Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familiekiekje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Familiekiekje

Deze mensen zaten gezellig op bankje en toen ze zagen dat ik ze wou trekken kreeg ik deze mooiste spontane lach te zien. Snel keek ik of de foto geslaagd was, histogram goed, personen zagen er goed uit, maar ik vergat naar omgeving te kijken.
    Deze was niet om aan te zien. Een vuilnisbak die proppesvol was, stond naast de personen, achter de bank zag je twee benen verschijnen en nog een paal achter het hoofd van de mooi lachende dame. Was wel wat bedroefd en had er alles voor over om deze foto redden. Voor het eerst teste ik het penseel impressionist. Nou dat was wat ik nodig had, dacht ik. Nadien om de achtergrond te verzachten moest ik deze wat vervagen. Dit is nou het bewerkingsresultaat. Ik denk dat het gezien mag worden.

Nikon D 5000
    FL 195
    BT 1/350
    F 11
    Iso 200

1.

2. de mislukte achtergrond

Last edited by Loeky; 18 maart 2012, 09:13. Reden: originele erbij plaatsen aanvraag NoekelMi

Re: Familiekiekje

Vind dit een spontane mooie foto
    Grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Het mag inderdaad gezien worden.
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

Comment

'k vind het een zeer mooie,
        maar vind het wel wat spijtig dat de rechtse dame nogal afgesneden is?
        (is natuurlijk persoonlijk, voor de ene stoort dit niet, voor de andere weer wel ...)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

had dezelfde bedenking als koeno, maar al bij al vind ik dit een mooi sprekend beeld!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

nen goeien
            (maar ik had graag eens de originele gezien )
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik heb de originele nou gepost. De verwerking was noodzakelijk. Maar nu probeer ik een ander geschikte achtergrond te vinden en die te vervangen. Dat was ook een oplossing voor deze foto.

Comment

Vind de bewerkte foto ,heel goed gedaan
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Zowel het origineel als de update vind ik prettig om te zien.
                  Wat is er mis met een achtergrond die ook een beetje omgeving laat zien?
                  Dat mag bij straatfotografie.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

@ plaatwerker : Tja, zal proberen mijn daad te rechtvaardigen : ik ging voort op wat ik hier al gelezen had. Geen paal uit het hoofd laten schieten, Die vuilbak op zich stoort me nog niet zo heel erg maar wel dat wit, een blikvanger (kon het ook zwart maken en wegwerken, maar verkoos de hele vuilnisbak weg te nemen. De twee benen nou die vind ik echt overbodig en vormen een scheiding tussen beiden die misschien wel zussen van elkaar zijn. Ik wou ze gewoon heel mooi en aantrekkelijk op de foto. Dat verdienden ze wel met zo'n mooie glimlach,
                    Ik had bovendien een nieuwe ontdekking in PSE10 nl het gebruik maken van retoucherborstel. Op deze foto heb ik het ook voor de eerste keer gebruikt.
                    Maar merkte dat je daar mee niet mag overdrijven. Ik heb zelfs geprobeerd om er de vuilnisbak mee te verwijderen. Dat lukte maar er waren toch nog zichtbare overblijfselen hiervan. Ook bij de mensen mag je er hiermee denk ik niet teveel retoucheren. Ik begreep hieruit ook dat er limieten zijn, die je moet respecteren.
                    Nou heb ik het met een achtergrondsfoto dat ik mocht gebruiken in een of andere programma en ze daarin te geplaatst (bij wijze van oefening) het lukte en ze zaten daar mooi, zou zelfs beweren nog mooier, maar de seizoen paste er niet bij. Dus zal ik zelf op zoek gaan naar een nieuwe achtergrond (dat is beter) en ze als oefening er nog eens in plaatsen.

Comment

je bewerking is toch heel goed gegaan hoor, wanneer ik de originele zie!
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt NoekelMi en Plaatwerker. Al deze oefeningen vragen wel wat geduld en zoekwerk maar als het er is, kan je wel even blij zijn. Met wat oefening, wordt het routinewerk, hoop ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          je bewerking is toch heel goed gegaan hoor, wanneer ik de originele zie!
                          Hier ben ik het volledig mee eens. Als ik alleen naar de bewerking kijk, is dit tip-top uitgevoerd.
                          Groetjes

Comment

Working...
                          X