Het gaat immers om een habitas als ik me niet vergis ene van de echte en ene van de geprojecteerde of weerkaatste. Dat lijkt me logischer.
Foto 4 is ook erg mooi maar dan heel de onderkant bewerken. Nu stroeft dat beeld wat.[/QUTE]
Als je goed kijkt is niet alleen de vlinder maar ook het water oppervlakte aangepakt
Maar ik snap waar de schoen wringt
vandaar de laatste update van deze vlinder
Als ik de keuze krijg ga ik toch nog voor foto 3 maar dan moet je het beeld wel wat aanpassen. De eigenlijke vlinder lichter dan de weerkaatste. (ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat je het omgekeerde gedaan heb). Dat is het beste beeld. Althans voor mij.
Foto 5 is wel beter dan foto 4. Maar je hebt de gebruikte tool, steeds veranderd. Niet dat ik dat niet begrijp, maar het verbeteren wordt hierdoor wel bemoeilijkt.
Jessey een goede raad (kreeg immers vroeger van één van mijn tekenleraars), soms moet je een beeld (werk) laten rusten en na een poosje het weer opnemen. Dan zie je vaak klaarder en weet je precies wat je moet doen. Hij beweerde trouwens ook dat een werk slapend verderwerkt. Het lijkt wel gek, maar zo gek is die bewering ook nou weer niet.
Jessey een goede raad (kreeg immers vroeger van één van mijn tekenleraars), soms moet je een beeld (werk) laten rusten en na een poosje het weer opnemen. Dan zie je vaak klaarder en weet je precies wat je moet doen. Hij beweerde trouwens ook dat een werk slapend verder werkt. Het lijkt wel gek, maar zo gek is die bewering ook nou weer niet.
Ben het hier volkomen mee eens met de bewering, Ik kreeg het eerst niet voor elkaar omdat ik zwart - transparant had geselecteerd. En na een nachtje slapen wist ik wat er mis was gegaan. en dat bevestigd voor mij de bewering
Comment