Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

P&G Mechelen @ night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• P&G Mechelen @ night

Dit is mijn eerste degelijke poging tot nacht fotografie, en eigenlijk zonder veel tips te vergaren voor ik eraan begon (trial and error).
    Bij deze vind ik de kleuren wel leuk, zelf mis ik wel wat scherpte maar dat was moeilijk want manueel scherpstellen is ook iets nieuw voor mij (trouwens met een AF Zoom Nikkor 35-70mm f/3.3~4.5S MACRO MK I dus geen AF op mijn D3000)
    f16
    30sec
    iso 100
    35-70@70

update

opmerkingen en tips mogen altijd natuurlijk

dank
    Last edited by kawaracer; 7 maart 2012, 12:02. Reden: update

Re: P&G Mechelen @ night

volgens je exif alles goed voor mij
    maar...
    heb je een goed statief gebruikt?
    Om zo'n foto's goed te focussen, gebruik ik m'n liveview om scherp te stellen, met vergroting.
    Ook helt je gebouw achterover, die mag je wel rechtzetten.
    Die rode streep onderaan, ik veronderstel dat dit een auto is?

Ik heb even je foto binnengehaald
    door NoiseNinja gedraaid
    recht gezet
    compo iets veranderd: een gans stuk onderaan weg genomen (boven de rode lijn), links ook afgeknipt tot aan die paal links, en het mocht zelfs nog een stuk verder.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

en gebruik ik m'n afstandsbediening (vergeten te zeggen)
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik heb geen lifeview en een redelijk kleine zoeker enkel het scherpstel lichtje dat in de zoeker oplicht als het scherp is.
        Het statief is een hama 64 of zo iets normaal verzwaar ik dat maar deze keer niet. ik gebruik de timer om zo geen beweging te veroorzaken.
        Die rode streep is idd een auto.

Comment

Je kunt hier werken met de hyperfocale afstand wat de scherpte betreft.
          Als je uw lens, met de gegevens in uw exif, op oneidig zet dan zal alles voorbij de 16m een aanvaardbare scherpte hebben. Aangezien dit gebouw op meer dan 16 m afstand staat zou het een aanvaardbare scherpte moeten hebben en dat heeft het niet.
          je hebt f16 en iso 100 maar je hebt ook 30 sec??? Deze 30 sec kun je naar beneden halen als je een groter diafragma neemt en uw iso wat verhhogt. Kun je zeggen dat dan het risico op ruis groter wordt, maar ook een lange sluiterstijd geeft ruis.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Vind de update de beste
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Wat je kan proberen is je lens in te stellen op oneindig , en zoals Robbydorine al zei die sluitertijd van 30" die zou je moeten kunnen vermijden ik maakte ook altijd die zelfde fout . Wat ik ook aanraad is te werken in NEF daar zal je geen spijt van krijgen . En ook probeer zoveel mogelijk rond het Blauwe uurtje aan nachtfotografie te doen , dan heb je nog wat meer licht zo kan je werken met sluitertijden van 3 tot 5" sec .

Groeten

Joeri
              Mvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                Wat je kan proberen is je lens in te stellen op oneindig , en zoals Robbydorine al zei die sluitertijd van 30" die zou je moeten kunnen vermijden ik maakte ook altijd die zelfde fout . Wat ik ook aanraad is te werken in NEF daar zal je geen spijt van krijgen . En ook probeer zoveel mogelijk rond het Blauwe uurtje aan nachtfotografie te doen , dan heb je nog wat meer licht zo kan je werken met sluitertijden van 3 tot 5" sec .

Groeten

Joeri
                ik maak altijd een Raw en jpeg om een eerste selectie op de jpegs te kunnen doen en dan de RAW in de camera-raw en pse7 te bewerken.
                Maar ik onthou een goed statief, niet te lange sluitertijden maar toch een redelijk klein diafragma en op oneindig instellen kan helpen.

Comment

Working...
                X