Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrotest : Orchidee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrotest : Orchidee

Gisteren viel het weer niet erg mee, dus werd het een binnenhuisopname. Ik heb iets nieuws aan die kleine coolpix gevonden maar ik weet niet meer hoe ik het deed. Zal nog op zoek moeten gaan.

Ik heb hier twee foto's over orchidee's.

Foto 1 : de witte orchidee : bij deze foto kon ik plots mijn zoeker van plaats veranderen. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar die mogelijkheid bestaat. Dus zal ik op naderonderzoek moeten gaan.

Nikon coolpix AW 100
    Fl : 5.9
    Bt : 1/30
    iso : 180

Foto 2 : eigenlijk een gekleurde die ik in zw heb omgezet. Ook een beetje een test voor zw opnames. Hier wou ik hetzelfde bereiken maar aangezien ik het niet meer wist hoe ik het gedaan had, bleef het bij een gewone opname.

coolpix AW 100
    FL 5.9
    BT 1/30
    F 3.9
    iso 125

1.

2.

Re: Macrotest : Orchidee

voor mij de tweede foto

de orchideeën worden doorzichtig

i like it
    kijk door de zoeker en je ziet het terug.
    Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      ... bij deze foto kon ik plots mijn zoeker van plaats veranderen. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar die mogelijkheid bestaat. Dus zal ik op naderonderzoek moeten gaan.
      Dat zal,mijns inziens, een parallax-opheffing zijn geweest. Voor macro zou je met
      ongewijzigde, recht vooruitkijkende doorkijkzoeker over je onderwerp heenkijken.
      Met lifeview (schermpje) doet het probleem zich niet voor.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

De eerste vind ik niet zo mooi van compo, heb zelf ook al ondervonden dat deze bloemen niet zo makkelijk zijn om een mooie compo te verkrijgen.De tweede vind ik heel mooi,maar ik zou een klein beetje croppen bovenaan,dat witte horizontale lijntje van het kantje eraf, het beeld zal er volgens mij iets rustiger door worden zodat alle aandacht nr de bloemetjes gaat.Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

De tweede heeft wel iets. Volgende keer beter een effen achtergrond kiezen...
          www.elwee.net

Comment

Bedankt voor de uitleg en voorstellen. Ik zal er rekening mee houden voor de volgende keer.

Comment

2
              met of zonder kant-lijntje? Ik weet het niet
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
              X