Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Oorspronkelijk geplaatst door be__silenciorBekijk bericht
Ik denk dat de foto beter zou zijn zonder de takjes vooraan op de foto.
Mvg,
Rare opmerking tenzij je de buurt kent en weet dat je dichterbij kan zonder levensgevaar.
Over de foto, mooie lucht, goed belicht, weinig technisch op aan te merken. Had je maar meer van die mooie lucht in beeld genomen, maar dan was het minder ijslandschap natuurlijk.
Mooi, al hoefden die takjes op de voorgrond er niet bij voor mij. De rust in de foto wordt volgens mij iets te veel onderbroken erdoor.
Ook het feit dat je HDR gebruikte versta ik niet zo. De wolken worden zo wel mooi, maar dat kon je ook bereiken met een grijsfilter en lange sluitertijd.
Grtz, Jelle
Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...
Tot mijn spijt moet ik zeggen dat het ijs hier voor mij geen enkele meerwaarde heeft
Er gaat veel te veel aandacht naart het ijs in plaats van naar de prachtige lucht.
Daarom zou ik er een heel smalle panorama foto van maken. Croppen tot iets onder de oever dat je nog een beetje ijs ziet, maar dan komt het probleem met de storende elementen in de voorgrond. Dus voor mij is deze foto mislukt door al de storende elementen op de voorgrond. Dit wil niet zeggen dat je de volgende keer een snoeischaar moet meenemen. De natuur moet niet wijken omdat wij een mooie foto willen hebben.
Wij moeten ons zodanig plaatsen zonder daarbij de natuur te beschadigen. Zelfs het dode matriaal heeft zijn functie.
Mooie belichting, scherpte en kleur
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Mooi, al hoefden die takjes op de voorgrond er niet bij voor mij. De rust in de foto wordt volgens mij iets te veel onderbroken erdoor.
Ook het feit dat je HDR gebruikte versta ik niet zo. De wolken worden zo wel mooi, maar dat kon je ook bereiken met een grijsfilter en lange sluitertijd.
Grtz, Jelle
Alsof iedereen een grijsfilter in zijn bezit heeft, om dan al niet te spreken over de prijs voor zo'n stukje glas
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Alsof iedereen een grijsfilter in zijn bezit heeft, om dan al niet te spreken over de prijs voor zo'n stukje glas
Robby BB
Nja, ook waar. Het hangt er maar vanaf wat je zelf wilt aankopen. Heb zelf ook (nog) geen grijsfilter, al staat het wel op mijn lijstje om aan te kopen.
Grtz, Jelle
Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...
Comment