Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De lente in het zicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De lente in het zicht

foto 1 : Nikon D 5000
    Fl : 210
    BT : 1/2000
    F : 8
    iso : 360

1.

2.
    Nikon D 5000
    Fl : 300
    F : 27
    iso : 200
    BT : 1/10

Re: De lente in het zicht

Van u eerste foto krijg ik het eerder koud dan warm en veel ruis (iso 360 bij 1/2000 ???) en bij de 2de mis ik wat scherpte (ik denk dat die sluiter van 1/10s daar voor iets tussenzit ...)
    Last edited by KVM77; 16 maart 2012, 23:46.
    If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Re: De lente in het zicht

ja dat heeft mijn toestel zelf gekozen. Ik had hem op pictogram bewegend voorwerp geplaatst want ik wou die vogel op het takje vooral niet missen.
      Dus kies ie zelf hoe hij het vogeltje, lucht en takjes vastlegt. Bovendien heb ik een redelijke grote crop gemaakt, dus vandaar waarschijnlijk die ruis. De lucht was effen grijs maar ik heb hem opgelicht, vandaar dat wit.

Bij foto 2 : zou kunnen ik weet niet meer hoe ik toen tewerk ging. Bij elke foto verander ik de opstelling, soms trek ik verscheidene foto's van eenzelfde onderwerp maar op een verschillende manier of instelling en kies dan voor de beste weergave.

Bij de D5000 : stelde ik tot nu toe vooral de diafragma op bij het kieken, de sluiter wordt dan door het toestel zelf gekozen. (in een magazine of was het een boek las ik dat een prof dat zo deed, en hij zei dat anderen het verkozen bij de sluitertijd, ik heb gewoonweg zijn manier van werken verkozen en me daarop gefocust, de kleine mankementen werden dan aangepast via fotoshop).

Comment

Working...
      X