Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cuban taxi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cuban taxi

Update met meer 'getrouwe kleuren':

Nog eentje van vorige herfst.

iso100
    70mm
    f7,1
    1/500s

Bedankt voor te kijken.
    Last edited by Cubatobahamas; 2 maart 2012, 12:14.
    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Re: Cuban taxi

Goed vind ik, dat je twee wagens in beeld hebt, beide sterk in de compo, dat het beeld scherp is, dat je vermoedelijk juist belicht hebt, om geen overbelichting op de voorste wagen te hebben, en dan is er een bewerking gebeurt, vermoedelijk iets met contrast, en dan is de binnenkant van de auto helemaal dichtgelopen, en dat vind ik net iets minder.

Het is geen gemakkelijk te belichten foto met één opname, wat je duidelijk ziet aan het harde licht van de middagzon, dat zijn schaduwen nagenoeg recht naar beneden werpt.
    Neemt niet weg, dat ik de foto desondanks, redelijk goed vind, mede door het lage standpunt, en dat er mij niet veel stoort in het beeld.

Comment

Ja die kennen we. Een belevenis als je daar eens met meerijd. Hoe dat zij ze draaiende houden. Al zijn er veel met een (nieuwe) motor, de carrosserie is toch al eeuwen oud.
      Wazt mij tegenvlt aan uw foto is de tegengestelde sfeer die je hier creeêrd terwijl deze wagens toch zorgen voor kleur zorgen in Cuba. Terwijl cuba toch een levendigland is al zou je dat op zicht niet zeggen, straalt uw foto een sfeer van de day after een kernoorlog.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

mooie foto, maar de bewerking is niet zo mijn ding

Biebel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door biebel Bekijk bericht
          mooie foto, maar de bewerking is niet zo mijn ding
          en mee eens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De bewerking maakt juist de foto mooi. Je vindt overal 1000-den foto's van deze wagens in heldere, felle kleuren . Dit vind ik iets apart hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Wat mij tegenviel aan uw foto is de tegengestelde sfeer die je hier creëerde terwijl deze wagens toch zorgen voor kleur zorgen in Cuba. Terwijl Cuba toch een levendigland is al zou je dat op zicht niet zeggen, straalt uw foto een sfeer van de day after een kernoorlog.
              Robby BB
              Hier ben ik volledig mee eens,
              Even na gaan wat fotografie beteken. " is een moment opname van de werkelijkheid op een bepaalde moment"
              Bewerking is goed maar is niet toepasselijk voor ieder onderwerp
              Groeten
              Efex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door efex Bekijk bericht
                Hier ben ik volledig mee eens,
                Even na gaan wat fotografie beteken. " is een moment opname van de werkelijkheid op een bepaalde moment"
                Bewerking is goed maar is niet toepasselijk voor ieder onderwerp
                Begrijp ik het goed dat je ongeveer bedoelt : van sommige onderwerpen kan en mag je alleen maar "eenheidsworsten" maken omdat het onderwerp niet geschikt zou zijn voor "bewerking"? Fotografie een momentopname van de werkelijkheid op een bepaald moment...... waarom staat BD dan vol met "bewerkingen" die vaak op ooh's en wow's onthaald worden?
                Last edited by tuttebelleke; 2 maart 2012, 11:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                  De bewerking maakt juist de foto mooi. Je vindt overal 1000-den foto's van deze wagens in heldere, felle kleuren . Dit vind ik iets apart hebben.

ik volg uw mening volledig.

vind de bewerking iets speciaal geven aan het onderwerp, ik vind dat we op den duur allemaal dezelfde foto's beginnen te maken door ons enkel aan de regeltjes te houden.

fotografie is in mijn ogen creativiteit, kunst, een visie hebben, spelen met licht en je volledig laten gaan.
                  regels zijn er in mijn ogen om gebroken te worden nu en dan.

ik ben in ieder geval een fan van cuba zijn foto's, bewerkt of niet, mooi werk lever je in mijn ogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                    ... regels zijn er in mijn ogen om gebroken te worden nu en dan. ...
                    Een stellingname waarbij ik de volgende kanttekening wil plaatsen:
                    Regels zijn er niet om te worden gebroken maar om een bepaalde solide basis te geven
                    waarbinnen het normbesef van de meesten plaats kan vinden. Er zijn ook mensen die
                    daarmee mogen worstelen en trachten begrip te krijgen voor hun standpunten. Zo'n
                    opvatting over regels past mij beter.

On topic:
                    De bewerkingskeuze is de vrijheid van TS en ik kan die wel smaken. Ik vind het een
                    uitstekende foto.

Toch heb ik mij niet kunnen bedwingen en in een download de schaduwen fors
                    opgehelderd. Dan meen ik tussen de twee auto's een wildplasser te zien staan bij een
                    boom. Mogelijk dat TS ons dit onwelvoeglijk gedrag heeft willen besparen.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Allen,

bedankt voor de reactie, ik heb er een meer conforme versie gepost zodat iedereen een oordeel kan geven of de eerste bewerking al dan niet een meerwaarde was.

Ik wilde iets anders dan de klassieke foto's daar de kleur van de 2de wagen (afgebleekt bruin) nu toch niet van de mooiste is

Wat mij stoort bij de 'natuurgetrouwe' foto is de vrij felle weerspiegeling van de blauwe lucht in het chroom, de orange/gele taxi tekens op het dak.

Ik weet niet of dit effect heeft, maar ondanks het lijkt of de foto tijdens de middag werd getrokken, is deze om 9 uur 's morgens getrokken, net na het ontbijt (camera instellingen niet aangepast aan timezone).

mvg,
                      Bernard
                      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Ik blijf bij mijn eerste mening.

Comment

Ik ga hier toch voor de versie met meer kleur, maar, die drie gele bollen vooraan, daar zou ik dan weer selectief de verzadiging en kleur van dempen.

Comment

Mijn persoonlijke smaak: foto 1
                            Mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                              Ik ga hier toch voor de versie met meer kleur........
                              Me to.
                              vind vooral de kleur van de wagen in de BG erg mooi zo.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X