Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude treinwagon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude treinwagon

Een oude goederenwagon op rust.

Sony A350 , F/7.1 , 1/125s , ISO 100 , 33mm

Misschien wat krap, maar is op een opslagplaats/stortplaats van Infrabel genomen en het lag er vol met rommel/afval.

Re: Oude treinwagon

Ik heb de indruk dat de wagon wat helt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      Ik heb de indruk dat de wagon wat helt.
      Wagon helt in het echt ook wat over, vermoedelijk van ouderdom
      Als ik de wagon recht zet, gaat mijn horizon (spoorlijn en palen) serieus scheef staan.

Comment

Ik vind het een hele goeie. Mooi contrast, mooie kleuren, heel goed belicht.
        Alleen de stapel "paletten" links zou ik liever vrij van de kader zien. Misschien een klein stukske naar links, maar misschien ging dat niet.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

[QUOTE=berto;3474864]Alleen de stapel "paletten" links zou ik liever vrij van de kader zien. Misschien een klein stukske naar links, maar misschien ging dat niet./QUOTE]

Ging inderdaad niet, dan had ik er een lelijke verlichtingspaal mee op staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
            Wagon helt in het echt ook wat over, vermoedelijk van ouderdom
            Als ik de wagon recht zet, gaat mijn horizon (spoorlijn en palen) serieus scheef staan.
            Zulke problemen interesseren mij wel.

Als ik de download 3º tegen de zon draai en vervolgens in PS-E met het filter 'Correct
            camera distortion' bewerk om de perspectiefvertekening te corrigeren, krijg ik een
            resultaat waarbij zowel de wagon als de paaltjes recht staan. Dat geldt niet voor de helling
            waarop de paaltjes staan (maar was die dan wel echt horizontaal?). Voor mij oogt het dan
            wel beter. Er is natuurlijk wel wat randverlies door deze bewerkingen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

@Plaatwerker:
              Voor mij is dat voorlopig nog wat chinees, aan werken met PS ben ik nog niet toe. Ik ben momenteel al blij dat ik de knopjes en menu's van mijn camera een beetje begin te kennen .
              Wel heb ik in Picasa de foto wat recht gezet afgaande op de spoorlijn/helling en de paaltjes.
              Paaltjes staan eigenlijk niet op de helling maar juist achter de helling en zijn omheiningspalen van een bedrijfsterrein, gelegen juist achter de spoorlijn/helling. Of de helling/spoorlijn in het echt ook exact recht loopt, durf ik niet met zekerheid zeggen. Wel ben ik van de paaltjes zeker dat deze inderdaad recht staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
                @Plaatwerker:
                Voor mij is dat voorlopig nog wat chinees, aan werken met PS ben ik nog niet toe. Ik ben momenteel al blij dat ik de knopjes en menu's van mijn camera een beetje begin te kennen .
                Wel heb ik in Picasa de foto wat recht gezet afgaande op de spoorlijn/helling en de paaltjes.
                Met dat soort dingen probeer ik rekening te houden door precies te beschrijven. Tevens
                probeer ik daarmee interesse te bewerkstelligen voor deugdelijke afwerking van een foto.
                Picasa heb ik in een ver verleden ook gebruikt als bewerkingssoftware. Op den duur vond ik
                het een beetje te grof en minder geschikt voor de fijne nuances.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Met dat soort dingen probeer ik rekening te houden door precies te beschrijven. Tevens
                  probeer ik daarmee interesse te bewerkstelligen voor deugdelijke afwerking van een foto.
                  Picasa heb ik in een ver verleden ook gebruikt als bewerkingssoftware. Op den duur vond ik
                  het een beetje te grof en minder geschikt voor de fijne nuances.
                  Uw bijdragen worden hier zeker op prijs gesteld

Comment

ik denk dat je wanneer je nog eens teruggaat, nog enkele keren rond die wagon moet lopen, en zo vanuit verschillende hoeken kan trekken
                    Want dat ziet er een héél mooi ding uit om te fotograferen!
                    Misschien is die verlichtingspaal zó lelijk nog niet.
                    Je kan ander ook een beetje opruimen

'k Vind je kleuren en scherpte
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                    X