Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kever (Leuven)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De kever (Leuven)

Je moet een keuze maken, Of je probeerd de werkelijkheid na te bootsen of je maakt er iets creatiefs van en dan kan het niet zot genoeg zijn. Hier weet ik nog altijd niet wat je bedoeling is.
    Het lijkt me wel dat je hier op een kruispunt staat in uw evolutie als fotograaf en dat je niet weet welke weg je wilt nemen. Daarbij merk ik ook een zekere onrust en ongeduld.
    Het is geen kwestie van al uw kogels op te schieten maar een kwestie van doseren en op de juiste doelen te vuren. Ik zit mischien wat uit mijn nek te kletsen maar dit is het gevoel dat ik bij uw foto en uitleg voel.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Mijn bedoeling met de kever is deze op een of andere manier tot leven te brengen. De kever is gespiest en dood. Maar ik wil hem weer tot leven brengen. Nu ben ik volop met de schaduw of soort weerspiegeling (dat hoort erbij) maar mijn groot probleem is dat ik hem vanuit de bovenkant niet kan kieken. Dus moet ik een soort illusie aan te pas laten komen, nl. het menselijk oog bedriegen. Zo kan ik hem later in een andere context plaatsen en hem hopelijk in beweging te brengen. Deze insect is nog maar een oefening.
      Maar het beest schaduwzijde krijgen, zal daarvoor maar eerst kiezen, lijkt me verstandiger. Iemand van mijn vrienden zei : bij foto 1 : het lijkt wel dat hij de andere wil oppeuzelen. Daarvoor had ik hem nu toch ook weer niet van zijn sokkel genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
        Mijn bedoeling met de kever is deze op een of andere manier tot leven te brengen. De kever is gespiest en dood. Maar ik wil hem weer tot leven brengen. Nu ben ik volop met de schaduw of soort weerspiegeling (dat hoort erbij) maar mijn groot probleem is dat ik hem vanuit de bovenkant niet kan kieken. Dus moet ik een soort illusie aan te pas laten komen, nl. het menselijk oog bedriegen. Zo kan ik hem later in een andere context plaatsen en hem hopelijk in beweging te brengen. Deze insect is nog maar een oefening.
        Maar het beest schaduwzijde krijgen, zal daarvoor maar eerst kiezen, lijkt me verstandiger. Iemand van mijn vrienden zei : bij foto 1 : het lijkt wel dat hij de andere wil oppeuzelen. Daarvoor had ik hem nu toch ook weer niet van zijn sokkel genomen.
        Een klein beetje beweging brengen in de poten en hij leeft. Maar dat is mischien niet het soort leven dat je wil
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          ... maar mijn groot probleem is dat ik hem vanuit de bovenkant niet kan kieken. ...
          Ik weet niet hoe hoog dat keverobject is, maar je kunt eens overwegen om de
          compactcamera aan een (lange) stok te bevestigen en dan gebruik te maken van de
          mogelijkheid de opname 10 seconden uit te stellen. Dat zal niet de eerste keer lukken.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

dit is toch een onmogelijke zaak,

dat beest zit op een speld geprikt van wel 10 meter hoog

ik denk dat je beter de foto 180° draait en de ruggen op elkaar past

Johan
            kijk door de zoeker en je ziet het terug.
            Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

Comment

Erger nog 23 meters hoog. Ben naar die schaduw van de kever gaan kijken en gekiekt. De schaduw zou moeten overeen komen met de stand van de kever toen ik hem trok, dat heb ik ook nagetrokken.
              Nou ik was teleurgesteld. Geen pootjes te zien, er was gewoon een donkere massa en natuurlijk de naald.
              Wat mijn schaduwbeeld aan de onderkant wel zou vergemakkelijken. Maar ik had toch van die kever, beter verwacht. Wij mensen geven wel mooiere schaduwbeelden, want daar keek ik ook even naar om te zien of het aan de zonnestand lag. Misschien moet ik na regenweer en zonnig weer ook een gaan kijken of er ditmaal een weerspiegeling op de grond te zien valt. Weerspiegelingen zijn mooier en duidelijker.
              Acht wat een teleurstelling was dat.

Comment

Ik denk dat ik erin geslaagd ben. Schaduw met de foto dat ik kiekte en pootjes heb ik beweging gegeven. En ze heeft snelheid.
                Als ik van de moderator mag plaats ik hem hier anders maakt ik morgen een nieuwe draad zodat jullie hem kunnen bekijken en bekritiseren.

Comment

je laatste update is idd veel beter,
                  maar...
                  we bekijken de kever vanuit een hoek linksonder
                  dus zou zijn 'schaduw' rechtsboven moeten uitkomen

allé, ge weet nog altijd wat gedaan
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt aan iedereen om de hulp die jullie boden.

@ Plaatwerker : dat zal ik onthouden. Ik heb nog zo'n stok die ik in elkaar kan vijzen en groter maken. Nu nog zoeken hoe ik mijn camera hieraan kan bevestigen.
                    Maar zoals je wel al weet zou ik het niet kunnen gebruiken. Maar 't is wel een goed ideetje.

@ NoekelMi : ik lees nu pas je comment. Voor jou moet de schaduw rechts boven staan ? Een heel klein stukje ? of bedoel je gewoonweg aan de rechterkant ?
                    Eigenlijk komt er helemaal geen schaduw aan te pas omdat hij op een naald zit en zijn schaduw wordt ver van hem weg geprojecteerd.
                    Maar ik wou een schaduw omwille van het feit dat ik hem gewoonweg op de grond wil. Niet in lucht eigenlijk ook niet vallend, maar kruipend over de grond.

@ aan alle anderen : bedankt voor kijken en bijdrage

Comment

Working...
                    X