Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High Key.... Wanneer is het erover?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• High Key.... Wanneer is het erover?

Heb vandaag een beetje geexperimenteerd en getracht een beetje toonbare Higk Key foto te maken... Hieronder 3 foto´s met alleen afwijkende diafragma waarden.
    Ik heb een opstelling van 2 bouwlampen onder ong. 45 graden op hoogte van het onderwerp, een rechtdoor flash en een off camera flash langs boven op de achtergrond.
    Wat vinden jullie ervan... zit ik er helemaal naast of zou het me ooit nog lukken?
    Exif: D90, 18-105 objectief, brandpunt ca. 50 mm, diafragma 20-18-16-14, ISO 200, sluiter 1/200
    Groeten en bedankt om te kijken
    Danny

[CENTER]

Last edited by Widescreen; 10 maart 2012, 19:57.

Re: High Key.... Wanneer is het erover?

Voor mij is die eerste de beste. Maar ik ken me niet in high Key. Dus ga ik op mijn gevoel af.

Comment

@ Moderator: Misschien dit topic verhuizen naar "Strobist"... beslissing bij U.
      Ik krijg hier bitter weinig respons daarom misschien verhuizen of gewoon deleten.
      Groeten
      Danny

Comment

Ik heb niet bepaald verstand van high key, maar heb even snel het een en ander gelezen en aan foto's bekeken.
        Alle high key foto's van bloemen die ik zie hebben gekleurde bloemen / bloemen met centraal een donker punt op de foto.
        Doordat de steeltjes in deze foto's zo donker zijn, zijn de bloemen vrijwel onzichtbaar. In de eerste foto komen ze weer wel naar voren, maar (afgezien van de bovenste) gaan ze niet mooi op in de witte achtergrond. Qua high key zijn de 2e en 3e dus zeker het best (voor mij).

Waren bij de 2e foto de bloemen gekleurd en de stokjes wit geweest, dan denk ik dat het met dezelfde instellingen best een goede foto was geworden. Waren de stokjes wit geweest, dan was het zelfs al gelukt wss; de bloemen zelf vindt ik er prima op staan!

Kan zijn dat dit allemaal nergens op slaat, maar heb je iig een reactie in de beginnershoek

Pepijn

ps. Je hebt het over 4 diafragma waardes; 20-18-16-14. 3 foto's
        Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

ps. Je hebt het over 4 diafragma waardes; 20-18-16-14. 3 foto's [/QUOTE]

Had oorspronkelijk 4 foto´s gepost... mochten er maar drie zijn, daarom ééntje verwijderd

Comment

Working...
          X